recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Samsung LE40M86BD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Samsung LE40M86BD

Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
degofedal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af Samsung LE40M86BD
    Sendt: 16-April-2007 kl. 11:30

Hej

Jeg vil høre om der evt. kunne blive mulighed for et fælleskøb på Samsung kommende 40" i M86-serien - LE40M86BD.

Jeg undskylder på forhånd hvis der er noget jeg har misset ift. kotumen vedr. fælleskøb. Jeg læste at det normalt er modeller som ikke er på markedet endnu, så jeg tænkte jeg ville undersøge muligheden for køb gennem recordere.dk.

Samsung officielle side:
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m86bd.asp

Review af selv samme model:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

Andet:
FAQ om M86/M87

Her er nogle citater af hdtvtest.co.uk review:

Glossy skærm:
"The first thing that struck us once we placed the Samsung LE40M86BD on the TV stand was how reflective the screen (known as Super Clear Panel) was."

"The reflections are not obvious when there's light output from the TV (i.e. when it's on), but during dark scenes it's not hard to see myself and my surroundings on the screen"

Panelet:
"On the first day of testing the uncalibrated Samsung LE40M86BD I noticed faint clouding on blank inputs (nowhere near as bad as our calibrated Sony KDL40W2000 even on its best day). Proper calibration eliminated the problem."

"Super Clear Panel™ really does wonders for blacks – in this particular regard the Samsung LE40M86BD has the lowest black level of all the LCD TVs we've tested so far"
"the Samsung LE40M86BD had no problems matching the blacks on the recent Panasonic TH42PX70 plasma TV."

Farver, kontrast, gamma mv.:
"the Samsung LE40M86BD has skewed gamma tracking..."
"the image becomes darker than it should be"
"For dark film fanatics, this can mean the difference between an LCD TV they can live with and one they should avoid"
"most people don't know what they're missing until they see another TV with excellent shadow detail side-by-side"

"the Samsung LE40M86BD cleared 1200:1 effortlessly, making it the HDTV with the highest calibrated dynamic contrast ratio among all that we've tested"

"I just could not get skin tones to look as healthy, and green foliage to look as lush as those found on the spot-on Pioneer PDP4270XD plasma"
"This is not to say that the Samsung LE40M86BD is totally unacceptable for day-to-day viewing" "...If you're willing to accept some minor colour inaccuracies (which are usually difficult to detect anyway)"
"I can categorically say that so far I haven't seen any other 1080p LCD TVs that can definitely beat a calibrated Samsung LE40M86BD in terms of colour reproduction "

1:1 pixelmapping:
"Samsung LE40M86BD offers three HDMI connections that are capable of doing just that. When fed with 1080i signal through any of these HDMI ports with "Just Scan" enabled"
"I had less success in attaining 1:1 pixel mapping over component and VGA (tested using HTPC"

Tip (M87): http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=18.0 

------------------------------------------------------------ --------

Konklusion:

SUMMARY

Samsung LE40M86BD is a massive improvement over its predecessor, and one of the best LCD TVs in its class.

PROS
> Excellent black level + high calibrated contrast ratio
> Super Clear Panel™ adds depth and realism
>
Generous connectivity (three HDMI 1.3)

CONS
> Less-defined shadow detail
> Inaccurate colours
> Awkward film mode deinterlacing

------------------------------------------------------------ --------

Jeg hopper fra pga. af for lange udsigter. "Kornmod" har kontaktet "Lars" og har fået oplyst at der kan gå op imod 2 måneder inden der sker noget. Side 6 i denne tråd. Held og lykke til jer andre :)

Stor hilsen
Jeppe

Redigeret af degofedal - 29-April-2007 kl. 11:16
Til top
Kehler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 20:46
Jeg stemmer max for xD
Til top
Phille69 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 21:06
Count me in!!!!
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 10:51

Jeg er også 100% med og min bror er også interesseret!
Til top
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 11:38
Er også interesseret i M86 40".. hvor hvor tilmelder man sig fælleskøb?? er ny herinde og de fælles køb jeg har fundet indtil videre har alle været lukket?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 16:43

Oprindeligt skrevet af petermou petermou skrev:

Er også interesseret i M86 40".. hvor hvor tilmelder man sig fælleskøb?? er ny herinde og de fælles køb jeg har fundet indtil videre har alle været lukket?

Jeg (er også ny herinde) har forstået det sådan at hvis der er tilstrækkeligt mange interesserede i en bestemt model, vil recordere.dk tage bolden og kontakte nogle forhandlere. Derefter vil der blive lavet en side for det givne fælleskøb hvor du kan taste dit navn, adr. osv. ind som tilmelding.

Mvh Jeppe

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af degofedal degofedal skrev:

Jeg (er også ny herinde) har forstået det sådan at hvis der er tilstrækkeligt mange interesserede i en bestemt model, vil recordere.dk tage bolden og kontakte nogle forhandlere. Derefter vil der blive lavet en side for det givne fælleskøb hvor du kan taste dit navn, adr. osv. ind som tilmelding.

Mvh Jeppe

Korrekt, men hvis du vil skabe lidt interesse om et Samsung tv, bør du måske fortælle hvorfor dette Samsung er så fedt. Hvorfor bør folk overveje dette tv ?

Det er op ad bakke men det kan lade sig gøre.

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 18:00
Burde HDTV's konklusion ikke være nok ? :

"Make no mistake, the Samsung LE40M86BD is easily among the best in its class, certainly miles better than its predecessor LE40F71BX"

"Unless you're a videophile who demands the absolute best in shadow detail and colour accuracy, I don't think you can go wrong with this LCD TV."

Og det er et TV til 15.000 kr.
Tape Connection

Jeg kan da også forstille mig M86 er perfekt til medie center da det har 3 HDMI stik der alle har 1:1 pixelmapping.
Til top
LuxAeterna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 18:08
Jeg er også frisk på et køb!
Til top
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 20:05
jeg er ihvertfald klar på et hvis der kommet et her engang..
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 21:37

Syntes lars burde kigge påe t fælleskøb fra 26 tommer op til 46 tommer ihverfald.. har selv 2 lcd i forvejen, men 26 tommer i soveværelset er ikke så in mere.. skal ha noget større..

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af degofedal degofedal skrev:

Mvh Jeppe

Korrekt, men hvis du vil skabe lidt interesse om et Samsung tv, bør du måske fortælle hvorfor dette Samsung er så fedt. Hvorfor bør folk overveje dette tv ?

Det er op ad bakke men det kan lade sig gøre.

Jeg har opdateret det oprindelige indlæg med nogle citater fra hdtv's review. Jeg vil anbefale alle at læse det deres vurdering af tv'et.

Til top

Besvar Besvar Side  123 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu