recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon 1930 lip sync problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon 1930 lip sync problemer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon 1930 lip sync problemer
    Sendt: 07-August-2007 kl. 00:04
Jeg har fået anskaffet mig en Denon 1930 til min Pana PV60 og det virker næsten da. Det eneste problem der er, er problemer med lip sync, altså hvor lyden ikke passer til billedet, hvilket er meget irriterende 

Er der nogen der ved hvordan man kommer dette problem til livs??

DVD er tilsluttet skærm med HDMI og den er tilsluttet en Onkyo TX-SV535  (en olding af en forstærker) med phonokabel, da dette er den eneste mulighed.
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 00:43

Du skal i dit tilfælde tage 'audio out' fra skærmen og tilslutte til din Onkyo forst. for at få lyd & billede i sync.

Altså :  DVD > via HDMI til PV60 > via phono til Onkyo...



Redigeret af Joho - 07-August-2007 kl. 00:44
Med god hilsen

John
Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 00:58
Takker, det vil jeg lige prøve ! :D

Vender tilbage når jeg lige får tid til at kaste rundt med tingene :)
Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 10:59
Nu har jeg siddet og roddet lidt med det... Fant i denonen en feature der hedder LPCM og prøvede at activere den, sammen med at sætte delay på reciveren til 20 ms delay, det har hjulpet en del, men synes stadig det ikke passer helt 100% 

Er der nogen afspillere, måske NAD 515 der ikke lider under dette problem ?
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af Norre Norre skrev:

Fandt i denonen en feature der hedder LPCM

LPCM er en encoder metode som bruges ifm. den digitale udgang på Denon'en.

I dit nuværende lineup af A/V enheder tror jeg kun at metoden med at tage audiosignalet fra skærmen vil give et tilfredstillende sync resultat. Men selvfølgelig kun hvis sync'en i forvejen er ok mellem billede og lyd på selve skærmen .

Bruger selv metoden med et 100% ok resultat på min ældre, men rigtig gode, forstærker som kun har analoge indgange.

 

edit: omformulering af 1. sætning.



Redigeret af Joho - 07-August-2007 kl. 12:40
Med god hilsen

John
Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 18:59
Okay :)

På tv'et er der helt fin sync, så prøver det lige :)
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 19:14

På min ellers udmærkede Philips DVP-9000 er der det samme problem. Og en firmware update har desværre ikke formået at eliminere det helt. Det er selvfølgelig lidt træls, men da jeg i øvrigt synes at afspilleren har mange andre gode kvaliteter, har jeg så lært at leve med det:

Ved lyd over scart- eller HDMI-forbindelse til skærmen er det 100% iorden med lip sync, men ved brug af optisk og coaxial digital-udgang til surround-forstærkeren, er den især gal. For det meste kan det dog reddes ved at sætte afspilningen på pause, hoppe et par frames frem i filmen og så sætte afspilningen i gang igen. Måske det samme trick virker på Denon.



Redigeret af musicus - 07-August-2007 kl. 23:11
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 12:48
Jamen så må jeg lige ind og høre om de ikke har en anden stående jeg kan prøve med, og så se om det afhjælper problemet 100% :)

Men ja, vha scart og hdmi til skærm, så er lyden til skærmen i 100% sync, det er kun når lyden køres i forstærkeren der kommer forsinkning. Så afspilleren burde levere billede og lyd i sync, også ud fra de andre lydudgange.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 13:55

Hej Norre

Det du oplever er helt normalt, når man sender billede og lyd i hver sin retning. For displayet skal bruge mere tid på at vise billedet fra HDMI, end forstærkeren skal bruge på at afspille lyden fra det digitale input.

Sender man derimod billede+lyd igennem samme kabel, så kan de bringes til at være synkrone. Displayet vil simpelthen forsinke lyden, så det passer med den ekstra tid der tager at bearbejde billederne.

Der er flere mulige løsninger på dit problem - men alle kræver nye indkøb.

  1. Køb en surround forstærker med HDMI switching. Disse vil normalt også have de nødvendige muligheder for lyd delay.
  2. Køb en surround forstærker med lipsync kontrol. Dette er også lyd delays, men uden HDMI. Det svarer til det du har i dag - bare at forstærkeren kan indstilles til at forsinke lyden ud til højttalerne, så den passer tidsmæssigt med billederne.
  3. Køb en løs lyd delay boks. Disse er dog ikke så udbredte. En årsag er nok prisen. Dem jeg har set koster 2-3000 kr, og så er pengene nok bedre brugt på en ny surround forstærker.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det du oplever er helt normalt, når man sender billede og lyd i hver sin retning. For displayet skal bruge mere tid på at vise billedet fra HDMI, end forstærkeren skal bruge på at afspille lyden fra det digitale input.

Helt normalt? Damn! Forhåbentlig da kun ved bestemte modeller, eller fabrikater. Eller blot i uheldigste fald. Hverken min Panasonic DVD-S97 eller DMR-EH65 har da f.eks. haft sync-problemer, ved at sende billede og lyd i hver sin retning.

Ej heller min Samsung BD-P1000 Blu-ray afspiller. Eller min Toshiba HD-XE1 HD-DVD afspiller .



Redigeret af musicus - 12-August-2007 kl. 15:54
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 18:38

Lyder ikke rart, har selv en Denon 1930 men har ikke problemet, det

er ellers en kvalitets DVD-afspiller.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 19:53

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Aahhh, helt normalt. Den holder ikke.

Lipsync fejl er normalt ved HDMI, men fejlen skal afvige en del før hjernen opfatter det som en fejl.

Årsagen er at det tager *væsentligt* længere tid for et display (projektor / TV) at bearbejde et HDMI signal, end det tager for en surround forstærker at bearbejde et digitalt lydsignal.

Ved HDMI er datamængden simpelthen så meget større. Og jo højere opløsning, jo værre bliver problemet. Ved 1080P/50 er datamængden stor.

Dertil kan lægges den tid det tager ekstra, hvis man har sat DVD afspilleren til at opskalere til HDTV.

Men uanset hvordan man vender og drejer det, så introducerer man lipsync fejl i det øjeblik man splitter lyd og billede fra hinanden. Og ved HDMI kan fejlen blive så slem, at den er synlig. Nogle DVD'er værre end andre, og bruger man HD DVD eller Blu-ray vil fejlen også kunne være forskellig dér (i forhold til normal DVD)

Men jo - lipsync fejl er desværre noget man skal tage alvorligt. Ikke mindst når man går over og bruge HDMI, uden at upgradere surround forstærkeren til at have HDMI switching.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu