|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
sus1 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 09-November-2007 kl. 14:10 |
|
jeg skal lige høre,hvis man har fået sendt en ting til rep,og det ikke kan laves ,men man får et nyt istedet for ,som jo er dejlig,gælder der så ikke en ny garanti altså 2 år
|
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Det er desværre en udbredt misforståelse, at der er 2 års garanti på produkter købt i danmark. Det er der ikke! Der er 2 års reklamationsret på fabikationsfejl, altså kan man kun påberåbe sig fejl, som er opstået pga. en fabrikationsfejl. Men for at vende tilbage til spørgsmålet, så ydes de 2 års reklamationsret fra leveringstidspunktet af det købte produkt. Det er uden betydning, at man efterfølgende har fået repareret og/eller fået ombygget produktet pga. en reklamation. Så det korte svar på spørgsmålet er: Nej. |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
sus1 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
tak for svaret
|
||
![]() |
||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
|
det mener jeg ikke er rigtigt
hvis du får rep. en komponent gælder de 2 år på den nye komponent. hvis du får byttet er den nye komponent hele emnet og derfor må de 2 år gælde påny. korriger mig venligst hvis jeg tager fejl |
||
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
||
![]() |
||
sus1 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
dette gælder et ur som ikke kunne laves hvor jeg fik et nyt istedet,fint nok men hvad så hvis den går istykker dagen efter?
|
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Det bør også være korrekt. Den fejl / mangel der er udbedret har man 2 års reklamationsret. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
|
Det gør du ikke: Ombytning giver ny 2-årig reklamationsret |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Der var jeg vidst lige hurtig nok. Reklamationsfristen løber fra levering, men en ombytning, bliver åbenbart betragtet som en ny levering, hvorfor reklamationsperioden starter forfra. Reklamationsperioden starter ikke forfra, hvis produktet bliver repareret, hvorfor man kan konkludere, at reklamationsretten følger det fysiske produkt. |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
|
På den del, der er udskiftet/repareret, jo... Hvis de f.eks. skifter strømforsyningen i en 1.99 år gammel dims, så er der 2 års reklamationsret (med 6 mdrs. formodningsret) på strømforsyningen. Jeg mener også, at det gælder, selv om de blot reparerer den (så er der reklamationsret på den reparerede del/reparationen). |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Det har jeg også oplevet flere gange og bl.a. emærkets jurister har henvist til denne fremgangsmåde som værende den korrekte rent juridisk om det passer skal jeg så ikke gøre mig klog på. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det er forholdsvist simpelt. Hvis du får ombyttet en vare, så er der ny garanti/reklamationsret på, fra den dag den er ombyttet - Eksempel, et tv går i stykker og kan ikke repareres (eller omkostningen er for dyr). Så ombyttes tvét til et nyt. Så gælder reklamationsretten fra denne dato, på hele tvét. Hvis tvét derimod går i stykker, og der skal skiftes en dims. Så er der fornyet reklamationsret på dimsen der skiftes, men ikke på hele tvét. (det kunne f,eks være foden/bordet/whatever, som er gået i stykker).
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |