|
|
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | ||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() Sendt: 21-August-2007 kl. 11:18 |
|||
Denne tråd fortsætter diskussionen herfra. |
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||
Det er et lidt tyndt argument i en diskussion om hvorvidt det er godt eller skidt, det kan man sige om alt - så har vi jo ikke noget at diskutere. |
||||
![]() |
||||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
![]() |
|||
Hej , ja jeg er IMOD ambilight , synes at det virker distraherende med lys omkring tvèt , det er mig en gåde at PHILIPS gør sådan et stort nummer ud af det , når man ser en god film skal der helst være så mørkt som muligt , synes jeg MVH |
||||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvis lyset er et d65 hvidt, stabilt lys bag billedet, så hjælper det øjet til at se billedet mere behageligt, fordi øjets opfattelse af lys afhænger af omgivelserne. Dét er i sig selv en rigtigt god idé. Hvis lyset skifter farve/lysstyrke med indholdet af billedet, så påvirker det direkte din oplevelse af farver og lys i billedet, og dermed din oplevelse af billedkvaliteten. Dette er i direkte modstrid imod tanken om at se dét som instruktøren havde tænkt sig du skulle se. Hvis instruktøren synes at en hvid lampe oppe i det ene hjørne skal omgives af en stor hvid halo rundt om, så havde han nok taget dén halo med i billedet, det behøver vi ikke Philips til at opfinde for ham. At du synes funktionen er fin, er helt okay med mig. Jeg siger bare at det direkte påvirker i hvor høj grad du oplever dét som instruktøren havde tænkt sig at du skulle opleve når du ser en film. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det en påvirkning af billedet, og dermed oplevelsen af filmen, som ikke var tilsigtet da filmen blev lavet. Ergo tager det opmærksomheden væk fra billedet som det var tiltænkt at skulle vises. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er meget sjovt du synes det, for jeg synes netop for det første at ambilight i sig selv er barnligt (og jeg er forundret over dem der ikke kan se dét), derfor valgte jeg bevidst en barnlig måde at argumentere på. Derudover var det egentlig bare for at understrege hvor lidt de argumenter du listede siger om hvordan billedkvaliteten reelt er. |
||||
![]() |
||||
AlexKBH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
|||
ok. |
||||
![]() |
||||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
![]() |
|||
Kunne nok godt overtales til at lave ambilight på teenage datterens tv , der ville det nok blive opfattet som , fedt og lir MVH |
||||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||||
![]() |
||||
AlexKBH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
|||
Ja - det er nu man skal fyre sine for og imod jokes af |
||||
![]() |
||||
hik7 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2007 Status: Offline Point: 235 |
![]() |
|||
Jeg er ikke i tvivl. Efter jeg har sat det på mit pioneer, (dioder fra ikea) står den altid på hvid, det er meget mere afslappende at se film end hvis det er slukket. Hvis det er slukket kan jeg mærke jeg anstrænger mine øjne for at følge med, hvis der er helt mørke lagt i huset.... Så jeg synes det er en god ting, og på mine kommende tv, vil det også være på ! |
||||
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1 |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
|||
Philips er vel et at de mest inovative produkter, nogle ting er smarte mens andre er lidt for langt ude. Selv synes jeg at ambilight og ambisurround er gode ideer. Ambilight da jeg synes det er en god måde at få lidt lys ind i sin stue på en diskret måde. Har kun selv set en enkelt film med ambilight på et 9831, kunne gode lide effekten. Ambisound er smart ud fra et designmæssigt hensyn. Om lyden er god og giver den rette sorroundlyd ved jeg ikke. Men Philips stopper jo ikke her, nej de vil også tilføje Luft- og vibrationseffekter. Her synes jeg de er for langt ude.
Dog er der i nogle film taget højde for Luft, duft- og vibrationseffekter. Det er faktisk en fed oplevelse hvis man har mulighed for at se en af disse film. Redigeret af lahan - 21-August-2007 kl. 15:21 |
||||
![]() |
||||
O'Brian ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|||
" skal jeg klappe nu"
![]() |
||||
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B. Philips BDP7500. Philips DFR 9000. Philips SRU 9600. Canton Surround. Beosound 3000. Beolab 8000. PS3-60 GB. |
||||
![]() |
||||
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
|||
Har haft 9731 modelen og syntes det var rigtig godt. På en skala fra 1 til 10 ville jeg give den et 8 tal. Men jeg vil nu ikke købe TV kun på grund af den feature. Og synes iøvrigt det ser kanon godt ud på det nye TV
![]() ![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |