Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jannikmariager
Bruger
Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
|
Emne: PS3 Vs. standalone bluray-playere Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 19:32 |
Hejsa
Nu er der efterhånden en del sandalone bluray playere på markedet, hvad er folks mening om at bruge en PS3 Vs. Standalone player idag - tidligere anbefalede nogle at man købte en PS3 men gør I stadig dette, jeg skal snart investere en en BDP nemlig og svinger meget mellem en Sony 300/500 og en PS3.
Er nervøs for at få en PS3 der støjer og VIL ha de nye lydformater med - tilbyder PS3 afkodning af disse ???
Jannik
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 19:38 |
De nye PS3'ere støjer meget lidt. Jeg har endnu ikke hørt, om nogen der var utilfredse med støjniveauet på en 40GB PS3.
Billedkvalitetsmæssigt halter PS3'en sandsynligvis kun, en smule, bagefter Pioneers afspiller og Samsung BDP-1400. Men PS3'en er så stadig bedre end eller ligeså god som alle de andre, og så koster den jo EN DEL mindre end Pioneers maskine. Den kan sandsynligvis også opgraderes til dekodning af de nye formater med software, men eftersom de fleste Blu-ray udgivelser har PCM, og PS3'en selvfølgelig understøtter dette, så er der masser af ukomprimeret lyd at komme efter, selvom hverken afspilleren eller receiveren skulle understøtte de nye, smarte formater.
|
jannikmariager
Bruger
|
Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 19:44 |
Har den HDMI udgang ?
JEg spiller stortset aldrig så den skulle kun bruges til Bluray, har lige fået det nye Sony 46" x3500 fra LCD igennem fælleskøbet, så vil ik gå på komprimis med billedet, men lyder som om den kan løfte opgaven.
Hvad går jeg "glip af" hvis jeg vælger PS3 frem for Sony BP- S500
Jannik
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 20:54 |
Ja, PS3 har HDMI udgang... Hvad du går glip af! Spørgsmålet er vel nærmere hvor mange penge du "tjener" på at købe PS3 istedet for Sony BP-S500... ![](smileys/smiley1.gif) MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
primeradk
Super bruger
Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 14:39 |
PCM? kan man så afspille både DTS-HD amster og TrueHD? Overvejer at købe en onkyo 605 og en PS3 måske, men vil også have de nye lydformater og kan kun se PS3 understøtter TrueHD, hvordan gør man så med de andre formater?
\René
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 15:48 |
Primeradk -->
PCM = direkte overførelse af lyd uden komprimering. så vil du ikke have brug for Truehd HDdts osv. da disse er metoder at komprimere lydsporet på.
|
|
primeradk
Super bruger
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 16:28 |
ok, dvs man ikke engang behøver en af de nye recieverer?
Normalt på en dvd vælger man jo DTS eller DD, hvad gør man så hvis man skal vælge PCM?
\René
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 16:44 |
Så vælger man PCM...
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 17:20 |
Naiera skrev:
Så vælger man PCM... |
Jo men husk det er ikke 100% alle udgivelser af film der kommer med PCM, så det kan være nødvendigt med en decoder enten i forskærker eller afspiller (forstærker er nu altid at forestrække).
|
primeradk
Super bruger
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 17:25 |
ja ok
Men kan se PS3 ikke har DTS-HD og master, hvis jeg så feks køber en onkyo forstærker med de formater, kan PS3 så sende signalet videre til den og så den dekoder det? så jeg stadig får lysformaterne? Er det så noget jeg skal ind i opsætning hver gang og ændre hvis det er muligt?
\René
|
|
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 17:33 |
Primeradk:
nej det er korrekt, det har en PS3 heller ikke!..Det der sker når du afspiller en BD med DTS HD, sp dekoder PS3'eren det bare til PCM og sender det over til forstærkeren!..Altså der er endnu ikke nogle afspillere der kan dekode DTS HD, så sammenligninggrundlaget mellem DTS HD og PCM er umulig!..men alle folk der har styr på det (jeg har kun "lidt"). Siger at det er meget meget få detaljer man vil kunne komme til at høre forskel på!....Personligt tror jeg ikke nogle vil kunne høre forksel!..
Det du gør inde i din Onkyo!..Det er at sætte DTS HD --> Multich (PCM)..Også er den i vinkel! ....
mvh Zirio
|
jannikmariager
Bruger
|
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 17:34 |
Jeg har læst et sted på nettet at det forventes at PS3 blir opgraderet til at kunne dekode DTS-MA med en firmware opdatering hvornår ved jeg ik.
Og ved ik om det kræver en fysisk chip eller blot software for at det kan lade sig gøre, men har forstået at LPCM er samme kvalitet som DTS MA / True HD blot ukomprimeret- er dette forkert ?
|