recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekster Blæser til anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkster Blæser til anlæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicolai25 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekster Blæser til anlæg
    Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:13

Hejsa.

Jeg har en Onkyo 605 som står i et click møbel og den bliver rigtig rigtig varm så ville jeg høre om der var nogen som havde en idé til hvordan jeg kan få den kølet med en blæser?

Evt. Hvilken en man skal vælge og hvordan man gør så den ikke køre andet end når onkyoen er tændt!

På forhånd tak.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 18:12
Du skal have fat i en blæserstyring, en almindelig som man bruger til cumputere. Der findes RIGTIG naange af slagsen.

Dertil skal du have en størmforsyning, der konverterer blæserstyringens computerstik til alm. stik. Dette kan købes på amazon.com (se link under surround hifi - tråd: Luft i møbel (eller sådan noget)).

Så skal du bare have så mange blæsere som du lyster, og som styringen kan tage.

Strømforsyningen kommer med amr. stik, men kan let skiftes til dansk - kan købes de fleste steder. Denne sættes til onkyoens strømudtag...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Nicolai25 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 09:06

Super mange tak.

Kan man få en blæserstyring der starter når rummet er et vidst antal grader? for jeg ville jo helst ikke have at den skulle køre selvom anlæget er slukket. Så vidt jeg kan se bagpå onkyoen er der ikke noget udtag så man kan tage spænding derfra.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3848
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 09:36

Ikke så vidt jeg ved - normalt kører de vist bare med nedsat hastighed hvilket ikke er optimalt.

Jeg er dog på udkik efter noget lignende, og det er ikke det store (ekstra) der skal til. Prøv at se her og her - bliver dog for dyr i fragt.

Temperatur swithcen er af denne type og kan bla. købes her eller hos thiim.com. Problemet er bare at det kun er firmaer der kan handle der, så jeg er ikke kommet videre (jeg har monteret en blæser på min Synology NAS og blæseren skal også kun køre når HDD'en bliver for varm.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu