recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere spil til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopiere spil til PS3

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
wahed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiere spil til PS3
    Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 18:58

Der er nogen der siger man kan gemme ps3 spil på ps3 og lidt senere spille det uden cd'en er det rigtigt?

EDIT: Har givet emnet en mere retvisende titel.

Redigeret af Sandal - 28-Oktober-2007 kl. 21:59
wahed
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 20:06
Don't count on it. Det ville være lidt for nemt at leje spil i blockbuster/låne af vennerne og så bare kopiere dem til en harddisk.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 21:33
Det passer ikke. Nogle spil kan man vælge at installere til en hvis grad, hvilket så kunne sænke loadetiden. Men det kræver selvfølgelig, at man bruger Blu-ray skiven (cd'er har de altså for længst skoddet ) hver gang man skal køre spillet.
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 21:43

Han spørger jo netop til, om man kan kopiere det ind på ps3, og derefter spille det UDEN skiven.

Iøvrigt møgirriterende når det fungerer på samme måde på en PC.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Thyge Thyge skrev:

Han spørger jo netop til, om man kan kopiere det ind på ps3, og derefter spille det UDEN skiven.

Ja, og jeg svarer jo netop, at det kan man ikke.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 21:56

Det ville være lidt for nemt at leje spil i blockbuster/låne af vennerne og så bare kopiere dem til en harddisk.

Hvilket så ville være ulovligt

Problemet er nemt at løse på PC. Her opretter man bare et fiktivt drev, så tror computeren, at CDen sidder i drevet.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Problemet er nemt at løse på PC. Her opretter man bare et fiktivt drev, så tror computeren, at CDen sidder i drevet.

Ok. Jeg har helt opgivet at holde min computer opdateret til gaming. Lidt hårdt opridset, så skal man jo hver 18. måned investere i nye dimser for samme beløb som fx. en PS3 koster, som holder 6-7 år...

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 09:46

Ok. Jeg har helt opgivet at holde min computer opdateret til gaming. Lidt hårdt opridset, så skal man jo hver 18. måned investere i nye dimser for samme beløb som fx. en PS3 koster, som holder 6-7 år...

Njae - jeg er ikke helt enig i den analogi

En spilkonsol er jo begrænset til at spille spil designet til den statiske hardware i konsollen, den kan du ikke opgradere - skal du lave en sammenligning til pc må du give den samme betingelser, og kun spille spil der er designet til at kunne køre på den hardware pc'en består af. Det er ikke en rimelig sammenligning hvis du sammenligner med nye generationer af spil der måtte udkomme hver 18mdr eller mere. På samme måde som at du ikke kan spille ps3 spil på en ps2, så kan du heller ikke spille nye generationer af pc spil der kræver ny type hardware. Har du en spilkonsol er dens "levetid" jo heller ikke længere end til det tidspunkt hvor du gerne vil spille nye typer spil der kræver ny større spilkonsol. Vil du holde dig "opdateret" på spilkonsol markedet kræver det jo også skift af spilkonsol når der kommer nye generationer.

Begrænser du dig til de generationer af spil som din pc hardware kan trække, på samme måde som du gør ved en spilkonsol - så spiller den selvfølgelig disse spil ligeså godt efter 6 år som efter 1 dag - og den teoretiske levetid er derfor ligeså lang som for en ps3 eller anden spilkonsol.  

Derudover er antallet af ps3 spil temmelig begrænset i forhold til antallet af PC spil - og mulighederne for billige pc spil langt højere end for PS3

Redigeret af spawn - 29-Oktober-2007 kl. 09:47
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 10:06
Forskellen er bare, at en PC er et "running target". Der er ikke noget tidspunkt på en PC, hvor man siger "nu laver vi de næste 6 år kun spil, der kan køre på den hardware vi har nu".

Det er man tvunget til på spillekonsollerne, og derfor kan du med statsgaranti spille de spil, der udgives til din konsol, lige meget om konsollen er 6 år gammel og spillet 1 måned.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Vil du holde dig "opdateret" på spilkonsol markedet kræver det jo også skift af spilkonsol når der kommer nye generationer.

Men der kommer netop kun nye konsoller ca. hvert sjette år. De koster traditionelt under 5k, og med sådan en kan du spille alle spil til maskinen, der kommer i de næste 6-7 år. Og det er jo heller ikke fordi, at alle spil ligner hinanden, blot fordi de kommer til samme maskine. Så der kan selvfølgelig sagtens være grafiske forbedringer, eftersom producenterne jo lærer maskinen bedre at kende. Men til konsol handler det jo om mere, end blot grafik

Det kan i øvrigt godt være, at udvalget af PS3-spil på nuværende tidspunkt er begrænset, men det er jo selvsagt meningen, at udvalget skal vokse. Meget. Se f.eks. PS2; det er den absolut bedst sælgende konsol nogensinde, og spiludvalget er ENORMT. Tager vi obskure japanske titler med, antager spiludvalget en svimlende størrelse, og de første spil der kom til konsollen, var i øvrigt også markant 'grimmere' end dem, der kommer i dag. Se f.eks. FFXII.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 11:31

Redigeret af micker - 29-Oktober-2007 kl. 11:32
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Enig, jeg er efterhånden blevet meget træt af pc pga konstant opgradering. Min commputer kostede næsten 10k for omkring 2 år siden. Mit 2 generationer gamle grafikkort (nVidia 6800GT) er totalt forældet nu, at man skal spille spil i 1024x768 (eller derunder) med low detail holder ikke. Det er sq for dumt at hardware producenterne ikke kan lave noget mere "fremtidssikret". Til f.eks ps3 har spiludviklerne ikke udnyttet ps3'ens hardware fuldt ud pt, og se bare på grafikken, den er jo genial. Det er jo lige omvendt med pc. Der skal man jo have alene et grafikkort der koster ligeså meget som en PS3 hvert 2. år, dertil kommer der nye bundkort hvor der kommer andre sokler osv med tiden, også skal man pludselig opgradere hele svineriet.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu