recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ironside kører igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIronside kører igen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Emne: Ironside kører igen
    Sendt: 20-Juni-2007 kl. 18:39
Ren fornøjelse at gense en gammel klasikker - de fleste her kan nok ikke huske denne serie.

Imponerende at en serie fra 1967 kan stå flottere en "Venner" og alle de andre sæbe-serier. Blot en bekræftigelse af, at dårlig billedekvalitet ikke har noget at gøre med om det er gammel serie eller film ....

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 18:46

Mon ikke at den skulle være postet i dette forum: Film og udsendelser

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det var nu mest billede-kvaliteten på serien jeg ville kommentere

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jo det skal den.  Den er flyttet nu.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Karin på job Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-November-2006
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 09:57

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Ren fornøjelse at gense en gammel klasikker - de fleste her kan nok ikke huske denne serie.

Hvilken kanal og hvornår?

Tilfreds ejer af:
Pioneer PDP-436XDE - Pioneer DVR-920H - Pioneer DVR-530H - Pioneer DVR-545HX - Marantz SR5400
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:49
DR2 kl 18:15 , ser ud til han kører hver dag ....

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 13:55

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Imponerende at en serie fra 1967 kan stå flottere en "Venner" og alle de andre sæbe-serier. Blot en bekræftigelse af, at dårlig billedekvalitet ikke har noget at gøre med om det er gammel serie eller film ....

Uden at jeg har set Ironside: Helt enig, utroligt mange nyere optagelser, ikke mindst amerikanske serier bliver simpelthen mishandlet på det groveste.

Hvis man vil se et andet godt eksempel på en gammel optagelse med god billedkvalitet, så kan jeg kraftigt anbefale Casablanca på HD-DVD! 4:3 sort/hvid fra 1942, med _blændende_ billedkvalitet! At en 65 år gammel, nyrestaureret filmrulle kan levere billeder i dén kvalitet, udstiller med al tydelighed hvor katastrofalt det er at det skal være så svært at opnå bare nogenlunde brugbar billedkvalitet fra TV-udsendelser i 2007...

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 14:36

35mm rules

Men amerikanske serier bliver generelt skudt på 35mm med 24fps (og gengivet med 2:3 pulldown derovre). Det er selvfølgelig ingen garanti mod mishandling senere i kæden. En PAL udgave skal naturligvis laves med 4% speed-up, ikke field blending. Jeg går ud fra at det sker som standard.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

35mm rules

Men amerikanske serier bliver generelt skudt på 35mm med 24fps (og gengivet med 2:3 pulldown derovre). Det er selvfølgelig ingen garanti mod mishandling senere i kæden. En PAL udgave skal naturligvis laves med 4% speed-up, ikke field blending. Jeg går ud fra at det sker som standard.

Det er lige nøjagtigt dét der er så træls at vide - i USA kan mange af de gnidrede serier vi sidder og glor på herhjemme, ses i HD med fantastisk billedkvalitet. Det er så langt fra den oprindelige kvalitet af optagelsen der er begrænsningen - og det er dét jeg mukker sådan over. Vi har kunnet optage i en kvalitet der er god nok til et 8 meter bredt biograf-lærred i 60-70 år (dog kun 30-35 stykker med den nuværende farveægthed), men at levere selvsamme materiale ud til forbrugerne i en kvalitet der er nogenlunde brugbar på et 32" tv, det er et problem. Det er simpelthen for ringe!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er lige nøjagtigt dét der er så træls at vide - i USA kan mange af de gnidrede serier vi sidder og glor på herhjemme, ses i HD med fantastisk billedkvalitet.

Nogle steder dog i HD Lite
http://en.wikipedia.org/wiki/Hd_lite

Signaludbydernes præference for kvantitet frem for kvalitet ses også derovre.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad de danske TV stationer gør for at mishandle materialet? Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at de laver field blending af 30fps pulldown udgaven, men et eller andet mystisk må de gøre.

Det er ikke alene et spørgsmål om bitrate. Jeg har set XviD versioner af Prison Break med ca 1 Mbps bitrate, som subjektivt betragtet så bedre ud end TV3 udgaven (digitalt modtaget) på mit CRT. XviD udgaven er progressiv encoded ud fra en 720p MPEG-2 transport stream med måske 12-15 Mbps bitrate. Jeg kan ikke måle bitraten for TV3, men jeg vil tro at den er 4 Mbps eller mere. Selvfølgelig spiller CBR vs VBR en rolle, og digitalt TV kan ikke bruge GOP sizes på 100-300 frames, men alligevel...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu