recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EB GAMES FISKETORVET SNYDER.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEB GAMES FISKETORVET SNYDER.....

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: EB GAMES FISKETORVET SNYDER.....
    Sendt: 20-April-2007 kl. 15:26
hej hvad mener i ,jeg købte min ps3 d 23/3-07 i eb games i fisktorvet. jeg fik at vide at, jeg kunne aflevere min ps2 senere. så tar jeg ud idag for aflevere den,det kan jeg ikke. jeg skal købe en ps3, for at jeg kan aflevere min ps2 +10 spil og få 1600 kr. så  klager jeg over at de ikke holder hvad de lover. det hjælper ikke. så tilbyder jeg at købe en ps3, for at gå ud af foretningen, og gå ind igen og aflevere den, der er 10 dages returret. det nægter at sælge mig en hvis jeg aflevere den tilbage. det er at misbruge deres tilbud om køb af ps2, siger de. jeg syntes det er svineri at de ikke holder hvad de lover.  MVH  BRIAN
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 15:44
Du skulle ikke have fortalt du ville aflevere den tilbage igen
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 15:51

Aftalte du med dem da du købte din PS3 at det var som tilbuddet med din PS2 i bytte og du skulle komme tilbage ? eller er det først efter handlen du har opdaget det med PS2'en ?

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Aftalte du med dem da du købte din PS3 at det var som tilbuddet med din PS2 i bytte og du skulle komme tilbage ? eller er det først efter handlen du har opdaget det med PS2'en ?

 

hej spawn. vi aftalte det inden vi handlede, fodi han mente at der ville blive for travlt d.23/3 når ps3 blev frigivet. men jeg har ikke noget på skrift.
Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 16:25

tror i man kan gøre noget ...???  de vil jo ikke sælge mig en ny, hvis jeg levere den tilbage. jeg tror hvis jeg køber en et andet sted, og aflevere den tilbage 2dage efter. kan jeg stå men en ps3 jeg ikke kan få det fulde beløb for.  MVH BRIAN

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 17:09

En mundtlig aftale, er juridisk, lige så gyldig som en skriftlig aftale, men uden noget på papir, er det meget svært at bevise noget. EB Games kan derfor bare grine af dig.

De kan ikke nægte dig, at fortryde handlen, hvis dette er en service de tilbyder, men de kan nægte, at sælge dig en ny PS3, hvis de ikke har lyst til at sælge dig en (altså hvis de ikke er interesseret i at du blot returnere den igen). Så når du har fortalt, at dette er din hensigt, så er de fuldt ud berettiget til at afvise dig.

Men hvorfor går du ikke bare ind i en anden EB Games?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

En mundtlig aftale, er juridisk, lige så gyldig som en skriftlig aftale, men uden noget på papir, er det meget svært at bevise noget. EB Games kan derfor bare grine af dig.

De kan ikke nægte dig, at fortryde handlen, hvis dette er en service de tilbyder, men de kan nægte, at sælge dig en ny PS3, hvis de ikke har lyst til at sælge dig en (altså hvis de ikke er interesseret i at du blot returnere den igen). Så når du har fortalt, at dette er din hensigt, så er de fuldt ud berettiget til at afvise dig.

Men hvorfor går du ikke bare ind i en anden EB Games?

hej tak for dit svar. jeg kan sende kærsten ind og købe en, men tænk hvis de ikke vil give hende pengene retur, efter en dag der hjemme. ????????

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af birk birk skrev:

Jeg kan sende kærsten ind og købe en, men tænk hvis de ikke vil give hende pengene retur, efter en dag der hjemme?

Hvis de har den service (dette er ikke en ret efter loven), altså at de tilbyder, at man kan fortryde købet inden X dage, så kan de ikke efterfølgende nægte, at give dig pengene tilbage, hvis du opfylder deres betingelser for servicen (altså at du f.eks. stadig har bon og emballage).

Så du kan rolig sende kæresten, men undersøg lige hvad deres betingelser er for at fortryde købet.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 17:57
mange tak for din hjælp sandal. jeg tror jeg prøver, vi undersøger grundigt med hensyn til retur retten. jeg tror jeg lader hende ringe, så kan jeg lytte med.  MVH BRIAN
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 22:23
Det er da bare ind og købe den lørdag og lade den ligge i kassen u-brudt til mandag og så ind og ha skejser retur....det havde jeg da gjort....
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 22:39

Jeg er ikke sikker på de bare sådan giver pengene tilbage. Det er jo ikke en normal handel fordi EB games også køber noget af dig (din PS2) Hvis du vil lade handelen gå tilbage må det jo også være inkl din PS2 som du så selv skal have igen.

Ellers ville det være en hurtig måde at sælge sin PS2 på

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 22:47
jeg tror bestemt heller ikke det kan lade sig gøre.

Men hvorfor ventede du 1 måned med at komme tilbage med din PS2 - når de nu sagde det nok var travlt d 23/3, kunne du måske have kommet et par dage efter og ikke én måned.  Det virker tosset!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu