recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-P1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung BD-P1000

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cutler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-April-2007
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-P1000
    Sendt: 27-April-2007 kl. 18:56

Hej eksperter :-)

Jeg har netop investeret i ovenstående Blu-ray afspiller, jeg har dog et problem. Jeg kan ikke få lyden til at virke, selvom jeg efterhånde synes jeg har prøvet det meste.

Jeg har et Pioneer plasma og har koblet afspilleren dertil vha. det medfølgende HDMI-kabel, men ingen lyd. Jeg er ikke i tvivl om at det bare er noget med indstillingerne at gøre.

Er der nogle der har et bud på hvad der kunne være galt?

På forhånd tak

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:01
Har du valgt lydindstillinger? PCM eller bitstream. Lydformatet skal skal kunne håndteres af dit tv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Cutler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:05

Mine indstillinger er følgende:

Digital output: PCM

PCM down sampling: On

Dynamic Compression: On

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:16
Tja det lyder jo fornuftigt nok. Har du valgt HDMI på dit TV?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Cutler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:23

Når jeg går ind under menupunktet HDMI input på mit tv, har jeg en række indstillinger. Jeg kan slå det fra eller til. Det er selvfølgelig slået til.

Så er der et menupunkt der heller video, der har jeg bare valgt auto, og billedet virker fint.

Under menu punktet audio kan jeg vælge mellem auto, digital og analog. Ingen af indstillingerne giver lyd.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:24

Nå men det er lidt svært for mig, for jeg har ikke den nævnte Blu Ray afspiller, og kan kun forholde mig til min egen HD afspiller. Prøv at læse din manaul godt igennem, og måske også fejlfindingsafsnittet

Edit: Tja det kan vel i princippet også være kablet - men det er nu sjældent. Er du sikker på at kablet sidder rigtigt inde i begge anlæg.

Redigeret af Hother - 27-April-2007 kl. 19:26
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:24
Mystisk.

Hos mig virker HDMI-lyd til TV'et perfekt, når indstillingen er sat til PCM. Det burde egentlig fungere med dén opsætning du har. Hvis jeg derimod vælger 'Bitstream', fungerer det ikke med lyden - men det er det vist heller ikke meningen, at det skal. (Så har man jo heldigvis surround-anlægget i baghånden ) Men Samsung er jo ikke altid 100% kompatibelt med andre produkter, lige på HDMI-området. Deres HD-TV dekoder er f.eks. et ganske udmærket eksempel herpå.

Får du nogen fejlmelding på skærmen (som når indstillingen er 'Bitstream'), eller er der slet og ret bare ingen lyd?[

Redigeret af musicus - 27-April-2007 kl. 22:41
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Cutler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:36

Hej igen, og mange tak fordi i forsøger at hjælpe

Jeg har tjekket at kablet sidder rigtigt, og synes ikke der står noget interessant i manualen omkring dette.

Jeg får ingen fejlmelding på skærmen, der er bare ingen lyd.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:38
Du må ikke hænge mig op på det, men mener der har været et spørgsmål omkring dette tidligere. Kan ikke lige huske om det også var den afspiller, men prøv at søg lidt på det.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:49
Man kan vel heller ikke se bort fra, at der måske kan være en fejl ved dit eksemplar. Min første Samsung Blu-ray afspiller havde f.eks. en lille defekt ved HDMI-udgangen som bevirkede, at man ikke altid kunne regne med, om der kom billede på skærmen i første, andet eller tredie forsøg. Måske er der tale om noget tilsvarende.

Hvis du har mulighed for at afprøve afspilleren sammen med et andet TV, synes jeg du skulle prøve det først. Hvis der er lyd igennem dér, er afspilleren sandsynligvis ikke decideret 'defekt', men har måske blot et kommunikations-problem med Pioneer på HDMI-lyden.(??)

Men det vigtigste er vel trods alt, at der er billede på skærmen? Lyden kan man jo altid få fra enten den optiske eller coaxiale udgang på afspilleren. Og det lyder da væsentligt bedre på et lyd-anlæg, end over TV-højttalere, ikk'? (en ringe trøst - jeg véd det godt).

Redigeret af musicus - 27-April-2007 kl. 19:51
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 19:52
Tja et sidste forsøg fra mig (elsker ellers Airport på TV) - sluk begge anlæg . - tag HDMI stikkene ud - sæt dem ind igen - og tænd for strømmen. Jeg har siddet og tænkt, og kan altså ikke finde på mere 
Til top
Cutler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 20:04

Har prøvet at koble lyden til mit anlæg, og der virker det perfekt. Synes bare det er lidt irriterende at man absolut skal fyre op for anlægget hvis man lige skal se lidt film.

Så konklusionen må altså være at lyden bare ikke virker over HDMI.

Men jeg siger mange tak for hjælpen.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu