|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 19:56 |
|
Hej
Jeg overvejer at købe en PS3 her i Kina, hvilket betyder at den har samme region som USA. Det betyder at jeg ikke kan afspille mine PAL DVD eller Bluray fra Danmark og andre lande i samme region. Hvordan kan man så komme ud over det problem? Jeg har læst lidt om muligheden for at installere Linux (Ubuntu eller Yellow Dog Linux) Her kan man så bruge VLC, Totem eller Mplayer til at afspille DVD. De informationer jeg har fundet er dog af ældre dato (Tidlige forår) og håbede derfor at nogle af de mange PS3 brugere her på sitet har erfaringer inden for området. Kan man via Linux på PS3 (maskinen er NTSC) afspille følgende problemfrit? PAL DVD - Gør det nogen forskel at DVD får fjernet regionskode? XVID DIVX H.264 (HD opløsning fx 720p) MKV (HD opløsning fx 720p) - måske same same but different Har du evt. kendskab til guider til opsætning? Kan man alternativt bruge noget steaming fra en PC (Transcoding), mener at jeg har læst lidt om det. I så fald: Hvordan er billede kvaliteten? Hvilke filer kan afspilles? og i hvilken opløsning? Hvilken lyd kan man sende? Er det stadig AC3 lyd? Er det korrekt forstået af en "dansk" PS3 kan afspille både PAL og NTSC dvder, hvis ntsc er regionsfri? Håber i kan afklare om jeg skal hive en PS3 med hjem en gang til jul. De koster omkring 2600 kr for 60gb udgave her i Shanghai, Kina. Håber på nogle gode svar /Skipper |
||
![]() |
||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
|
hej har selv en ps3 fra usa og har nemlig tænker over det samme hvad an går linux har jeg prøvet ubuntu vilket jeg lige umelbart sysn var utrolig langsom skal så siges at det bkev kørt fra cd har nok lidt at sige men har lejet ldit med Xubuntu vilket er en lidt mendre rkavene vasion og køre lige umelbart som en drøm skal leje ferdig med det i morgen kommer en usb tastetur så kan godt prøve at tjeke det med pal DVD har nemlig også selv tænkt på det Blue ray om de kan afspillets uden problemer brude de vil kunne ? men har jeg ikke mulihed for at tjeke da jeg lige pt køre på et CRtT men skal nok skrive tilbage med pal DVD |
||
![]() |
||
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
|
En masse spørgsmål.
Som udgangspunkt er linux på PS3 et kompris fordi den ikke har adgang til alt hardwaren - jeg tror ikke DVD afspilling ville være noget problem men den kan nok ikke upscale etc. Med at transcode er du nok bedst stillet med at konvertere dine DVD'er på PC'en til MPEG4 også smide dem på en USB disk til PS3'en eller direkte på PS3'ens disk. Regionerne er der heldigvis ikke meget af på BluRay |
||
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
||
![]() |
||
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Bruger PS3en ikke FAT32 og derved kan filerne max være 4 gb, hvilket er en begrænsning? I så fald, er det også gældende for usb enheder, fx en ekstern HDD (Vil den kunne se og afspille filer fra NTFS, EXT2 eller EXT3? Hvilke video filer kan PS3 afspille helt native i selve menuen? Regioner Mener du at det ikke vil blive noget problem med regioner på Bluray. Jeg forventer ikke at købe størst delen af filmene. På et tidspunkt vil Blockbuster vel have en masse Bluray film, der kan lejes. Kan selv huske det fra overgang fra vhs til DVD, I starten havde de meget få titler, men efterhånden blev det standarden. /Skipper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lyder godt hvis det spiller max. Er spændt på at høre hvordan PAL DVDer kan afspilles. Evt. hvor svært det er at installere - Kender dog lidt til Linux fra det gamle Mandrake (vidst Mandriva nu) eller nuværende Ubuntu. Det er dog lidt surt, hvis man mister upscale funktionen på størst delen af sine DVDer. Jeg har dog også en HTPC, som uden problemer kan afspille PAL DVDer, men alligevel så ville det være nice med PS3 upscaling. Jeg ved dog ikke hvordan PS3 upscale performer mod ffdshow upscale? /Skipper |
||
![]() |
||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
|
lige en opdate har fåget lagt en vasion ind og ind til virdre er meling systmet fungere fint er ikke langsom noget at bemæke efter min mening men dvd gider den ike enu har læst lidt om at man kan opdatere kernen så skal prøve at få kugget på det en af de komene dage for er lidt i tvyl om det også giller xbuntu eller kun Ubuntu |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er du kommer videre i den test "tobiasl"?
/Skipper |
||
![]() |
||
![]() |
|
nej har ike haft så meget tid men har ikke kune fine svar på det men er ved at kigge på det nu er ved at hente en alternetyv udgave af Ubuntu ned for man vis skulle kunne opdatere den men har hørt det skulle være lidt langsom Ubuntu men må man vil tage med men vil lige prøve at kigge på det idag men vis du slev kan finde noget prøv at kigge her http://psubuntu.com det er der jeg får hjælp vis der er noget bare aveligt at ders forum ikke gider sende aaktivenings mails ud |
||
![]() |
||
![]() |
|
[/QUOTE]
men vil lige prøve at kigge på det idag men vis du slev kan finde noget prøv at kigge her http://psubuntu.com det er der jeg får hjælp vis der er noget bare aveligt at ders forum ikke gider sende aaktivenings mails ud [/QUOTE]Jeg befinder mig i Kina og kan af en eller anden grund ikke gå ind på den nævnte side (det er ikke den eneste). Jeg ejer endnu ikke en PS3, men efter af 40gb udgave er kommet på markedet er det meget sandsynligt, da den efter sigende skulle have en 65nm og derved være lydløs og bruge mindre strøm. /Skipper |
||
![]() |
||
![]() |
|
[ja ok har noget fam der lige har er kommet hjem fra kina også der er mange sider der bliver spæret på grund af censur kan ikke lige se hvorfor de spære en Linux side det kan være de er mere til windows er ved at hente iso filen ned også så skal jeg havde opdatre kernen kan vis taget noget tid er en masse skrive arb. ( meget af de ting som ikke er lagt ind i linux som primer ting vis man kan sige det sån skal man skrive med komandoer ) men man kan nemt finde dem på nette og så bare se efter kan aldri selv huske dem |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er nu vha. af en proxy i server sluppet ud gennem "The great wall firewall" :-) og derved kan jeg se at der er en masse info på www.psunbuntu.com
Det undre mig at der ikke er lavet en Ubuntu distro med den nødvendige kerne, så wifi spiller fra start. /Skipper |
||
![]() |
||
![]() |
|
ja kan være lidt underlig men skal til at rate den i dag btw kan du ikke sende en pm med hvordan du er slupet ud af kina da jeg kender nolge der gerne vil vide det da de skal der ned igen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |