|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
DrRetina ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 279 |
![]() Sendt: 02-August-2007 kl. 14:31 |
||
Jeg skal lige have lidt luft.
Var lige en tur i Fona 2000 på strøget for at købe et kabel, anyways.. Ved kassen står der står så en sælger og taler med en kunde der er ved at købe en Xbox 360 med ekstra joystick og spil. Det hele ligger fremme på disken. Kunden spørger om der ikke snart kommer en ny model som han måske skulle vente på. Sælgeren svarer at der kommer en ny "Sort model" der dog ikke bliver bedre men den har en smule større harddisk. Det kan dog være totalt ligemeget, for det sidste han har hørt er at den kommer til Danmark i slutningen af 2008 ![]() Uden at kunden overhoved snakker om PS3 begynder sælgeren at forklare at PS3 har en chip der er 4 gange hurtigere men at det overhoved ikke kan ses på spillene, og at det der bluray er noget værre noget, for hvis "pickuppen" (som han kaldte det) gik i stykker på en PS3 kosten den 7000,- at skifte hvorimod den kun koster 4000,- at skifte på en Xbox 360. (og som han så sagde ordret) "Hvis man altså spiller en del så går pickuppen i stykker efter 2 et halvt år! og det er lidt surt at skulle betalt 4000-, for at få den skiftet, derfor er det godt dumt ikke at tegne en 4 års totaltforsikring!" så køre han videre med at der kun er 1 års garanti og at det er kunden der skal bevise at maskinen var defekt til at starte med og alt muligt andet løgn og bedrag. (ikke et ord om 3 års extra ring of death garanti eller noget). Da kunden så trak lidt på det ang. den ekstra garanti trak han endnu et Es op af ærmet. "Du skal tænke på at de trådløse joysticks går ekstremt let i stykker. Jeg har selv ødelagt 2... ups, så taber du den og så er den ødelagt, og det er jo kun 650,- ekstra. det er 1½ controller så er pengene givet godt ud. ja, så kan du smadre dem med vilje hvis du har lyst til det" Jezz.. heldigvis blev jeg langt om længe lov til at betale for mit kabel hos en anden medarbejder og kunne komme væk derfra. Hvad skal man gøre i sådan en situation? Sige til kunden at sælgeren er ved at tage røven på ham og alt det han har rådgivet ham med er bullshit? Det er jo svært hvis man ikke kender en skid til det. Seriøst, sælgeren sagde ikke EN RIGTIG ting til kunden.. stakkels mand. Nå, nu kan jeg så kun sidde og være bange for at "pickuppen" på min Xbox 360 går i stykker efter 2 et halvt år??!! WTF. 4000,- for en ny pickup .. jeg var fanme for dum ikke at havde tegnet totalforsikring for 650,- ![]() |
|||
Rygning ødelægger dit syn.
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
||
Afspiller PS3 også LP siden den skal bruge en pickup?
Ja, der er ikke noget så ækelt som at høre en sælger prakke kunden ekstra forsikring på, fordi de samtidig står og fortæller, at deres produkt med sikkerhed vil gå i stykker. |
|||
![]() |
|||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
||
Tror ikke man kan gøre andet end at ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der arbejder i merlin, fona og el-giganten. Det må da snart være gået op for alle at man ikke skal handle i ovenstående butikker medmindre man selv har forstand på det man skal købe og dermed ikke har brug for deres "service" |
|||
![]() |
|||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
||
Ja, de FONA-sælgere er simpelthen helt vilde med at sælge folk forsikringer. Man skulle næsten tro, at de fik kommision pr. solgt forsikring, med den iver de lægger for dagen. For ca. 14 dage siden ville jeg selv købe en billig Packard Bell PC (søndags-tilbud) i FONA, og jeg var nær aldrig sluppet derfra igen. Sælgeren var ét af de mest ihærdige mennesker, jeg nogensinde kan mindes at have mødt. Han havde tilsyneladende aldrig hørt om begrebet "Nej tak", for han blev bare ved med at ævle og presse på. Jeg var dog mest stædig, og slap derfra uden at betale mere end den pris varen kostede. Egentlig ville han også ufatteligt gerne ha' solgt mig en PC-skærm ...... Redigeret af musicus - 03-August-2007 kl. 21:07 |
|||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|||
![]() |
|||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
||
Den enkelte sælger får faktisk en hel del procenter pr forsikring de sælger! Ellers gik de heller ikke så meget op i det. Jeg griner hver gang en ivrig sælger prøver at prakke mig en forsikring på. |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Hmm... fæl oplevelse, men ligefrem at kalde alle sælgere fra Merlin,Fona og el-giganten for tåbelige fjolser ??? Nok om det. Rigtig god dag til alle. |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Arh, jeg skrev OFTE tåbelige fjolser |
|||
![]() |
|||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
||
Deres iver for at sælge forsikringerne er vel proportional med, hvor lidt man
reelt har behov for den. Butikken giver sælgeren høj provision på forsikringer fordi den tjener mere på dem end på de fysiske produkter, og når det er tilfældet, burde det vel fortælle kunden, at der er fordi forsikringerne sjældent kommer til udbetaling og derfor er - mere eller mindre - overflødige. |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Helt enig.
|
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Jo det ved gud man kan! Man kan ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der HANDLER der. Hvis de ikke gjorde dét, så var butikkerne der ikke. Så hvis man virkelig mener at butikken er så sløj, så lad dog være med at lægge penge der! Hvis man ryster på hovedet på vej ud af butikken, MED en vare under armen, så er det altså én selv der er fjolset, og ikke butikken.
Tydeligvis ikke, og det er netop dem der ikke har forstand på det de lever af, for dé kunder opdager netop aldrig at de bliver røvrendt. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jamen jeg er helt enig. Jeg kunne aldrig selv finde på at handle i de nævnte butikker medmindre de har et tilbud ingen andre kan hamle op med.( det er dog meget sjældent) |
|||
![]() |
|||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() |
||
Ja, hvis man handler hos Tapeconnection og får problemer med sit Pioneer TV, her tænker jeg på Dirty Screen, så får man heller ingen service, kun besked på, at det ikke er en fejl, det siger Pioneer selv, siger de - er de bedre end Fona eller Elgiganten, ja jeg spørger bare. |
|||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |