|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() Sendt: 14-September-2007 kl. 07:22 |
De sidste par uger har rygterne kørt på, om Warner har tænkt sig, at sige ja til et tilbud fra Toshiba om kun, at udgive på HD-DVD. Warner havde indtil engang sidst i august, hvor de skulle svare tilbage. Warner har dog siden offentligt bekræftet, at man støtter begge formater indtil videre. Nu er der så kommet nyheder om, at Warner har droppet deres "total HD" skive. Man er i tvivl omkring økonomien i mediet, hvis man er den eneste som udgiver på det. Dog så fortsætter rygterne fordi Præsidenten for Warner Home Video Ron Sanders har bekræftet, at man ligger i forhandlinger med begge lejre, men han skulle implicit have bekræftet, at forbliver neutral gennem juleshopping perioden. Sanders siger, at man snakker med begge lejre og det hele går vildt for sig lige for tiden. Men man vil som sagt gerne se resultat fra 4. kvartals salg, inden man tager nogen beslutning. ________________________________
Hvis Warner bliver "købt", så er det bare endnu et bevis på, at denne krig handler ikke ikke om forbrugerne og deres præferencer. Hvis Warner skulle beslutte, at udgive på HD-DVD, så vil det ud fra mit synspunkt være enden på krigen, fordi så er combo den eneste vej. Hvis Warner skulle vælge Blu-ray, så vil det være en rigtig stor sejr for denne lejr og samtidigt gøre, at det rigtig svært efterfølgende for HD-DVD. Hvad siger I? Redigeret af Iron Man - 14-September-2007 kl. 07:22 |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Lad os da endeligt få en afgørelse på den sk*** format krig.
Jeg synes det er irriterende at der er to formater man kan vælge imellem. Gavner da ihvertfald ikke forbrugerne at diverse film kun udkommer på hvert sit format. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Næh, men det gavner alle at krigen eksisterer, for hvis ikke Sony havde brokket sig og lavet Blu-ray, sad vi med et format der var de nuværende yderst underlegent. Medlemmerne af DVD Forum legede med idéen om et DVD-9 format med superkomprimering, for eksempel
![]() Redigeret af Naiera - 14-September-2007 kl. 08:41 |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
![]() |
Hvis ikke Sony havde brokket sig, så sad vi (kun) med HD DVD formatet nu. Desuden er MPEG4 faktisk "superkomprimering". Den eneste virkelige grund til, at det ikke generer så meget er, fordi HD opløsningen er rimeligt høj (her tænker jeg primært på 1920x1080). DivX formatet er en variant af MPEG4 og det ser altså ikke synderligt pænt ud i SD opløsning. Omvendt skal der et format som MPEG4 til for overhovedet at håndtere de datamængder, der ligger i et HD signal.
|
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
HD DVD-formatet blev tvunget til at blive det det er i dag, fordi Sony osv. lancerede Blu-ray. Uden Blu-ray havde de(t) nye format(er) ikke noget nær den kvalitet de begge har i dag.
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() |
Jeg synes også at det er fint med konkurence , men jeg er til gengæld helt sikker på at hvis det skal nå ud til den brede befolkning , ja så er der kun plads til et format...det må trods alt også være der at pengene ligger for de forskellige producenter. Jeg kan simpelt hen ikke forestille mig at nogle af de gode film bliver udgivet på et format , og nogle på et andet , det vil også gøre det komplet umuligt for dem der udlejer de forskellige film , men det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl . det må tiden så vise... Det er så fint nok at investere i 2 afspillere eller en combi afspiller her i starten , men det holder altså ikke i længden....medmindre at det kun bliver et niche produkt... MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det synes jeg nu er en forkert udlægning. MPEG4 har når du bruger en ordentlig bitrate langt mindre komprimeringsartifacts end MPEG2. Der er væsentligt mindre artifacts på HD-formaterne end på DVD, det er ikke sådan at der er samme mængde artifacts, som opløsningen så opvejer - tværtimod, så er manglen af artifacts netop en mindst lige så væsentlig forbedring som opløsningen i sig selv er det. At DIVX komprimerede versioner af DVD'er ser dårligt ud, siger ikke noget om effektiviteten af MPEG4 som det bruges i HD formaterne. En væsentlig detalje når man sammenligner bitrates: En dobbelt så høj opløsning fylder ikke dobbelt så meget når det er komprimeret, pga selve naturen i MPEG-komprimeringen. Jo højere opløsning, jo mere effektivt kan du komprimere uden artifacts. Hvis du lavede en MPEG4 version af den oprindelige kilde i SD opløsning, og sammenlignede med MPEG2 i samme bitrate fra en DVD, så ville det være markant bedre end DVD'en. De DIVX'er du ser er jo typisk en gen-komprimering af DVD'en, og så er det klart at slutresultatet bliver ringere end originalen. Prøv evt. eksempelvis at lave en SD DIVX version med gennemsnitlig bitrate på 8 mbps, ud fra en HD-DVD eller Blu-Ray kilde i stedet for fra en DVD-kilde, så vil du få et bedre billede end fra en DVD. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Den typiske XviD film har vel 1 Mbps til video (eller lavere), så den bemærkning er nærmest OT for en HD tråd... ![]() ![]() (når vi nu er OT, vil jeg dog tilføje at XviD generelt ser forbavsende godt ud i betragtning af den meget lave bitrate). Redigeret af JesperLund - 17-September-2007 kl. 01:28 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Fabrin ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() |
Hvis man skal følge tendensen på IFA (eller rettere GEAR på IFA), så er det Blue-ray der vinder krigen.
Link |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() |
Hej , jeg er sådan set ligeglad med hvem der vinder , bare der bliver en vinder , ellers tror jeg at det bliver alle os forbrugere der står tilbage som tabere. Hvis vi vil have en super kvalitet , og film der er til at betale , og at de forskellige producenter mener at det skal være afløseren for dvdèn , så skulle de hellere lade være med at slås og betale penge her og der , og lægge alle kræfter sammen , til gavn for dem selv og os... På den anden side , hvis krigen fortsætter kommer der bare noget der er smartere , billigere og bedre , sådan har det altid været... MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du ikke læst hele tråden igennem? Havde der ikke været konkurrence til DVD-Forums forslag havde vi _alle_ siddet tilbage som tabere nu, da det nye format i så fald havde været væsentligt ringere end HD DVD og Blu-ray.
|
|
![]() |
|
![]() |
Naiera , jo det er rigtigt , men hvad så nu ? Nu sidder vi med 2 gode formater , det jeg " prøver " at sige er at HVIS de ikke kan blive enige om et format hvad så ? Tror du at der er plads til begge 2 ? Jeg synes at der er alt for mange problemer vedr. 2 formater , og har altså ikke fantasi til at tro at de begge " overlever " Det vi alle ønsker er vel bare et super format som vi kan regne med vil overleve i mange år... MVH |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |