|
Bedste fest billeder? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
centric
Super bruger Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
Emne: Bedste fest billeder? Sendt: 12-Maj-2007 kl. 21:59 |
Min lillebror bliver snart student og ønsker sig et meget kompakt digital kamera i gave.
Det skal primært bruges til festbilleder hvilket betyder det skal være så lille som muligt og samtidig tage (rimelige) gode billeder i meget dårlig belysning. Endda temlig hurtigt og med nogle gode stabiliserings algoritmer indbygget. Det er ligegyldig om det kan indstilles til en masse ting da auto/standard indstillinger vil blive anvendt med tryk-og-ta'-et-godt-billede forventning. Udover at være så lille og kompakt som muligt skal det dog have mindst 3 gange optisk zoom. Digital zoom spiller ingen rolle. Om batteriet skal kunne oplades direkte i kameraet eller om man skal tage det ud og oplade det i en adapter har ingen betydning, blot batteriet holder til en hel fest, (dvs. 50-100 billeder fordelt på 8 timer, alle med blitz). Da det er en gave håber jeg at få anbefalet et kamera der kan ovenstående i prisklassen 1500 - 2000 kr. og et til omkring 3000 kr. Hvis der kun er en meget lille forskel i billedkvalitet vil et kamera så billigst som muligt være at foretrække så han kan få flere af sine ønsker opfyldt ;-) Hvilket kamera vil i anbefale til ham som gave? |
|
Henrik_s
Guld medlem Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 01:28 |
Sony Cyber-shot DSC-W55
fås i flere farver pris 1500-1700 kr link |
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|
lrev
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 07:57 |
Hej! Mit råd vil være at kigge efter noget CANON eller Olympus i samme prisleje.Sonys Digi-kameraer har ikke "rigtige" farver...der er alt for meget "neon" over dem Startede selv med Sony digi........og har aldrig haft det siden(og får det ej heller igen) Tjek kamerahuset.dk........de er de billigste(som regel) Evt. denne til 1695,00 lrev Redigeret af lrev - 13-Maj-2007 kl. 08:01 |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
Bimsen
Guld medlem Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 08:21 |
Gå efter et kamera med en ordentlig blitz. De kompate kameraer er ikke særligt lysstærke og visse modeller sparer på blitzen, som jo er meget vigtig til indendørs brug. En anden god ting er et kamera med AF assist lampe som hjælper til bedre fokusering i dårlig belysning. Dette bør også kunne findes i denne prisklasse. Har ikke lige fulgt med i de kompakte kameraer på det seneste, så jeg kan ikke tippe nogen speciel model. |
|
Figaro01
Bruger Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 166 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 10:21 |
der findes en række sider som tester kamerarer f.eks. www.steves-digicams.com/default.htm www.dinside.no/php/art.php?id=21204 www.digitalmagasinet.dk/index.asp Og så er jeg i øvrigt godt tilfreds med mit Sony kamera |
|
Lightyear
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 16:11 |
Mine erfaringer med Sony's kameraer er ret gode. Har selv et DSC-V1 som
tager super billeder. Det er dog et ældre (og mindre kompakt) apparat, men mine søstre har bl.a. et DSC-P9 og DSC-P200 som tager ganske flotte billeder. Kan overhovedet ikke få øje på de "neon-farver" lrev snakker om. Kæresten har et lille Olympus som er jævnt skidt. Kan ikke huske moodellen, men det dur kun så længe man er udendørs. Indenfor kan det hverken fokusere eller beregne lyset rigtigt. |
|
jesper christia
Junior bruger Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 16:42 |
hej centric. har selv lige købt SONY DSC-W85 SUPER cam.. set er sku for cool .bliver ved med at overraske inde som ude ...go jagt
|
|
lrev
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 17:51 |
"Kan overhovedet ikke få øje på de "neon-farver" lrev snakker om." Hej! Nej-det er muligt at du ikke kan det,men det kunne du hvis du sammenlignede dine billeder med nogle som var taget med et CANON i samme prisklasse Sony har ry for knap så "ægte" farver......om du vil det eller ej,men.......dermed ikke sagt at Sony laver dårlige kameraer. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 17:53 |
Jeg har god erfaring med Canon Ixus serien. De er dejlig små og har en rimelig godt batteri, der godt kan holde en hel aften. Hvis ikke, så er deres batterier så må, at man nemt kan have et ekstra i lommen. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
Lightyear
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 21:35 |
Nu sammenligner jeg dem med mit Nikon D40, har ikke et Canon ved hånden. Vil ikke starte en religionskrig, men må ærlig talt sige at jeg ikke kan sætte en finger på de billeder jeg har taget med mit Sony kamera. Jeg har også læst meget godt om Canon's Ixus serie, men kender dem ikke personligt. Så jeg plejer at råde folk til at kigge på Sony eller Canon. Men hvad de vælger er helt op til dem selv. Har selv overvejet at købe et Sony DSC-T100 til at have med i lommen når jeg ikke gider slæbe rundt på mit D40, men skal da også have kigget nærmere på de små Ixus'er. |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 22:34 |
Hej... Da du skriver at kameraet primaert skal bruges til festbilleder er der i mine oejne ikke nogen tvivl om, at du skal vaelge et Fujifilm - kamera!!!! Proev evt. det nye F40, som jeg selv lige har erhvervet, og er ovenud tilfreds med!!! Det udmaerker sig specielt ved, at tage superbilleder under svaere lysforhold!!! M.v.h. Supergrisen... |
|
hekke
Super bruger Oprettet: 01-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Sendt: 13-Maj-2007 kl. 23:01 |
Jeg har også gode erfaringer med IXUS. Prøv lige at se den her |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |