|
Internet på to computere. |
Besvar | Side 123 10> |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Emne: Internet på to computere. Sendt: 09-September-2007 kl. 19:03 |
Jeg har netop fået Cirque bredbånd (Familie pakke, mellem) og det er jeg glad for. Forbindelsen er dejligt hurtig! :-)
Men jeg vil gerne have forbindelse på både min stationære og min bærbare computer. Jeg har en router Linksys WRT54G, 2,4 GHz, 80211g, wireless broadband router.
Når jeg forbinder de to computere med hinanden med denne router - hvad enten det er med trådløs eller med kabelforbindelse - så bliver forbindelsen meget langsom - ja nærmest håbløs, fordi den ikke engang kan hente mails på den bærbare fordi der opstår time-out fejl. Og internet er meget langsomt. Og det er på begge computere.
Skal jeg installere noget på den bærbare også? Er routeren bare ikke god nok (den er nogle år gammel, men aldrig rigtig brugt). Hvad skal jeg gøre for at få en hurtig forbindelse på begge computere??
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 09-September-2007 kl. 19:16 |
Prøv at forbinde computeren direkte til RJ45 stikket (som virker, ikke?) og post output fra
ipconfig /all i en CMD prompt her. Du kan eventuelt XXX-censurere de sidste tre tal i din IP adresse, men ikke det hele. Routeren er fint nok; Det er stadig Linksys's standard router. I dag skal man dog huske at smide en halvtredser ekstra efter WRT54GL modellen, så man har mulighed for at bruge GPL firmwares. Det har dog intet med dine problemer at gøre... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Thorvald
Sendt: 09-September-2007 kl. 21:40 |
Hvilken - mener du på den bærbare?? Og i så fald jo - hvis jeg sætter kablet direkte til den bærbare, så har jeg den samme hurtige forbindelse som på den stationære. Og så forstår jeg ikke helt hvad du mener jeg skal med den IP-adresse??? |
|
Thorvald. |
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1504 |
Sendt: 09-September-2007 kl. 21:52 |
Det han mener det er at du skal forbinde begge computere med kabel til routeren. Hvis det får begge til at køre med normal hastighed så er det fordi den trådløse del af routeren ikke fungere som den skal.
/Kurt |
|
Thorvald
Sendt: 09-September-2007 kl. 22:31 |
Som jeg skrev i det første indlæg, virker det heller ikke overbevisende med kabel til begge computere.
|
|
Thorvald. |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 09-September-2007 kl. 22:51 |
Nej, jeg mente LAN kabel direkte fra stik til en af dine computere.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Thorvald
Sendt: 09-September-2007 kl. 22:59 |
Ja, det var også det jeg svarede på - men jeg forstår stadig ikke hvad jeg skal gøre med den ip-adresse.
|
|
Thorvald. |
|
Business101
Super bruger Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
Sendt: 09-September-2007 kl. 23:06 |
alt efter hvilken model det er kan du med fordel opdatere software i routeren med dd-wrt
det gør routeren meget mere stabil |
|
JesperLund
Sendt: 09-September-2007 kl. 23:16 |
Vi ved intet om din forbindelse!! Output fra "ipconfig /all" kan give os en ide herom, f.eks. om du får private IP adresser. I så fald vil en router måske give dig dobbelt-NAT, hvilket kan skabe problemer. Opsætningen af routeren på WAN siden (forbindelsen til RJ45 stikdåsen i væggen) er også afhængig af om du modtager en DHCP tildelt IP, etc. |
|
|
|
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 00:10 |
Hvem har sat din Linksys op for dig? Her lige checket "Cirque bredbånd" som er et antennefornings produkt. De kører nok allerede med private ip adresser indenfor ejendommen, så derfor vil din router kunne skabe problemer når den også begynder at skjule dine maskine bag sine egne private ip adresser, som igen også kune styres forkert hen, da det kan være i konflikt med antenneforningen. Redigeret af pendec - 10-September-2007 kl. 00:23 |
|
Thorvald
Sendt: 10-September-2007 kl. 01:17 |
Øøh ok, tak for svarene. Jeg må nok hellere læse svarene igen når jeg er lidt mere frisk og når jeg har tid til at rode lidt med det. Lige nu forstår jeg nemlig ikke så meget. Men i øvrigt er det en wireless G router, den understøtter altså g-båndet. (Det var da godt jeg ikke skrev g-streng... ) Øøh når jeg kører ipconfig /all så forsvinder dos-vinduet - det åbner lige, kan jeg se, men forsvinder så igen. Så jeg kan ikke se resultatet. Og hvordan man skal lave den cmd-promt på Vista-computeren ved jeg ikke. |
|
Thorvald. |
|
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 08:12 |
Siden Win95 har man kunnet trykke WIN+R (hold windowstasten nede og tryk 'r'), hvorefter man skriver cmd i den lille boks, der fremkommer. (Hvorvidt Vista kan, ved jeg ikke...) Venligst Søren |
|
Besvar | Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |