|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 16:31 |
findes sådan et kabel, den længde og til ca den pris - har godt set dette til 420kr; http://www.av-connection.dk/?PNo=CT250-750&SPage=HDMI_Ka bler
|
|
![]() |
|
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Jeg tror du får svært ved at finde et ordentligt kabel i den længde til 300,- Hvis du skal bruge kablet til 1080P i den længde, skal du have et lidt bedre og det får du ikke til de penge... Til 720p og 1080i er det et ok kabel til prisen. Redigeret af Boogie - 11-Oktober-2007 kl. 21:22 |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
du kan så ikke finde nogle ordentlige kabler over 5meter, bare for at pointere det ;)
|
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
ja det skulle KUN være til max 1080i da TV'et ikk magter mere, men det er jo også ganske ok til disse tider. ellers må jeg op i pris og købe et til ca 450kr på 7,5 m http://www.av-connection.dk/?PNo=CT250-750&SPage=HDMI_Ka bler |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Mon dog, altså Supra, Nordost, Wirewizard og Chord er testet og godkendt op til højere længder. Chord har lige lavet et HDMI kabel på 40 meter.... ![]() Ok, de koster så ikke i nærheden af 300 kr. Men det er da muligt at få gode kabler, hvis man vil betale for dem! ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
ja men det er stadig ikk godt asklepios, signalet kan uanset hvad ikke transporteres ligeså godt når vi snakker 5meter og der under... hdmi standarden er kun lavet op til 5meter, så alt over er ikke anbefalingsværdig uanset kvalitet... så det passer altså ikke det du siger med de er godkendt.. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Altså, jeg har set RIGTIG mange kabler der er trukket over længere afstande end 5 meter, og de viste et ganske glimrende billede! Jeg kunne ikke se forskel på dem... |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
det er altså ikke godkendt, tror ikke du ved hvad du snakker om... alt over 5m er en godkendt efter hdmi standarden.
|
|
![]() |
|
![]() |
Supras kabler ER godkendt efter Aut. HDMI test center. Hvis du kigger på HDMI.org så finder du meget mere info.
![]() Jeg ved ikke hvad DU mener med godkendt, men JEG mener godkendt, når det er testet til at kunne sende 720p/1080i/1080p. Og hvis du eller gad at læse de links, så KAN de det op til 15 m! ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
ja hdmi standarden... der har man kun godkendt op til 5meter da signalet bliver for svingende, faktisk er det eneste kabel som man kan trække i meget lange længder er s-vhs ;)..
|
|
![]() |
|
![]() |
Øhh... Jeg er STADIG lidt i tvivl om hvad du mener!
![]() Når kabler er testet af et autoriseret HDMI testcenter, og godkendt af dem, så er det efter HDMI standarten - og de har godkendt kabler op til 12 m. ![]() Men det er jo en lidt ligegyldig diskusion IMO, da jeg til hver en tid vil mene at hvis man køber et kvalitetskabel så kan de trækkes op til en 15-20 m. og så leverer de stadig et super flot billede. Godkendt eller ej... ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
nu er lige netop blevet undervist i det, og der fik vi afvide at ifølge standarden er ingen kabler over 5meter godkendt...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |