recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lad være at købe PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLad være at købe PS3

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Lad være at købe PS3
    Sendt: 13-Marts-2007 kl. 23:24
...i hvert det første år..mage til hysteri skal man lede længe efter...

Her er mine kontante begrundelser for IKKE at smide penge ud på den:

1. OVERHYPET - Luderjournalistikken har kronede dage og Sony bruger medierne fuldt ud for at overhype deres maskine i kampen mod Microsoft og Nintendo.

2. RINGE HARDWARE - Software PS2 emulering og det er ligemeget om det skulle være nu eller senere - det er en bevidst feature nedprioritering, foruden at bestemte spil kører slet ikke.

3. GRIMHED - PS3 ligner i mine øjne et halvt kistelåg. Det er lige før man har lyst til at åbne den.

4. PRISEN - Man kan få en halv gaming-PC for en PS3 og så har man også en mus (utroligt at endnu er der ikke noget tilsvarende til konsoller). Eller man kunne også købe en rejse, eller 2 afbudsrejser til et varmt sted.

5. AL BEGYNDELSE ER SVÆR - ikke helt færdige spil, bugs i OS og andre børnesygdomme.

Mit forslag: spar pengene eller vent et stykke tid.

Dan

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 23:45

Dejlig optimistik tilgang, men vil nu ikke tro at PS3'eren er et dårligt køb, men man kan da kun håbe at Blueray vinder "slaget" for ellers er det lidt skidt. :)

Det der irreterer mig mest omkring konsoller i almindelighed er de generelle priser. Det kan godt være du "kun" skal slippe 5500 for en Konsol/Blueray, men så kan du se frem til 450 pr spil plus alt det andet gejl de vil have en til at købe..

Jeg er glad for min Xbox 360 - der kan jeg så selv vælge om jeg vil hoppe på HD bølgen hvis HD DVD måske vinder, og gør de ik, så unlader jeg blot at købe drevet...

Men tror da bestemt at folk bliver glade for deres PS3 selv om den koster lidt og måske ikke kan alt fra begyndelsen... Glæder mig i hvert fald til at høre de første brugeranmeldelser! :)

MVh

Casper

Mvh.

Casper
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 00:27

Jeg tror nu heller ikke at PS3 er et dårligt køb, ikke i forhold til andre konsoler, især ikke når man tænker hvad den kan fra start af. Jeg glæder mig også til læse de første bruges meninger, Jeg tro nu at min 360'er ryger engang til sommer og ind kommer PS3.

Og pizzamandk du kan få trådløs mus og tastetur til PS3.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
DrRetina Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 279
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 01:02
Jeg vil give Dan ret i alle punkter på nær "grimhed".. jeg synes ikke den er pæn, men det er dog smag og behag.

Prisen er dog helt sindssyg, og jeg synes det er en skam at de danske PlayStation fans der nu engang måtte være skal betale for Sonys hovedløse eventyr og betale det dobbelte for maskinen end f.eks. Amerikanerne.
Til top
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 01:18
1: Overhypet - ja, MON ikke! Det har den været fra start af.

2: Ringe hardware - at den emulerer PS2 i software betyder ikke, at det er ringe hardware. Xbox 360 emulerer også den originale Xbox i software. PS3 kan næppe siges at indeholde ringe hardware. Men jeg er enig i, at det pludselige skift til software emulering stinker. Især når prisen ikke sænkes (den er jo riiiiigeligt høj nok i forvejen).

3: Grimhed - Her er jeg så heller ikke enig. Synes faktisk den er ret flot. Jeg har dog selvfølgelig ikke set den i virkeligheden, så det er nok et lidt tyndt grundlag. Den originale PS2's design har jeg altid været vild med.

4: Prisen - Stinker! Det er nok mest hardcore gamere, der køber den til at starte med. Jeg tror ikke, den appellerer så meget til børnefamilierne. Her har Wii vist en force.

5: Al begyndelse er svær - sådan er det for alle nye produkter, der kommer på markedet. Sådan var det også for Xbox 360.

Jeg synes, konsolmarkedet er vildt spændende i øjeblikket. Xbox 360 står pt. stærkt, men Wii har vist sig som en overraskende succes. PS3 med sin høje pris... hm... det bliver spændende at se, hvad der sker :-) Jeg er dog godt tilfreds med min Xbox 360, så jeg har ingen planer andre konsoller.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 06:55
Her er min konkrete årsag til at ville have en PS3 så snart som muligt:

Det er den suværent billigste Blu-Ray afspiller!

Mit forslag: Lad være med at lytte til pizzamandk og hans hysteri (i øvrigt er de fleste af kritikpunkterne noget bavl, men det vil jeg lige komme ind på senere)

Redigeret af Naiera - 14-Marts-2007 kl. 06:57
Til top
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2004
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 08:29
Den endelige pris for en PS2 her i slutfasen er omkring en tusse. Det vil PS3'eren også være på engang, men 5k + spil er hysterisk dyrt. 

Hysterisk!

Dan

Til top
balker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 08:38
ps3 kun kompatibel med 1 ud af 12 top ps2 spil

Det er vel en situation der bliver bedre, men det er godt nok ikke en flot start...
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 08:50

1. Ja, den er overhyped ligesom 1000 andre ting er hvert år. Her kan jeg så bruge mit "motto" _Det er in at være out_ tænk over den

2. Hardwaren er udemærket og at den ikke kan spille PS2 spil er næppe verdens undergang. Man kan beholde sin PS2 hvis man mener det er nødvendigt.

3. Grim eller ej, det er individuelt og det mest lamme argument at bruge for at afholde folk fra at købe noget.

4. Må folk ikke bruge deres penge som de vil? Eller er du bare missundelig over at du ikke kan ofre så meget på den? Der er ingen der tvinger DIG til at købe den, men maskinen må alligevel have været spændende for dig for ellers havde du jo ikke set det som et problem

5. Nævn noget nyt hardware uden bugs. Nævn et nyt spil der udkommer uden bugs, nævn en ny bil uden børnesygdomme, find et nyt hus uden fejl.

Kan virkeligt kun grine når nogen forsøger at afholde andre fra at købe den slags ting og specielt når det er begrundet med elendige argumenter.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 08:58

Jeg vil tilslutte mig en del af kritikken - nemlig prisen.

Uanset konsollens øvrige kvaliteter og blue-ray drevet så er prisen fuldstændig vanvittig, især fordi der ikke er en mulighed for at vælge at købe den uden det fordyrende blue-ray drev.

For de fleste almindelige børnefamilier der måske kan finde på at lægge en gamekonsol i prisklassen 1000-2000 under juletræet eller i fødselsdagpakken til deres børn, familier der oftest ikke er interesserede i blue-ray er Sony Playstation med PS3 ikke længere inde i overvejelserne overhovedet. Grænsen for hvad de fleste normalt betaler for en legetøjspakke til ungerne er ganske simpelt voldsomt overskredet - og de latterligt dyre priser på spil for gamekonsoller generelt er medvirkende til at gøre indkøbet endnu mere uinteressant for denne gruppe. En PS3 med efterfølgende indkøb af 10-12 spil som vel ikke er et unormalt antal løber op i nærheden af 12.000 - det er ganske enkelt vanvid for de fleste almindelige børnefamilier der måske ikke lige er blevet tilfældigt forgyldt af de sidste 10-15 års friværdistigninger i fast ejendom.

For langt den overvejende del af befolkningen er blue-ray overhovedet ikke interessant - deres interesse ligger hovedsagligt i selve spilkonsollen for ungernes skyld.

Derfor er PS3 hovedsagligt interessant for "voksne legebørn" eller købestærke teenagere der ser muligheden for at kombinere gamerkonsolen med en blue-ray afspiller - men manglen på at kunne fravælge blue-ray og blot købe konsollen til en væsentlig billigere pris vil afholde et meget stort kundepotentiale fra at købe den - ihvertfald indtil prisen kommer væsentligt ned.

På det punkt og hos den gruppe har eks. X360 med sine bedre muligheder for at skræddersy konsollen efter behov, en kæmpe fordel.

Redigeret af spawn - 14-Marts-2007 kl. 09:00
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2006
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 09:02

Jeg vil bare sige, at jeg synes at PS3´eren er pæn nok til min stue(selv kæresten er med på den).

Jeg køber den uanset hvad andre folk siger

Jeg har stadigvæk min ps2 og det bliver jeg ved med at have (til den dør)

Sidst men ikke mindst, glæder jeg mig til: Metal gear solid 4, Gran turismo 5 HD, Tekken 6, Assasins Creed, Heavenly sword..... uuuhhhh det kilder allerede i nallerne

Så en mening fra en anden person vil aldrig få mig til at holde igen med købet. Hvis de ikke kan lide den, så lad være med at købe den

Redigeret: Nåh ja... og BLU-RAY !!! 1080P som er mindst 25% af grunden til jeg køber den

Redigeret af Bornholmeren - 14-Marts-2007 kl. 09:03
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 09:08
Jeg ville da egentlig gerne ha beholdt min XBOX, men støjen var, ihvertfald for mig, ikke til at holde ud. Slet ikke som HD DVD afspiller. Derfor har jeg bestilt en PS3, så må man satse på at Blu-ray vinder
Mvh. Tommy
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu