recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Xbox skal jeg vælge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Xbox skal jeg vælge

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Xbox skal jeg vælge
    Sendt: 24-August-2007 kl. 11:40

Står og kunne godt tænke mig at købe en Xbox360. og nu har jeg lige set at der er kommet en elite udgave med HDMI og større harddisk.

Men er det overhovedt det vær at ofre så meget mere.
kan man ikke få et ordentlig nok billed via compoment?

hvad skulle der ellers være ændret ved den nye maskine.? og hvad ville i vælge.

Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 11:45
hvor finder man en billig konsol, som nu af henne..
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
engell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 12:13

syntes nu jeg får fint billede over component, men det kommer jo også an på dit fjernsyn.

Ellers er der ikke rigtigt noget ændret ved elite, ja udover 120gb og hdmi stikket. Den har lidt bedre køling, men larmer ikke mindre

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 12:39
Dog er der vist nogle andre Premium modeller på vej med 65nm chips, som skulle gøre at den ikke bliver så varm. Hvornår de kommer, er der vist ikke nogen dato på.

Hvis du ikke kan vente, og vil have en Xbox nu og ikke har en i forvejen, ville jeg vælge den sorte model bare fordi den ser lækker ud

Men om du er villig til at betale 1000kr mere ca, for HDMI og større harddisk, er jo op til dig selv
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:09
I USA har Premium også fået HDMI stik. Der går nok ikke så længe før de også har det herhjemme.
Til top
Sevus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:23

Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

I USA har Premium også fået HDMI stik. Der går nok ikke så længe før de også har det herhjemme.

Så Xbox360 Elite er mere eller mindre ikke bedre en Xbox360 Premium eller hvad?

Til top
Bolt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Sevus Sevus skrev:

Så Xbox360 Elite er mere eller mindre ikke bedre en Xbox360 Premium eller hvad?

Nope.

Men den 120 GB harddisken koster 1200 alene, og MS har lovet at det bliver muligt at downloade HD-film inden jul, og så får du formentlig brug for den store harddisk, da der jo ikke er megen plads på 20 gb'en.

Yderligere kommer Eliten i dette shipment med BenQ-drevet, der er bemærkelsesværdigt stille, hvilket også er værd at at tage med.
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2007
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:56
En Xbox360 er i princippet ikke bedre end en Core udgave, bortset fra harddisken og HDMi. Prisforskellen mellem Elite og Premium er helt uhyrlig; der kommer indenfor en kort tidshorisont også premium med HDMI til Europa.
Derforventes snart at komme xbox med CPU baseret på 65nm, men GPU'en bliver indtil videre stadig 90nm. Der kommer en bedre køling af xbox'en, og så håber Microsoft, at der ikke er så mange, som bliver smittet med den røde ring.
Lars
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:59

Med hensyn til Film fra Live er de jo kun til "lån/ leje, og fylder ikke alverden.. De slettes så efter 24 timer..

Det bliver da spændende! Håbede lidt at der kom en melding fra Leipzig i denne uge mht. en dato!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 19:04
Du får den billigste Premium i Elgiganten. Jeg får ikke selv reklamer, men har hørt snak om at de kører tilbud pt. med Premium for 2299kr.
Det er et sindsygt godt tilbud for at sige det ligeud.

Nødvendigheden af HDMI afhænger af dit fjernsyns afhænger af dit fjernsyns kvalitet på indgangene. I princippet kan component levere samme billede som HDMI. Men ikke alle nuværende fladskærme accepterer 1080p over component, så det må du lige tage med i overvejelserne. Ellers kan ud købe et vga kabel (hvis du skal bruge 1080p og dit fjernsyn vil tage det igennem vga). Med vga kabel, kan du også upscalere dvd film du ser på xbox'en.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 13:55
hvor det vildt at en 120gb hdd skulle koste 1200,- ... når man tænker på hdd markedet generelt (mener elgiganten sælger en ekstern maxtor 500gb til 800,- fx) .. så er man alligevel lidt glad for muligheden med at bruge 2,5" hdd i sin ps3 :)

her er tilbuddet: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000nEjWM_oP?ProductID=G3 3D4QFHK3oAAAEONGMkfs1_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAE OiBA03xiY

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:

Nødvendigheden af HDMI afhænger af dit fjernsyns afhænger af dit fjernsyns kvalitet på indgangene. I princippet kan component levere samme billede som HDMI. Men ikke alle nuværende fladskærme accepterer 1080p over component, så det må du lige tage med i overvejelserne. Ellers kan ud købe et vga kabel (hvis du skal bruge 1080p og dit fjernsyn vil tage det igennem vga). Med vga kabel, kan du også upscalere dvd film du ser på xbox'en.

Vil det sige at du kan få lige så godt billede med et HD kabel, som du kan ved at købe eliten?
Jeg har nemlig en almindelig xbox360 og et eller andet HD kabel, og får snart mit panasonic PV70, og kan jeg få HD kvalititet på spilene?

Mht. til køb af xbox elite, så synes jeg at man skal købe sig en brugt xbox360 med 5 spil på dba.dk, smutte ned i EB games med den og betale 100 kr ekstra for bytte med en elite.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu