|
Xbox360 eller PS3.. ? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Kimv
Bruger Oprettet: 22-Marts-2007 Status: Offline Point: 144 |
Emne: Xbox360 eller PS3.. ? Sendt: 20-April-2007 kl. 18:43 |
Jeg har på nuværende tidspunkt en meget kraftig PC som jeg bruger meget tid med og spiller spil som Supreme commander, Company of Heroes samt Eve online på. Jeg har også en Wii som jeg er ret glad for og som jeg bruger betydeligt mere tid på en jeg forventede - det er nok mest for min konen skyld den blev købt. Jeg har også en gammel XBOX som jeg aldrig rigtigt har brugt for alvor siden jeg blev færdig med Halo. Konsollerne bliver brugt på et 42PX70. Jeg står for tiden og overvejer at købe en Xbox360 eller en PS3 da jeg syntes jeg mangler et supplement til min PC. At PS3en har bluray betyder ikke så meget for mig da jeg efter anskaffelsen af mit 42px70 er fuldt ud tilfreds med at se normale DVD film på det ( DAM det står sku flot). På den anden side vil jeg ikke komme til at bruge 360erne som medie-center så vi snakker om en maskine som der kun skal spilles på. Kunne forstille mig at jeg vil kunne fornøje mig lidt med kamp/karate spil nogle bil spil og måske lidt skyde spil hvis de har en ordentlig historie. Som jeg kan se det vil jeg ikke få store grafiske fordele af at vælge en PS3 ? og jeg har set at jeg kan få en xbox360 med HD og 3 gode spil i Elgiganten til 3100 kr. det er jo sindsygt billigt . På den anden side er der vel potentielt flere fede titler til PS3 og der er jo også en del hyggelige party games til PS2 og de kommer vel også til PS3.. ? Og hvad med Xbox360 elite… |
|
Bendix
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
Sendt: 20-April-2007 kl. 18:56 |
I længden vil du opleve store grafiske forskelle i grafikken, se bare på
motorstorm som kun udnytter 25% ar PS3'ens krafter, så det ser fornuftigt ud. PS3 er også gratis at bruge online Og hvis man ønsker alle de features som PS3 tilbyder inkluderet i prisen, er den også billigere end Xbox'en |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 20-April-2007 kl. 19:17 |
Davs Kimv! Jeg må sige, at stod jeg og skulle købe konsol nu, ville det blive en PS3! Den ville jeg vælge fordi jeg gerne vil kunne afspille Blu- Ray materiale. PS3- eren skulle være blandt de bedste BR afspillere på markedet. Jeg er selv (pt), en meget tilfreds ejer af en 360´er med HD-DVD add-on, som fungerer perfekt, men PS3 har mere potentiale, grafisk (måske). Mht party games bør du nok satse på din Wii, Nintendo laver noget af det bedste inden for den genre! Jeg har valgt at væbne mig med tålmodighed, da jeg pt ikke kan finde spil, der gør sig bedre på PS3´eren end på 360éren og fordi den under alle omstændigheder ikke bliver dyrere end den er nu.. Lad det komme an på hvilke spil du syns om, grafisk er der ikke den store forskel endnu. Køb evt en brugt xbox m spil, her er der ofte brugte til salg: http://www.console.dk/forum/viewforum.php?f=18 Mvh Redigeret af Pede8000 - 20-April-2007 kl. 19:44 |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 20-April-2007 kl. 20:18 |
Da du siger du er ligeglad med ps3'ens blu-ray feature så bør du vælge 360'eren. Blu-ray er den eneste fordel ps3'eren har fremfor 360'eren. Grafikmæssigt er de ens, se her og da 360'erne er flere tusinde kroner billigere end ps3'eren er valget nemt.
Og du skal nok vente længe før der er lige så mange gode (online) spil til ps3'eren som der allerede er til 360'eren. Og at Motorstorm kun udnytter 25% af ps3'eren er ren fanboy/bs-snak - jf. grafiksammenligningen Det er da sølle at HVIS ps3'erne grafisk er stærkere end 360'eren at den ikke allerede kan baske den på disse titler. Men seriøst så synes jeg du er godt dækket ind med pc og Wii - så måske du skulle "nøjes" med det |
|
magiske
Bruger Oprettet: 13-Februar-2007 Status: Offline Point: 99 |
Sendt: 20-April-2007 kl. 20:23 |
Hej Kim, Som det ser ud p.t, så helt klart en XBOX360. Der er RIGTIG mange gode spil til den, og den er "billig" PS3'en skal du nok vente med til om 6-12md, da der stort set ikke er spil til den der er prisen værd.. Og den koster næsten *2.. Men på længer sigt, dvs om et år, er det nok mere 50/50.. Går også udfra at PS3 vil være den fortrukne rpg platform.. Men det vil tiden vise. /Mads
Redigeret af magiske - 20-April-2007 kl. 20:25 |
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 06:50 |
Jeg ved ikke, hvem der taler mest BS-snak; PS3 fanatikere eller dig. Men faktum er, at PS3'erens kapacitet langtfra er blevet udnyttet. Og hvis du bare tænker lidt tilbage (medmindre du er senil), så vil du sikkert huske de første launch-titler til PS2 heller ikke imponerede i samme grad, som det var forventet. Det tog et par år, før udviklerne kunne udnytte Emotion Engines kapacitet. |
|
Mike270183
Super bruger Oprettet: 26-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 321 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 09:19 |
Nu vil det også være lidt naivt at tro PS3'en ville skille sig mærkant ud rent grafisk allerede. Xbox folkene har alligevel haft et års forspring til udvikling af spillene. Ergo, de ved også bedre hvordan de skal udnytte deres maskines kræfter end playstation folkene ved endnu. "The trouble with buying a console at launch is that you often have to wait for the second or third generation of games for the system to fulfill its potential. The PS3 didn't beat the 360 in this first comparison, but the games do look fine for first-generation titles. The real graphics battle will likely come next year." Alt ialt vil jeg mene PS3'en er mere fremtidssikkret end Xbox'en, man skal købe en masse add-ons til Xbox'en for at få det samme som man får med PS3'en, og den skal nok komme til at skille sig ud rent grafisk, men nok først om et lille års tid. Jeg ejer selv en PS3'er, og kan kun anbefale andre at købe en, men samtidige kunne det nok også godt betale sig vente lidt med købet pga. spiludvalg, online-delen og pris - Jeg kunne bare ikke gøre det |
|
Panasonic TX-P55VT60
PS3 PS4 Denon AVR-X2300W Scandyna Podspeakers 5.1 setup |
|
Kimv
Bruger Oprettet: 22-Marts-2007 Status: Offline Point: 144 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 13:05 |
Hmm tror jeg prøver med en xbox360 da en del af mine venner også vil købe dem. Så kan vi jo spille sammen over nettet. Men tak for alle de gode råd....
|
|
Henrik_s
Guld medlem Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 14:03 |
det er iorden spillene koster det de koster men så skal af med yderlig af med 4-500 for online delen(fast de næste mange år....) er lidt surt..
|
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|
tma86
Super bruger Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 327 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 14:58 |
Xboxen støjer en hel del mere end PS3'eren.
|
|
Mvh. Tommy
|
|
SJ
Guld medlem Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 16:51 |
Det er kun korrekt ved spilafvikling fra drevet. Støjen fra blæserne på de to konsoller er lige høj, dog føles støjen fra PS3's blæser lidt mere ren i lyden.
|
|
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 17:01 |
spørgsmålet er så hvor ofte der bliver brug for den "ekstra kraft" der skulle være i PS3. De fleste spil bliver konverteret lige over så længe de findes til begge konsoler, så der kan de ikke pludseligt lave spillet til ps3 dobbelt så flot som til xboxen. |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |