|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Ray33 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 02-November-2007 kl. 22:05 |
Hej,
Jeg har opgraderet min Windows XP til Vista - og jeg bruger nu Windows Media Center, hvor jeg før brugte SageTV under XP. Jeg har FireDTV og benytter TDC (yousee) Kabel TV. Jeg har installeret nyeste FireDTV driver til Vista, og opgraderet til nyeste firmware. Men jeg har det problem at jeg kan kun se de ikke-krypterede kanaler (f.eks. DR1, DR2 og TV2). Alle kanaler der er krypterede kan jeg ikke se. Jeg ved at mit Viaccess er aktiveret og burde virke. Windows Media Center kan godt finde de krypterede kanaler (f.eks. TV3, 3+) men den viser kun sort skærm når jeg vælger dem. Jeg kan se på FireDTV's forum at der er andre der haft de samme problemer som mig - men jeg har ikke rigtigt fundet nogen løsning på problemet. Er der nogen i dette forum der har idé til hvad der kan være galt? /Ray |
|
![]() |
|
Sadanset ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Har du husket at aktivere de krypterede kanaler? Det gøres under Indstillinger, TV, Program Guide, Rediger kanaler? Mvh. Bjørn |
|
![]() |
|
Ray33 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Ja, det har jeg "desværre" husket - så det er ikke derfor. Men som sagt kan jeg se på Firedtv's forum at der er andre der beklager sig over dette problem. Bl.a. 'Kandersen' (fra dette forum) har skrevet en længere beskrivelse af problemet her (se nede i bunden af første side). Hvis du - Kandersen - læser det her, ville jeg da være glad for om du kan huske tilbage om du nogensinde fandt en løsning på problemet!?! /Ray
Redigeret af Ray33 - 05-November-2007 kl. 10:46 |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
Ja vil også gerne have et svar/guide på. Også lige installeret FireDTV og de eneste kanaler jeg kan se er ligeledes DR1+2, TV2 etc. Kan ikke se zulu, TV2 film, News etc. etc. finde alle kanaler men som ovenstående er der kun sort skærm og programguiden viser heller ikke noget!! Tips og tricks søges og modtages med kyshånd |
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Fuck, jeg har samme problem - har scannet og kan fint se DR1 osv...... men de andre kanaler har hængelås og virker ikke??
Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
hmm ingen hængelås her hos mig, jeg får bare sort skærm?! Må gøre et eller andet helt forkert siden jeg indtil nu kun har hørt folk der skamroser dette kort!!!! Er der ikke en der kan smide en "idiot-sikker-guide" op herinde
*EDIT* Har lige scannet via DigtalViewer programmet der medfølger og nu kan jeg pludselig se alle de små dumme låse som du nævner. Det er godt nok underligt da jeg har brugt dette selector kort i de sidste 2 år i min Sagem 60 og har lige taget det ud i dag?! Nogen forklaringer? Skal man aktivere noget eller...........?????? Redigeret af oo27 - 07-December-2007 kl. 22:57 |
|
![]() |
|
![]() |
Kan det være mit Viaccess Cam der ikke er helt opdateret med nyeste firmware? og i så tilfælde hvordan opdaterer jeg det? Har læst noget med en laptop og windows 95 eller 98 - meeen har ikke lige en af de udgaver liggende
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, jeg troede jeg var den eneste i verden der havde dette problem.
Men siden jeg skrev mit først indlæg har jeg virkelig forsøgt at finde ud af hvad der er galt med mit setup. Men problemet er for mig deværre ikke løst endnu. Jeg tog fat i digital-everywhere's support. Og de har været meget behjælpelige med at prøve at finde ud af hvad der er galt, men dog uden den store gevinst. Jeg er nu næsten overbevist om at min FireDtv box er i stykker. Det jeg har gjort er at jeg har testet min box på 2 andre maskiner. Først en anden Windows Vista maskine, og derefter en Windows XP. Jeg har i begge tilfælde prøvet FireDTVViewer (med BDA drivere) og resultatet er det samme hvergang. Jeg kan ikke se de kryptedere kanaler. Så har jeg haft ringet til KabelTV og bedt dem om at sende mig et nyt keycard - det har heller ikke ændret noget som helst. Jeg har prøvet at rykke mit setup op på det antennestik der sidder lige ved indgangen til min lejlighed. Det ændrer heller ikke noget. Så har jeg fået fat i et helt ny Viaccess CAM (da jeg troede at det var den der var i stykker) - det var det desværre bare ikke - for den nye CAM virkede heller ikke som en løsning på problemet. Jeg har selvfølgelig software mæssigt sikret mig at alt var installeret som det skulle (via Digital-everywhere's support). Jeg er nu dér hvor jeg har fået oprettet en RMA sag hos Digital-everywhere - for de tror også at der er noget galt med min box - selvom de dog aldrig har set sådan et problem før. Det eneste der fungerer underligt på mit setup er hvordan det tool der hedder CI (Common Interface) fungerer. Er der nogen af jer andre der har prøvet at starte det op? Hvad sker der når i trykker på Authorisation og Consulitations linierne? På min kommer der bare et tomt vindue frem!?! Men ifølge hvad jeg har læst mig til burde det have være muligt at læse keycard nummeret m.m. Det at det kommer et tom vindue frem for det til at virke som om at FireDTV boxen ikke kan læse kortet. Og det er altså en anelse mystisk. Jeg er ret sikker på at der er en relation mellem dette og så selve problemet med at jeg ikke kan se de krypterede kanaler. /Ray |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm ok - nu kan jeg ikke helt gennemskue hvordan det der CI program virker. Men jeg kan informere om at jeg har præcist samme problem - også med det CI program. Hmmmm ved ikke engang om jeg gider bøvle med at bestille et nyt CAM så, tror bare det ryger retur. |
|
![]() |
|
![]() |
OK! Men jeg har haft min FireDTV i næsten 2 år - og den har virket upåklageligt (også med krypterede kanaler). Pga. en flytning (fra en lejlighed til en anden) har den så stået "stille" i et par måneder, og nu har jeg så det her problem. Så som sådan har jeg været utroelig tilfreds med boxen - og jeg kan ikke rigtigt se at der findes noget som helst alternativ til den - så jeg VIL have min til at virke (igen)!!! Det er interessant at du skriver at CI programmet reagerer på samme måde. I den snak jeg har haft med supporten siger de at der ingenting er i vejen med programmet og at de aldrig har hørt om at det skulle fungere som jeg har beskrevet. Men nu er jeg da glad for at jeg ikke er den eneste! Jeg har godt nok spekuleret på om det kan være noget i KabelTV's netværk der betyder at de ikke kryptere helt efter Viaccass standarden eller der er sket noget i deres net der betyder at vores FireDTV box ikke fungerer. Det er et af de mest mystiske problemer jeg har rodet med. |
|
![]() |
|
![]() |
Tjah det er da weird for når jeg kører gennem min selector har jeg ingen probs. Havde bare forhåbninger om, at dette var et mere eller mindre plug-n-play TV kort, meeen såen er det desværre ikke for mig. Har du et link til det CI program og hvad man skal kunne bruge det til? |
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Pokkers....... er lige kommet på en mulig løsning, men er pt. på arbejde i Norge, så jeg kan ikke teste det - måske en af jer har muligheden for det? Kan der være en forskel på funktionerne i "FireDTV Viewer" og så på den fulde version af "DVBViewer" ? Ved at de skriver meget flot om FireDTV Viewer på hjemmesiden....... men alligevel? Jeg har begge versioner, og har selv haft det til at virke 100%, men nu når jeg tænker lidt over det, så var det med DVBViewer, og nu når jeg har problemer, så har jeg faktisk "kun" FireDTV Viewer installeret..... ?
Bare en tanke LBA75 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |