Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
|
Emne: Told og moms fra England? Sendt: 06-November-2007 kl. 09:26 |
Der er jo mig bekendt ikke told på noget fra england da det er et EU land, men hvordan forholder det sig med moms på en større vare (ca. 2900£ eller 33.000 dkr) ?
Så vidt jeg husker er SKAT lige hissige med at opkræve moms fra EU virksomheder der omsætter for mere end X tusinde til Danmark - Vil det egentligt være mit problem som køber?
Mvh,
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
|
Sendt: 06-November-2007 kl. 09:52 |
Efter hvad jeg ved, skal der ikke betales moms af varer der er købt i et andet EU land.
|
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 06-November-2007 kl. 10:15 |
Der har lige været en del der har købt Pioneer fladskærms TV fra England, der er ikke yderligere told eller moms på dette, heller ikke i det prisniveau.
|
mvh Christian
|
sslarsen
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
|
Sendt: 06-November-2007 kl. 10:20 |
Så vidt jeg ved så er det op til forhandleren at opgive hvad han sælger til Danmark.
Noget med at hvis han sælger for mere en 200.000, så skal der betales dansk moms.
|
Søren
|
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 06-November-2007 kl. 10:21 |
Nåja, det kan jo godt være du skal betale 25% i moms, men så vil det jo fremgå af din faktura, skat kan ikke kræve penge fra dig hvis det er det du tænker på.
|
mvh Christian
|
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 06-November-2007 kl. 10:30 |
cnn3 skrev:
Nåja, det kan jo godt være du skal betale 25% i moms, men så vil det jo fremgå af din faktura, skat kan ikke kræve penge fra dig hvis det er det du tænker på. |
Det var det sidste som var vigtigt :-)
|
LGR01
Guld medlem
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
|
Sendt: 06-November-2007 kl. 12:27 |
Husk at Jersey og nogle andre øer ikke er med i EU så hvis forsendelsen kommer derfra skal der betales told og moms.
Leif
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10478
|
Sendt: 07-November-2007 kl. 17:04 |
hedberg skrev:
Der er jo mig bekendt ikke told på noget fra england da det er et EU land, men hvordan forholder det sig med moms på en større vare (ca. 2900£ eller 33.000 dkr) ?
Så vidt jeg husker er SKAT lige hissige med at opkræve moms fra EU virksomheder der omsætter for mere end X tusinde til Danmark - Vil det egentligt være mit problem som køber?
Mvh,
|
Firmaet lægger automatisk 25% moms på hvis deres omsætning med Danmark overstiger en bestemt grænse. Den engelske moms på, så vidt jeg husker, 17% bliver også automatisk fratrukket.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 07-November-2007 kl. 18:07 |
fltk skrev:
hedberg skrev:
Mvh,
|
Firmaet lægger automatisk 25% moms på hvis deres omsætning med Danmark overstiger en bestemt grænse. Den engelske moms på, så vidt jeg husker, 17% bliver også automatisk fratrukket.
Flemming |
Nemlig. Prøv fx at købe noget hos Amazon UK. Så kan man se det regnestykke.
|