recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af Selector signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbedring af Selector signal

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbedring af Selector signal
    Sendt: 18-August-2007 kl. 21:18

Jeg har fornyligt købt mig et Panasonic PX70 og en Selector

Jeg synes at billedet står ganske fint på de fleste kanaler. Nogle bedre end andre.

Når jeg ser fodbold, er der dog tit ligesom lidt hvidt "sne" rundt om spillerne. Er det noget man kan gøre noget ved?

Jeg er ikke nogen teknisk haj, men kan det have noget at gøre med min kabling? Pt. bruger jeg et ganske alm. antennekabel fra Bauhaus hvor jeg selv har købt et han og hun stik og skruet på.

Vil det evt. forbedre noget hvis jeg køber et godt antennekabel som det her http://www.avconnection.dk/PGr=1554&SPage=Antenne_Kabler

Scart stikket jeg bruger fra Selectoren til tv'et er det som hørte med i Selector æsken. Men det er vel også ganske udemærket? Eller kan man også der opnå en forbedring ved at købe bedre?

Scart stikket er ført til AV1 stikket på tv'et, og mine settings er som følgende:

Billede: Cinema

Konstrast: Ingen ændring

Lys: 2 klik til venstre

Farve: Ingen ændring

Skarphed: Ingen ændring

Farve: Varm

Farvestyring: Fra (nogle gange til)

P-NR: Fra

Tak på forhånd.

 

 

 

 

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 21:23

antenne stikket har ikke noget at sige da det alligevel bliver omkodet til digitalt.. ergo det er enten signal eller intet signal..

Du kan måske vinde lidt på at købe et kvalitet scart kabel..

Til top
kiss_alo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 01:28
Måske er din skærm så god at du kan se kontrastforstærkningen, der hvor hvid møder sort. (kanter). Nogle gange er det tv-kanalen der sender kontrastforstærkning med billedet og så er det svært at komme af med. Hvis din skærm har en "skarphed"´s-indstilling, kan du prøve at skrue ned for den.

Formålet med kontrastforstærkningen er at det skal se skarpere ud, når grænsen er udtværet, men hvis skærmen er "for god" kan det blive for meget af det gode.

Jeg har sat min ned til 10% for ellers får jeg hvide kanter rundt om alle steder hvor hvidt møder sort, og det irriterer mig grænseløst.

Kik på et prøvebilled og se om problemet også er der, så kan du evt. finde en indstilling der passer dig.

Efter min mening gælder følgende:
Hvis en ensfarvet mørk flade møder en ensfarvet lys flade, skal farven være den samme helt hen til der hvor de mødes. Der skal ikke være en lys kant i det mørke og omvendt.


Redigeret af kiss_alo - 19-August-2007 kl. 01:39
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 02:13
Jeg har gode kabler, og jeg har det samme "problem".

Det er simpelthen Tv3+, tv2sport osv der sender i en for dårlig kvalitet.

Det ser præcis magen til ud på en digital parabolmodtager og et godt CRT fjernsyn.

DR (når de af og til sender fodbold), står billedet flot.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

antenne stikket har ikke noget at sige da det alligevel bliver omkodet til digitalt.. ergo det er enten signal eller intet signal..



Jeg havde enkelte kanaler med en dårlig BER ( omkring 5-7 ) og den bragte jeg ned til 0 ved at montere gode afskærmede antennestik i stedet for de grå plast fra bauhaus. Så antennestikket har altså noget at sige i forhold til kvaliteten på det digetale  output...
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 15:17

Jeg sidder pt. og ser Manchester City vs Manchester United på Canal+. Jeg kan slippe lidt af med det "hvide sne" rundt om spillerne hvis jeg fuldstændigt skruer ned for skarpheden. Men det ødelægger jo så resten af billedet

Så jeg kan jo prøve at købe et bedre kabel og håbe på en forbedring. Ellers må jeg jo bare vente indtil den nye HD selector kommer

Canal+ har jo sagt at de fra januar 2008 vil begynde at sende 150 fodboldkampe om året i HD. Så det kan man jo kun glæde sig til

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 15:24

 

 Hvis alt er korrekt opsat, og kabler er i god kvalitet, så er der intet i vejen med billedet fra Sagem 60, det er kniv skarpt og helt i orden. Du bruger vel RGB, og har indstillet til lav.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Hvis alt er korrekt opsat, og kabler er i god kvalitet, så er der intet i vejen med billedet fra Sagem 60, det er kniv skarpt og helt i orden. Du bruger vel RGB, og har indstillet til lav.?

Jeg tror da at det er opsat korrekt. Her er mine præcise opsætninger:

Kabling: Mit antennekabel går fra antennestikket og er sat i min Selector i RF-IN.

Scart stikket sidder fra TV udgangen på Selectoren til AV1 indgangen på tv'et.

Selector opsætning:

Billedestørrelse: 16/9

RGB-Lysstyrke: Lav

VCR-Standard: VHS

Digital Output: Stereo

Tv  opsætning:

Billede: Cinema

Konstrast: Ingen ændring

Lys: 2 klik til venstre

Farve: Ingen ændring

Skarphed: Ingen ændring

Farve: Varm

Farvestyring: Fra (nogle gange til)

P-NR: Fra 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 15:50

 

 VCR-Standard: VHS.  Hvis det refererer til TV Out, så er det forkert det skal være RGB: 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 VCR-Standard: VHS.  Hvis det refererer til TV Out, så er det forkert det skal være RGB: 

Af hva' jeg kan se, så er der kun to muligheder på VCR-Standard i Selectoren. Enten VHS eller S-VHS.

Men den er sat til VHS hvilket jeg går ud fra er korrekt. På AV1 indgangen på tv'et hvor scart stikket sidder står der kun RGB og Video.

på AV2 indgangen står der dog både RGB, Video og S Video.

Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 16:09


Radiomanden:
VCR-Standard er Selectorens andet Scart-stik, og understøtter ikke RGB.
Her kan vælges mellem VHS og S-VHS

Stuffedfrog:
Din Selector / PX70 er sat fornuftigt op. Du er med garanti ramt af "kvantitet frem for kvalitet".
Dvs et sted i kæden er bitraten for lav. Men det giver plads til flere kanaler. Desværre.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 16:11

 

 Selector Scart 1 TV Out skal være RGB, hvad bruger du Scart 2 til.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu