|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
auchenberg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2007 Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 14:37 |
Hej folkens
Jeg har lagt nogle penge til side, som oprindeligt skulle bruges til en fladskærm (Samsung 40F86), men efter en række overvejelser så passer en projekter bedre til mig. Jeg har et budget på 14.000 til projekter, lærred, og beslag... Da jeg er helt grøn indenfor projekter-verdenen, så håber jeg nogle af jer kloge hoveder kan hjælpe mig med lidt rådgivning :) Jeg har cirka 3 meter imellem projekter og væg, og vil gerne have et billede på cirka 100". Det kan kun klares med en zoom-linse har jeg læst mig frem til, så det er et must-have. Jeg har fundet frem til følgende, som ser ud til at være et god køb:
|
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Hejsa Auchenberg. Hvis jeg var dig så ville jeg tage et kig hos Av-Connection. De sælger nogle pakkeløsninger hvor du får projektor, lærred, ophæng og HDMI kabel i en stor pakke. Kig evt. HER. Priserne går fra 10.999,- til 12.299 alt efter hvilket lærred du vælger. Projektoren er en Sanyo som jeg har kopieret lidt info om her: Sanyo PLV-Z5 Specifikationer: Efter hvad jeg har læst skulle det være en god projektor til prisen. Held og lykke med jagten Hilsen Christian |
|
![]() |
|
auchenberg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2007 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hvis AV-connection dog bare lå i København :)
Det er sku lidt svært at komme dertil uden bil..hehe Nåh, meen Sanyo PLV-Z5, ser ret interessant ud, dog understøtter den ikke 1080p/24, hvilket jeg ser som et problem :( Meen kan se at de har begge projektorer, så de må jo kunne rådgive mig... |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Så må du nøjes med en tur til Tappernøje, så kan du tjekke lidt udstyr
![]() |
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Jeg tror du får svært ved at finde en projektor i det prisleje, som kan vise 1080P/24. Men hvis du gør så må du meget gerne give besked |
|
![]() |
|
mick-j ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() |
Christian H: Jeg mener bestemt at både AX100 og 200 kan vise 1080P/24 - naturligvis nedskaleret til projektorens opløsning. Om det gør noget slemt ved billedet skal jeg ikke gøre mig klog på, har endnu ikke en 24p kilde ;-) Redigeret af mick-j - 31-Oktober-2007 kl. 09:38 |
|
Med venlig hilsen
Mick Johansen |
|
![]() |
|
![]() |
Det skal nok passe, men såvidt jeg forstod det så bliver der søgt efter en der kan vise det fulde 1080P/24 billede. Måske Auchenberg kan hjælpe lidt, og skrive præcist hvad der er der søges efter? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg søger en 720p projekter som kan acceptere et 1080p/24 signal...
1080p kan jeg desværre ikke få under mit budget, så det bliver 720p.. Er det en PT-AX200U jeg skal gå efter, siden der er ingen som kommer med andre forslag ? ![]() |
|
![]() |
|
DAPP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Jeg kan ikke komme med et bedre forslag til prisen, så bliver det noget DLP til 40%-50% mere i pris. Sanyo Z5 er også fin, men har bare ikke så meget output. Jeg personligt går efter en PT-AX200E, da jeg har på fornemmeren at det er en god maskine, eller rettere blev overbevist efter at have læst omkring den på nettet. Specielt ser jeg frem til det der med at den selv regulerer output ud fra det lys der er i rummet (Light Harmonizer), samt alle de andre lækre specs. Den snupper jo stort set alt; 1080p/24, mm. http://www.projectorreviews.com/panasonic/pt-ax200u/index.ph p Det er jo stort set en forbedret AX100U/E, som er en god og lysstærk projektor. Har set den til 9895,- hos techhaus.dk, med et kort HDMI kabel. Tror ikke den fås billigere i DK? De har bare ZERO på lager.... Er faktisk lige på nippet til at bestille, eller hente, den. :) - Hvis du køber den, må du endelig skrive tilbage omkring hvad du syntes om den, meeeen det kan jo være at jeg kommer dig i forkøbet. Redigeret af DAPP - 01-November-2007 kl. 10:03 |
|
![]() |
|
DAPP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Fandt lige en lang tråd omkring AX200U.
Se her: http://www.avsforum.com Hvis linket ikke virker, så se under AVS Forum > Display Devices > Digital Projectors - Under $3,000 USD MSRP |
|
![]() |
|
Rytlig ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2007 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Jeg går selv og overvejer at købe en PT-AX200, men undrer mig lidt over prisen. I Tyskland koster den omtrent det samme som en AX100 og de er jo også næsten ens. Dvs. omkring lige omkring 1100 euro ~ 8300, mens den herhjemme koster fra 10.000 og op.
Hvordan kan det være at AX200 koster det samme som AX100 i Tyskland, men herhjemme er min. 2000 kr dyrere end sin "forgænger"? |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Uden at jeg har nærstuderet priser: Hvis AX100 koster 1100 euro i Tyskland og 8000,- i Danmark, så er der mere tale om at den af en eller anden grund er kunstigt lavt sat i Danmark - måske har importøren nogle de skal af med, eller noget i den stil. Du skal normalt regne med 15-20% forskel på billigste tyske og billigste danske butik (momsforskel iberegnet) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |