recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba HD-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba HD-DVD

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba HD-DVD
    Sendt: 24-November-2007 kl. 09:52

Hej

Jeg har lige fået El-gagantens brochure ind ad døren. Toshibas HD-DVD til 2499,- er det noget man burde købe?

Jeg har haft en Panasonic s99 oppe at vende og Panasonics Blu-ray, men begge er dyrere end Toshiba'en. Hvad ville i vælge og hvorfor?

Jeg ved ikke hvor mange HD eller Bluray film jeg ville købe, men ville godt have mere ud af mine alm. dvd'ere. (Jeg bruger en 3-4 år gammel hdd-optagere som afspiller nu).

På forhånd tak.

Mvh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 10:01

Hej Basknudsen - nu ved jeg ikke helt hvilken Toshiba model tilbuddet omfatter, men det er formentlig HDE1. Dette er en rigtigt glimrende HD DVD afspiller. Du skal være opmærksom på at den maksimalt kan udsende 1080i.

Som DVD afspiller vil du efter min aller bedste overbevisning få mere ud af dine DVD´er end med den afspiller du har nu. Storebror til HDE1 er en endnu bedre DVD afspiller - men altså HDE1 er et dejligt køb - jeg har den for øvrigt selv   

På tale om Blu-Ray kontra HD DVD - her kan jeg ikke give dig et svar. Men hvis du overvejer en sådan afspiller, så tag et kig på den nye Samsung BD P1400. Den kan du købe for under 4k. Denne afspiller er i øvrigt anmeldt i dette forum. Samsungen er desuden en endnu bedre DVD afspiller end Toshibaen.

Edit: Som et lille efterskrift kan jeg oplyse, at min HDE1 er det eneste i hele mit set-up, som jeg ikke har udskiftet mindst én gang i år



Redigeret af Hother - 24-November-2007 kl. 10:25
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 10:28
Det kan vel også lige tilføjes at da man må gå ud fra at Elgiganten er en aut. Toshiba forhandler får man 5 gratis HD-DVD film med i købet....
Ning
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 11:11

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Det kan vel også lige tilføjes at da man må gå ud fra at Elgiganten er en aut. Toshiba forhandler får man 5 gratis HD-DVD film med i købet....

Yep, jeg købte en parallelimporteret model, og kan nok ikke benytte mig af tilbuddet (prøver nok, alligevel...) Hvis det ikke kan lade sig gøre, græder jeg ikke mig selv i søvn, det er jo ikke de sejeste titler..

For alt i verden, hold jer fra Full Metal Jacket!! Det er den forfærdelige første version. Den er for nyligt kommet i en bedre udgave!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 12:07

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg har lige fået El-gagantens brochure ind ad døren. Toshibas HD-DVD til 2499,- er det noget man burde købe?

Er det Toshiba HD-E1 ?

Gælder tilbudet fra mandag (d. 26.) ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 12:42
Hej Lars - det er en HDE1. Men om tilbuddet gælder fra i dag eller mandag har jeg ikke hæftet mig ved - og reklamen har jeg smidt ud 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 13:01

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Lars - det er en HDE1. Men om tilbuddet gælder fra i dag eller mandag har jeg ikke hæftet mig ved - og reklamen har jeg smidt ud 

Ok - den er på listen nu

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1408

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 13:03
HD-E1 er IKKE en god dvd-afspiller. En Panasonic S99 ville være meget bedre til normale dvd-film.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 13:52

Hej

Tak for svar alle sammen, om jeg er blevet klogere ved jeg ikke.

Det jeg primært er på jagt efter er en til at afspille de alm. dvd'er jeg har. Men ville hører om det var åndssvagt at give 2500-3000kr. for s99 når jeg kunne købe en HDE-1 for 2499.

Jeg ville kun købe STOR-FILM på D-DVD eller Blu-ray, da jeg er for nærig til at give så meget for dem.

MVh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 13:59
Jeg var lige i Tyskland igår og hente mig en blu-ray afspiller og faldt også over Toshiba's HD-E1 Hd-DVD afspiller til kun 199 euro (1500 kr.) hos Media Markt i Flensborg. Så hvis man bor i det sønderjyske kan det godt betale sig at køre lidt efter sådan en :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej

Tak for svar alle sammen, om jeg er blevet klogere ved jeg ikke.

Det jeg primært er på jagt efter er en til at afspille de alm. dvd'er jeg har. Men ville hører om det var åndssvagt at give 2500-3000kr. for s99 når jeg kunne købe en HDE-1 for 2499.

Jeg ville kun købe STOR-FILM på D-DVD eller Blu-ray, da jeg er for nærig til at give så meget for dem.

MVh. Lasse

Spørgsmålet er om du vil kunne afspille HD DVD´er, så er afspilleren et fund for pengene.

Jeg er som tidligere nævnt helt sikker på, at du vil få en bedre billedoplevelse også når det drejer sig om DVD´er. Du kan få en bedre DVD afspiller yes - men kombinationen i forhold til prisen - nej så får du det ikke bedre - længere er den sådan set ikke

Edit: Toshiba´en er som DVD afspiller bedre end min relativt nye Panasonic EH57(harddiskoptager 1080p). Så har du lidt at forholde dig til - blot en tanke..



Redigeret af Hother - 24-November-2007 kl. 17:16
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 18:15
Dvd-optagere er heller ikke gode dvd-afspillere. De svarer oftest til de billigste stand-alone afspillere. Ligesom HD-E1'eren også gør.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu