|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() Sendt: 14-December-2007 kl. 20:55 |
|
Er der nogen der har set output fra begge ovenstående modeller og kan fortælle lidt om oplevelsen ?
|
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Ja HD100 har bare mere af alt det gode, en bedre kontrast mm.
![]() |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Forskellene er egentlig ret simple: HD100 har lidt bedre sort-niveau (ikke større lysstyrke) takket være et bedre panel, samt en lille smule dybere farver. Derudover er der motoriseret zoom/focus og lens shift på HD100, hvilket gør det nemmere at sætte den præcist op. |
||
![]() |
||
kanvas ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Måløv Status: Offline Point: 302 |
![]() |
|
Så dem begge på udstillingen i København på Hotel Scandic. Det er rigtigt at HD 100 har bedre sortniveu, men jeg ville vælge HD1. Den er trods alt 15000,- billigere.
|
||
![]() |
||
Rytlig ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2007 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
Jeg så ligeledes de 2 nævnte projektorer ved samme udstilling, og jeg må erklære mig enig i overstående. Selve forevisningen foregik på et godt lærred til omkring 20k-25k, hvilket hjælper med at frembringe forskellene. Personligt ville jeg i hvert fald ligge de 15.000kr et andet sted i setup'et, hvis de absolut skal fyres af ![]() Redigeret af Rytlig - 17-December-2007 kl. 14:08 |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Tusinde tak for svarene.. |
||
![]() |
||
Mads Nørskov ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Hej Hedberg Nu har du god mulighed for at se dem live samme aften: |
||
Mads Nørskov
www.imagosonas.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har skam allerede meldt mig til I mellemtiden har jeg så købt en HD1 - blev monteret for et par dage og livet har ikke været helt det samme siden. Det er et virkeligt flot billede den kan producere og jeg glæder mig meget til at se om jeg kan oplever en forskel på den og HD100.
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Når du så er overbevist om du skal have storebror køber jeg gerne HD1´eren for 10K ![]() |
||
![]() |
||
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
|
Jeg har været inden og se dem begge to "in action" i dag. Nu var det så min første demo, så jeg er absolut ikke professionel på det område Lokalet var ikke helt mørkt, væggene og loftet var hvide osv. men alligevel stod de begge to ret lækkert og gav et klart og farverigt billede. Så i et helt mørkt rum, kan det jo kun blive endnu bedre Jeg synes dog at HD100 havde en smule mere dybde i billedet. Men om det er de ekstra 15.000 kr værd, det kan man så diskutere. Men hvis man har 40.000 kr at smide efter en projektor, så har man vel også 55.000 kr? Men uanset hvilken én af dem man køber, så får man en på opleveren når man ser film Redigeret af Stuffedfrog - 14-Februar-2008 kl. 21:53 |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
|
jeg havde også fornøjelsen af denne demo - ja lidt ærgeligt at de ikke helt havde styr på mørkelægningen, så de ikke helt kom til deres ret, men flot billede var der på dem begge. Jeg så overhovedet ingen regnbuer (ved ikke om de er mindre tydelige, når rummet ikke er totalt mørkelagt?) Har tidligere set både Sim2, Optoma og Infocus, hvor jeg ellers har set lidt regnbuer) tydeligt at se nuancer i sort på begge modeller - desværre var farvetonen på HD1 umiddelbart indstillet lidt galt, da alle var meget solbrændte (der var vist skruet lidt for meget op for farverne) - Lidt ærgeligt man ikke lige bruger lidt tid på sådanne justeringer inden sådan en demo, for det giver jo ikke helt den rigtige oplevelse. men bestemt en overvejende god oplevelse - dejligt at kunne sammenligne 2 projektorer på samme gode lærred (Steward)
Nikolaj Redigeret af Nikodk - 14-Februar-2008 kl. 22:13 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Var også derinde. Umiddelbart var jeg lidt ked af at jeg ikke kunne opleve nogle test billeder hvor forskellene var mere tydelige og blev forklaret eller måske 2 lærreder hvor samme materiale blev kørt fra hver projektor samtidigt. Det er svært at se forskellene tydeligt når man ser 5 minutter fra en film på den ene og så 5 andre minutter på den anden. Jeg var iøvrigt heller ikke helt overbevist om at HD1'en var helt rigtigt indstillet. Men jeg blev bekræftet i at HD1 var et godt valg for mig og jeg er ikke blevet ked af det setup jeg har herhjemme. På den måde var det godt at bruge en lille time derinde.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |