recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - cdrohlinge24, -erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcdrohlinge24, -erfaringer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thomil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: cdrohlinge24, -erfaringer?
    Sendt: 10-Januar-2005 kl. 23:34

Har nogen handlet hos netstedet http://www.cdrohlinge24.de/ ? Det ser temmeligt billigt ud, -noget billigere end noget andet jeg har set. Det er tilsyneladende fra Luxembourg, -jeg kan ikke helt gennemskue om man skal beregne told/moms oveni. Ved nogen noget?

v.h. Thomas Andersen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 23:42

Hej Thomas

Nej, ved køb indenfor EU kommer der ingenting oveni. Den pris du betaler i netbutikken er den endelige pris.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 12:50
Ja, jeg bestilte nogle skiver i tirsdags, pengene blev trukket torsdag, pakken blev forsøgt afleveret fredag af DHL.
Nu har jeg så fået pakken i dag, tirsdag, så det har taget én uge ialt.
De var pakket godt ind, og fragten er kun 4-6 euro, men det er besværligt at de ikke kan hentes på posthuset, når man ikke er hjemme ved modtagelsen.

Venlig hilsen
KB
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 13:10

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja, jeg bestilte nogle skiver i tirsdags, pengene blev trukket torsdag, pakken blev forsøgt afleveret fredag af DHL.

Er det ikke DVDRohlinge24 du har handlet med? Det ser ud til at CDRohlinge24 er en anden butik!

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nej, ved køb indenfor EU kommer der ingenting oveni. Den pris du betaler i netbutikken er den endelige pris.

Den tyske moms kan i visse tilfælde blive udskiftet med dansk moms (når butikken sender for mere end kr. 280.000,- til Danmark) - men det er butikken selv der skal sørge for at opkræve dansk moms. Dog er jeg aldrig selv stødt på en medie forhandler der pludselig ændrer pris  undervejs (til at indeholde dansk moms).

/Lars

Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
thomil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 14:06

Der er en del andre netsider der minder om cdrohlinge24, bl.a. dvdrohlinge og cdrohlinge (uden "24"). Jeg kan ikke finde særlig meget om denne side på nettet. Måske er den ny.

Brixen, Jeg er spændt på om det virkelig er det sted du har handlet, og om du er blevet opkrævet ekstra ved modtagelsen.

Thomas Andersen

Redigeret af thomil
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er det ikke DVDRohlinge24 du har handlet med? Det ser ud til at CDRohlinge24 er en anden butik!

Jo - det er min fejl - det ER DVDRohlinge24.com, jeg har handlet med

- men firmaet ligger i Tyskland - I.A. Dretschler i Losheim - og pengene er trukket af Dretschler i Remich, Lux.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af thomil thomil skrev:

Der er en del andre netsider der minder om cdrohlinge24, bl.a. dvdrohlinge og cdrohlinge (uden "24"). Jeg kan ikke finde særlig meget om denne side på nettet. Måske er den ny.

Ja, det var det der forvirrede mig.

Oprindeligt skrevet af thomil thomil skrev:

Brixen, Jeg er spændt på om det virkelig er det sted du har handlet, og om du er blevet opkrævet ekstra ved modtagelsen.

Jeg blev ikke krævet noget fra DVDRohlinge24.com, men jeg havde også betalt tysk moms.

Mht. cdrohlinge24.de ved jeg ikke noget om momsen.
Du har ret i at det kan forvirre, hvad der står på cdrohlinge24.de's hjemmeside. Danmark er ikke nævnt.

Für Artikel, die von der CDRohlinge24 AG angeboten werden und an Zielorte innerhalb der Europäischen Union (EU) versandt werden, muss Mehrwertsteuer berechnet werden.

Die Mehrwertsteuerraten für Artikel, die innerhalb folgender Länder verschickt werden, sind wie folgt: 
Deutschland 16 %
Österreich 20 %
Frankreich  19,6 %
Italien 20 %
Finnland 22 %
Niederlande  19 %
Belgien 21 %
Spanien 16 %

Wir werden in den oben genannten Ländern wie ein inländisches Unternehmen behandelt und führen die Mehrwertsteuer auch in den einzelnen Ländern ab , so dass Sie als Händler den vollen Vorsteuerabzug nutzen können.

Redigeret af Brixen
Venlig hilsen
KB
Til top
thomil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 20:58

Jeg har sendt dem en mail. -skriver tilbage når jeg får svar fra dem...

Thomas

Til top
thomil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 23:33

Nå, her er deres svar:

"dear customer,

thank you for your message.
All you have to pay are the prices including VAT as well as the shipping costs.
As far as I know there are not any further fees."

-synes ikke det er vanvittigt informativt.

Jeg tror egentlig ikke der er yderligere omkostninger ved at købe der, men jeg vælger nu alligevel den godt afprøvede dvdrohlinge24. Hvis andre prøver cdrohlinge24 så giv endelig besked.

Thomas Andersen

Redigeret af thomil
Til top
cfmpfm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 04:24

Hej.

Jeg er godt klar over at man skal passe på med at vurdere en forhandler udfra en enkelt dårlig oplevelse - jeg vil dog alligevel lige fortælle om en sag jeg har i gang med DVDRohlinge24.
Jeg bestilte for omkring 4000 kr. den 2/1 hos dem og betalte med creditcard. Allerede den 3/1 kom der afsendelses bekræftelse. Da varerne ikke var kommet den 6/1 ringede jeg til dem og spurgte til det. Jeg blev lovet at det ville blive undersøgt og jeg ville få en mail med svar. Da jeg ikke havde hørt noget den 8/1 skrev jeg via deres hjemme side en rykker mail. Den 10/1 var der stadig ikke kommet noget svar, så jeg ringede til dem igen. Igen blev jeg lovet et svar pr. mail. Jeg gjorde kraftigt opmærksom på at jeg nu var ved at miste tålmodigheden og forventede altså at få et svar når det blev lovet. Personen jeg havde den sidste telefonsamtale med lovede på sit bedste skole engelsk at han skulle nok få sat gang i sagen, og han beklagede meget. Den 13/1-04 var der stadig ikke nogen respons så jeg har nu kontaktet min bank og fået en ’chargeback’ formular. Samtidig har jeg skrevet en ’Final notice’ til DVDRohlinge24 om at såfremt jeg ikke hører noget inden den 15/1-04 ved arbejdsdags sluttid vil jeg effektuere min ’chargeback’ formular. Jeg har i skrivende stund ikke hørt noget fra dem.
Retfærdigvis vil jeg tilføje at jeg én gang tidligere har bestilt fra dem – helt uden problemer, hurtig og korrekt levering.

Hilsen
Carsten

Er lige kommet i tvivl om dette indlæg burde have været i forumet forhandlere. Såfremt det skulle det kunne en admin så ikke flytte det for mig? Man er vel newbie

Redigeret af cfmpfm
Til top
cfmpfm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 01:48

Har i går modtaget flg. mail fra dem .. så venter med lidt tålmodighed igen:

Hello,

we are absolutely sorry about the delivery problems. We have received the message from DHL, that your package unfortunately was sorted wrong. We are sure, that now you will receive your order within the next days.

Mit freundlichen Grüßen / Kind Regards
Holger Krause
Support

Dretschler.com s.a.r.l.
17, rue Foascht
L-5534 Remich

Redigeret af cfmpfm
Til top
nstaal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Maj-2004
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2005 kl. 07:30

Jeg bestilte hos DVDRohlinge den 13.1.05 og den 14. skrev de til mig at pakken var afsendt. Den 28. spurgte jeg efter pakken og får dette svar:

Hello,

DHL has some problems with the delivery. We reclame this. But we do not want that you have to wait more. We send it again yesterday to you.

Mit freundlichen Grüßen / Kind Regards

Silke Biermann

Support

Dretschler.com s.a.r.l.

17, rue Foascht

L-5534 Remich

Niels
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu