recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For og imod Ambilight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFor og imod Ambilight

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: For og imod Ambilight
    Sendt: 21-August-2007 kl. 11:18

Denne tråd fortsætter diskussionen herfra.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Frank Frank skrev:

Men det er jo meget nemt - så lad være med at købe det !!

Det er et lidt tyndt argument i en diskussion om hvorvidt det er godt eller skidt, det kan man sige om alt - så har vi jo ikke noget at diskutere.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 11:26

Hej , ja jeg er IMOD ambilight , synes at det virker distraherende med lys omkring tvèt , det er mig en gåde at PHILIPS gør sådan et stort nummer ud af det , når man ser en god film skal der helst være så mørkt som muligt , synes jeg

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af AlexKBH AlexKBH skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er en direkte modstander til god billedkvalitet, og er designet til at _fjerne_ opmærksomheden fra hvad der rent faktisk foregår på skærmen. grund.

Designet til at fjerne opmærksomheden? Ej nu må du holde op. Det er jo netop det ambilight _ikke_ gør! Det er netop det jeg synes er det fede ved det.

Hvis lyset er et d65 hvidt, stabilt lys bag billedet, så hjælper det øjet til at se billedet mere behageligt, fordi øjets opfattelse af lys afhænger af omgivelserne. Dét er i sig selv en rigtigt god idé. Hvis lyset skifter farve/lysstyrke med indholdet af billedet, så påvirker det direkte din oplevelse af farver og lys i billedet, og dermed din oplevelse af billedkvaliteten. Dette er i direkte modstrid imod tanken om at se dét som instruktøren havde tænkt sig du skulle se. Hvis instruktøren synes at en hvid lampe oppe i det ene hjørne skal omgives af en stor hvid halo rundt om, så havde han nok taget dén halo med i billedet, det behøver vi ikke Philips til at opfinde for ham.

At du synes funktionen er fin, er helt okay med mig. Jeg siger bare at det direkte påvirker i hvor høj grad du oplever dét som instruktøren havde tænkt sig at du skulle opleve når du ser en film. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det en påvirkning af billedet, og dermed oplevelsen af filmen, som ikke var tilsigtet da filmen blev lavet. Ergo tager det opmærksomheden væk fra billedet som det var tiltænkt at skulle vises.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 11:30

Jeg tror da også billedkvaliteten er I top. Så vidt jeg ved, kører den med 100 Hz og PixelPerfect. HD Natural motion for et judder free billede. Høj kontrast med et mindst ligeså godt sort niveu som dens tidligere model.

Skal jeg klappe nu?

Du behøver hverken klappe eller kommentere. Det her er for barnligt.

Det er meget sjovt du synes det, for jeg synes netop for det første at ambilight i sig selv er barnligt (og jeg er forundret over dem der ikke kan se dét), derfor valgte jeg bevidst en barnlig måde at argumentere på. Derudover var det egentlig bare for at understrege hvor lidt de argumenter du listede siger om hvordan billedkvaliteten reelt er.

Til top
AlexKBH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 11:44

Jeg tror da også billedkvaliteten er I top. Så vidt jeg ved, kører den med 100 Hz og PixelPerfect. HD Natural motion for et judder free billede. Høj kontrast med et mindst ligeså godt sort niveu som dens tidligere model.

Skal jeg klappe nu?

Du behøver hverken klappe eller kommentere. Det her er for barnligt.

Det er meget sjovt du synes det, for jeg synes netop for det første at ambilight i sig selv er barnligt (og jeg er forundret over dem der ikke kan se dét), derfor valgte jeg bevidst en barnlig måde at argumentere på. Derudover var det egentlig bare for at understrege hvor lidt de argumenter du listede siger om hvordan billedkvaliteten reelt er.

ok.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 11:54

Kunne nok godt overtales til at lave ambilight på teenage datterens tv , der ville det nok blive opfattet som  , fedt og lir

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
AlexKBH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 12:01

Ja - det er nu man skal fyre sine for og imod jokes af

Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 13:34

Jeg er ikke i tvivl.

Efter jeg har sat det på mit pioneer, (dioder fra ikea) står den altid på hvid, det er meget mere afslappende at se film end hvis det er slukket. Hvis det er slukket kan jeg mærke jeg anstrænger mine øjne for at følge med, hvis der er helt mørke lagt i huset....

Så jeg synes det er en god ting, og på mine kommende tv, vil det også være på !

Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 15:07

Philips er vel et at de mest inovative produkter, nogle ting er smarte mens andre er lidt for langt ude.

Selv synes jeg at ambilight og ambisurround er gode ideer. Ambilight da jeg synes det er en god måde at få lidt lys ind i sin stue på en diskret måde. Har kun selv set en enkelt film med ambilight på et 9831, kunne gode lide effekten.

Ambisound er smart ud fra et designmæssigt hensyn. Om lyden er god og giver den rette sorroundlyd ved jeg ikke.

Men Philips stopper jo ikke her, nej de vil også tilføje Luft- og vibrationseffekter. Her synes jeg de er for langt ude.

Dog er der i nogle film taget højde for Luft, duft- og vibrationseffekter. Det er faktisk en fed oplevelse hvis man har mulighed for at se en af disse film. 

Redigeret af lahan - 21-August-2007 kl. 15:21
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 15:31
" skal jeg klappe nu"       Hold dog den seriøse linie du plejer..
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 16:02
Har haft 9731 modelen og syntes det var rigtig godt. På en skala fra 1 til 10 ville jeg give den et 8 tal. Men jeg vil nu ikke købe TV kun på grund af den feature. Og synes iøvrigt det ser kanon godt ud på det nye TV . Heldigvis har vi forskellig smag
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu