|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 16:56 |
|
Jeg har to trådløse routere som jeg ønsker at koble sammen for derved at udvide rækkevidden af det trådløse netværk. Jeg er blevet oplyst, at router 1 (den, er er koblet til mit cablemodem) skal være fuldt aktivt og fungere som egentlig router. Router 2, som jeg tilkobler via kabling, skal efter det oplyste, virke som trådløs switch - men det kræver frakobling af et og eller andet i opsætningen. Er der nogen, der ved hvordan man gør? |
||
![]() |
||
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
|
Hej. Jeg tvivler på at du får det til at virke trådtøst. Via kabel kan du nemt. Deaktiver DHCP på router 2 og giv den en anden IP-addresse. Din første ruter har sikkert 192.16.8.0.1 så toeren giver du 192.168.0.2. m.v.h. |
||
![]() |
||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
|
nu ved jeg ikke hvilken router du har, men søg på DD-WRT.
med denne software kan du undgå at trække kabel mellem de to routere. men det kræver at begge routerer kan køre DD-wrt |
||
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
||
![]() |
||
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() |
|
Tak for svarene, men kablingen er ikke noget problem. Jeg har netværksstik i stuen, der er koblet op med min trådløse router på kontoret. Dette netværksstik bruger jeg til min Sagem 81 HD. Jeg ville gerne koble en trådløs router til stikket i stuen, så mit trådløse netværk i stuen bliver mere stabilt, ligesom jeg skal bruge en af LAN udgangene på routeren til Sagem 81 HD modtageren. Det skal således se ud som følger: TDC Cable modem <--> Hawking HWR54G (trådløs) <--> D-Link DI-524 (trådløs) <--> LAN <--> Sagem 81 HD |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Se her mht dd-wrt:http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page
Der kræves lidt læsning... ![]() Du kan sikkert også få lidt inspiration fra denne guide: http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/ std_adp.php?p_faqid=3733&lid=9686538221B02 når det drejer sig om opsætning af din router som en switch. Ellers skal du følge sommelles anvisning ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Trådløs<->trådløs er udenfor mit kompetenceområde ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
|
hejsa...for at du kan få det til at spille skal du gøre følgende (bemærk, kan ikke give dig menu navne og vide da jeg ikke ved hvilke routere vi snakker om). Router1 som sidder direkte i din adsl forbindelse skal fortsæt med at køre som router og trådløs forbindelse.
Router2 skal du gå ind i setup menuen og slå selve routningsdelen fra, dvs den skal køre som et access point, det samme gælder dhcp server og andre ting som allerede kører på Router1 Det er ikke alle routere (hvis de er af forskellige fabrikat'er) der kan køre som nævnt, så du kan blive nødsaget til at sælge router2 hvis de ikke kan og købe et access point fra fabrikanten af Router1 så de kan snakke sammen korrekt. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tusinde tak til alle. Jeg har fået det til at "spille". Jeg fulgte anvisningerne fra "Sommelle" og "Breddam", hvorefter det hele virker uden problemer. Jeg fik dog et andet problem, idet jeg nu ikke kan sende E-mail fra mit E-mail program (webmail virker selvfølgelig stadigvæk). Jeg får flg. fejlmeddelelse fra dsbl.org: 554 Service unavailable; Client host [xx.xxx.xx.xx] blocked using list.dsbl.org; http://dsbl.org/listing?xx.xxx.xx.xx X´erne udgør her min IP adresse (link virker derfor ikke). Aner ikke, hvorfor jeg pludseligt er blevet katagoriseret som spammer. Jeg har kontaktet min internet udbyder, der kigger på sagen, men en løsning kan åbenbart have op til syv dages ventetid |
||
![]() |
||
![]() |
|
De benytter forskellige metoder til at afsløre spammere. Én af metoderne er at registrere IP-adresser, der har været knyttet til 'Open relay' - altså smtp-servere, der ikke kræver adgangskode. Du kan blive fjernet her: http://dsbl.org/removalquery Venligst |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for hjælpen. Jeg afventer og ser, hvad der sker! Dog stadigvæk underligt, hvorfor min IP adresse pludseligt er blevet registreret som spammer
![]() |
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
|
Det er ikke nødvendigvis din ip der er blevet noteret men kan være en hvilken som helst anden bruger på den node du sidder på dit ip segment hos din udbyder. De lukker nemlig ikke enlige ip'ere men hele segmenter, så en bruger kan ødelægge det for rigtig mange brugere!!! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay - så blev jeg så meget klogere. Man lærer noget, hver dag - i dag ingen undtagelse Tusinde tak for hjælpen til alle. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |