recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee betaler ikke penge tilbage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee betaler ikke penge tilbage

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee betaler ikke penge tilbage
    Sendt: 17-Februar-2008 kl. 14:31

Jeg ved efterhånden ikke om det bare er mig, der er uheldig eller om det generelt står så skidt til med forbrugernes rettigheder her i Danmark i år 2008?

Nu er det lykkedes mig også at få en sag hos yousee (tidligere tdc kabel tv).

Jeg købte sidste år en Selector HD 81 boks, så jeg kunne få digitalt tv og HD TV på min fladskærm (ja, den skærm jeg bøvler med en sag om hos forbrugerklagenævnet Yell )

Desværre oplevede jeg ikke andet end problemer med boksen, så jeg fik den byttet, dog først efter en masse skriveri frem og tilbage.

Den nye boks viste sig heller ikke at virke, og jeg skrev derfor til yousee, at jeg gerne ville have mine penge tilbage og at de skulle sende en returlabel til postdanmark. Det tog dem ca 2 måneder om at sende en returlabel, dog først efter at jeg havde skrevet og ringet jeg ved ikke, hvor mange gange.

Normalt sender de også en returseddel med, indeholdende oplysninger om kundenr. mv, så deres folk kunne finde mig i systemet, når de modtog den. Den havde de ikke sendt denne gang. Men jeg valgte at skrive min egen og sendte boksen af sted.

Her 3 måneder efter har jeg stadig ikke modtaget en check på beløbet for boksen,  selv om jeg har haft ringet og skrevet et utal af gange.

For ca. 3 uger siden siden skrev en af deres specialkonsulenter til mig. Han undskyldte endnu engang og tilbød mig deres helt nye hd boks uden beregning og lovede mig at checken ville komme senest inden for en uge.

Jeg har stadig ikke modtaget en check.

Første henvendelse skete i september....

Boksen blev sendt i november..... 

Hvad skal man efterhånden gøre..... 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 16:55
Forbrugerklagenævnet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Jeg ved efterhånden ikke om det bare er mig, der er uheldig eller om det generelt står så skidt til med forbrugernes rettigheder her i Danmark i år 2008?

Nu er det lykkedes mig også at få en sag hos yousee (tidligere tdc kabel tv).

Jeg købte sidste år en Selector HD 81 boks, så jeg kunne få digitalt tv og HD TV på min fladskærm (ja, den skærm jeg bøvler med en sag om hos forbrugerklagenævnet Yell )

Desværre oplevede jeg ikke andet end problemer med boksen, så jeg fik den byttet, dog først efter en masse skriveri frem og tilbage.

Den nye boks viste sig heller ikke at virke, og jeg skrev derfor til yousee, at jeg gerne ville have mine penge tilbage og at de skulle sende en returlabel til postdanmark. Det tog dem ca 2 måneder om at sende en returlabel, dog først efter at jeg havde skrevet og ringet jeg ved ikke, hvor mange gange.

Normalt sender de også en returseddel med, indeholdende oplysninger om kundenr. mv, så deres folk kunne finde mig i systemet, når de modtog den. Den havde de ikke sendt denne gang. Men jeg valgte at skrive min egen og sendte boksen af sted.

Her 3 måneder efter har jeg stadig ikke modtaget en check på beløbet for boksen,  selv om jeg har haft ringet og skrevet et utal af gange.

For ca. 3 uger siden siden skrev en af deres specialkonsulenter til mig. Han undskyldte endnu engang og tilbød mig deres helt nye hd boks uden beregning og lovede mig at checken ville komme senest inden for en uge.

Jeg har stadig ikke modtaget en check.

Første henvendelse skete i september....

Boksen blev sendt i november..... 

Hvad skal man efterhånden gøre..... 

Jeg må indrømme at hvis tingene forholder sig som du beskriver, så er deres behandling af dig under al kritik. Og jeg er utroligt skuffet over YouSee i denne sammenhæng.

Men som Jesper skriver - forbrugerklagenævnet

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 01:07

Tak for jeres indlæg.

Jeg er klar over at forbrugerklagenævnet efterhånden er den eneste mulighed.

Jeg har i øjeblikket en sag kørende mod TapeConnection vedr. et fjernsyn. Sagen har kørt i ca. 7 måneder indtil nu. Og det vil en ny sag jo så også komme til - mindst.....

Dybt frustrerende

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Tak for jeres indlæg.

Jeg er klar over at forbrugerklagenævnet efterhånden er den eneste mulighed.

Jeg har i øjeblikket en sag kørende mod TapeConnection vedr. et fjernsyn. Sagen har kørt i ca. 7 måneder indtil nu. Og det vil en ny sag jo så også komme til - mindst.....

Dybt frustrerende



Du kan jo starte med at true NoSee med forbrugerklagenævnet. Nogle gange virker det. Jeg vil nu nok være skeptisk med hensyn til NoSee; de er sjældent til at hugge eller stikke i, og basale kunderettigheder kender de ikke. De glemte at orientere mig om prisstigningen per 1/1, og når man henviser til deres egne abonnementsbetingelser (krav om en måneds varsel), kommer de med alverdens dårlige undskyldninger for hvorfor prisstigningen alligevel er korrekt "varslet".
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 00:21

#Jesperlund:

Har truet dem med forbrugerklagenævnet. Der sker intet alligevel.

De svarer ikke på mine mails længere......

Når jeg ringer til dem, er der ikke nogen der ved noget, og de lover at få en til at ringe tilbage. Dette sker heller ikke....

Det er som med mange andre firmaer: De skider på kunderne, fordi de ved ,at forbrugerklagenævnet reelt ikke har nogen indflydelse.

Jeg har gennem det sidste halve år forsøgt at råbe politikerne og forskellige ministre op omkring forbrugerklagenævnet (se mere på www.edtwodth.dk) men de gider ikke engang at svare på henvendelser og sjovt nok er pressen heller ikke interesseret.

HOLD KÆFT HVOR ER JEG FRUSTRERET

jeg ved godt at 1000 kr. ikke er mange penge men det er princippet i det.....

Til top
megastone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:39

Jeg har præcis samme problem med YouSee – jeg kan heller ikke få dem til at sende mig mine penge.

 

Som en af de aller første købte jeg en Selector HD-81 i sommeren 2006 for 2.495 kr.

 

Min var, som alle andres, proppet med fejl og mangler

I september 2006 blev jeg tilbudt at sende Selectoren retur og få mine penge tilbage. Imidlertid tænkte jeg, at fejlretningerne, som den gang kom i en lind strøm, med tiden ville gøre den brugbar. Det skete bare ikke.

 

I efteråret 2007 var min tålmodighed opbrugt. Der var stadig lydudfald, genstarter m.m.

 

Derfor ringede jeg i november 2007 til YouSee for at sikre mig, at tilbuddet om at sende HD-Selectoren retur, og få alle pengene tilbage, stadig gjaldt.

 

 

Først havde jeg fat i Kundeservice og stillede mit spørgsmål.

De mente jeg skulle tale med Teknisk Service og stillede mig om til dem.

 

Da jeg der atter stillede mit spørgsmål, svarede de, at det var Kundeservice, som jeg skulle kontakte.

Jeg kunne fortælle, at jeg faktisk lige var blevet stillet om fra Kundeservice.

Det kunne de ikke forstå, og jeg blev igen omstillet til Kundeservice.

 

Tilbage i Kundeservice (ikke den samme medarbejder, som jeg først talte med) var de meget undrende, da spørgsmål om returnering hørte til i Teknisk Service??? Så blev jeg igen stillet om til Teknisk Service (det var da trods alt altid noget, at jeg ikke hver gang blev bedt om at ringe op igen (hov – håber ikke YouSee læser dette – det vil jo bare give dem en god ide)).

 

Jamen, så var jeg tilbage i Teknisk Service og talte denne dag med den 4. YouSee-medarbejder denne dag. Det var en sød pige, som mente, at en sådan sag hører hjemme hos Kunde Service. Da var det, jeg sagde, at jeg ikke længere ønskede at blive stillet om – og da var det, at hun viste sig at være sød. Hun bad mig lige blive hængende i røret. Efter ca. 5 minutter var hun tilbage og kunne fortælle, at det rent faktisk ER Kunde Service, som skal tage sig af den slags – men at hun havde ordnet det med dem og, at jeg bare skulle bruge den post-label, jeg havde modtaget i september 2006 og returnere min HD-Selector. Og så kunne hun for øvrigt fortælle, at fejlretning og udvikling til den gamle HD-Selector vist helt var stoppet!

 

21. november blev pakken afsendt fra posthuset.

 

Umiddelbart før jul ringede jeg til YouSee for at høre, om mine penge var på vej. De kunne se, at de havde modtaget Selectoren – andet kunne de ikke sige.

 

2. januar ringede jeg igen. Fik at vide, at jeg formentlig ville modtage en check inden for to uger.

 

9. januar ringede jeg, selv om der ikke var gået de to uger. (Januar er en dyr måned, og jeg kunne godt bruge mine penge). De kunne ikke fortælle noget nyt.

 

17. januar ringede jeg igen. Den unge mand kunne fortælle, at jeg ville modtage min check om ca. to uger. Da jeg sagde, at det nu var 3. gang, jeg havde hørt det, uden der var sket noget som helst, svarede han, at der skam var sket noget. Han havde nemlig under vores samtale sørget for, at der skulle udskrives en check til mig – det havde ikke været anført på min ”konto” tidligere??? Til det sagde jeg tak men spurgte, hvorfor der skal gå TO uger. Hertil svarede han, at checken først skal udskrives, så skal den gennem TRE afdelinger for at blive underskrevet – og den slags tager jo tid. Jo, det skal jeg love for…

 

6. februar har YouSee mig atter i røret, da jeg endnu ikke har modtaget min check. Jeg får at vide, at de ikke kan se, hvornår jeg får pengene. Jeg beder om at tale med en overordnet men får at vide, at det ikke kan lade sig gøre. Herefter truer jeg med at kontakte Forbrugerklagenævnet, hvis jeg ikke har checken inden én uge. YouSee-pigen virker pisse ligeglad.

 

Jeg kontakter IKKE Forbrugerklagenævnet – håber hele tiden, at checken vil dumpe ind af brevsprækken.

 

19. februar (i dag) ringer jeg for 6. gang for at rykke efter MINE penge. Jeg fortæller, at om to dage er det præcis TRE måneder siden, jeg sendte Selectoren retur, og nu vil jeg gerne vide, hvornår jeg modtager mine penge. Den unge arrogante mand (Johan) siger, at det ved han ikke. Jeg beder om at tale med hans overordnet, men lige som sidst kan det ikke lade sig gøre. Så spørger jeg, hvad der vil ske, hvis jeg får en regning fra TDC / YouSee og venter tre måneder med at betale den, hvortil han stille og roligt svarer; Så sender vi dig i RKI. Jeg ved ikke, om han kunne høre, at jeg råbte ”Røvhul”, mens jeg smed røret på.  Hvad F… skal man stille op???

Det skal siges, at jeg de foregående gange jeg havde ringet, for at forhøre mig om hvornår checken kom, alle gange havde været yderst høflig og udtrykkeligt sagde til YouSee´s medarbejdere, at jeg godt var klar over, at det ikke var deres skyld , men at jeg syntes, arbejdsgangen i deres firma ikke var så hurtig.

 

Øv, hvad F… gør man???????  

 

Mvh, Steen Cloos

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:54
Tja jeg ville skrive et indlæg i debat på Jyllandsposten, og derefter eller samtidig med ville jeg spørge forbrugermagasinet "Kontant" og der måtte være interesseret i historien 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 23:07

Jeg har besluttet mig for at sende en mail hver eneste dag indtil jeg modtager checken.

Jeg ved de læser dem, da jeg har bedt om en bekræftigelse når modtager åbner emailen.

At de så ikke svarer er en anden sag....

Til top
megastone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 23:41

Så har de også fået en mail herfra.
Men egentlig skulle de ha´ én på øjet

Hvis jeg ikke modtager et acceptabelt svar i morgen, vil jeg poste mit indlæg i andre relavante fora her på recordere.dk samt på hifi4all.dk og danskhjemmebioforum.dk - og der er vel også et par nyhedsgrupper, hvor det kunne tjene som skræk og advarsel

YOU ain´t SEEn nothing yet

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 13:29

Så lykkedes det:

Efter lidt over 5 måneder fik jeg endelig min check

Så skal jeg se om de stadig vil tilbyde mig den nye hd boks uden beregning som de lovede.......

Til top
megastone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 16:08

Godt du endelig har fået dine penge

Jeg fik svar på min mail til YouSee i formiddags.

Tak for din e-mail 19. februar 2008 om check på 2495 kr.
 
Vi kan oplyse, at vi har rykket for din check på 2495 kr. d. 8. februar 2008 hos vores regnskabsafdeling.
 
Hvis du stadig ikke har modtaget checken indenfor 14 dage, bedes du kontakte os igen.
 
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 80.

Venlig hilsen

Maria Liberty Balbuena
Kunderådgiver

Kundeservice
Amager Strandvej 108
0900 København C
Tlf. 80 80 40 40

Tjaa... de har rykket deres regnskabsafdeling d. 8. februar - mon ikke det var på tide at rykke igen?

Hvis jeg også skal vente lidt over 5 måneder, kan jeg have checken omkring pinse

/Steen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu