|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
![]() Sendt: 22-Februar-2008 kl. 11:42 |
Hej Da jeg er fan af at have alt samlet i min htpc, vil jeg lige høre om man bare ved at smide et Blue Ray drev i sin htpc, kan gøre brug af de nye lydformater ? Har en Onkyo 705 forstærker, som er forbundet til min htpc med et DVI/HDMI kabel til billedet, og et optisk til lyden. Fra forstærkeren går der et HDMI kabel til mit plasma tv.
På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Du kan ikke udnytte de nye lydformater via optisk kabel. Dertil skal der bruges HDMI kabel.
|
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
![]() |
Ok, æv - har en htpc med agp port, og mener ikke man kan få et grafikkort med hdmi udgang til agp Kan alle grafikkort med hdmi overføre hd lydformaterne ? Kunne være man skulle kigge sig om efter en ny htpc så. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg mener jeg læste for et par uger siden, at de nyere kort også kom i agp version. Så umiddelbart tror jeg ikke det er noget problem, hvis de altså findes. Ellers er alternativet desværre, at se at få skiftet bundkort. Der følger flere andre fordele med |
|
![]() |
|
![]() |
Kan ikke lige finde nogen når man søger på edbpriser Det er desværre en barebone pc, så det er hele balladen der skal skiftes.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Du kan godt få AGP kort med HDMI fra ATI. Ved dog ikke med Nvidia. Men med det sagt, så passer det ikke helt det Kandersen siger. For der findes stadig ikke nogen måde at overføre HD lydformaterne digitalt fra en computer. Så det vil ikke hjælpe at købe et HDMI grafikkort med lyd indbygget.
Eneste måde endnu er at overføre lyden analogt fra 7.1/5.1 udgangen på lydkortet, til 7.1/5.1 indgangen på din forstærker. Dette gør dog at du slipper for at skulle skifte din forstærker hvis den ellers kan 24bit/96KHz på den indgang. Edit: Men det kræver selvfølgelig også at lydkortet kan smide 24bit/96Khz ud på de analoge udgange. Redigeret af Nagash - 22-Februar-2008 kl. 15:03 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, ok Men kommer der en mulighed for at overføre hd lyd fra en pc til min Onkyo 705 digitalt på et tidspunkt ? Er det grafik kortet der sætter grænsen ?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Jeg kunne da ikke forestille mig andet end at der kommer nogle grafikkort med muligheden før eller siden. Men hvornår aner jeg ikke. Og ja, det er grafikkortet der sætter begrænsningen. Den smider nemlig bare et alm S/PDIF signal ud gennem HDMI udgangen.
|
|
![]() |
|
![]() |
De nye Dolby True HD og DTS HD kan kun overføres digitalt med HDMI. Der er ganske enkelt ikke plads i et sp/dif interface. At de ikke overføres idag, det skyldes codec. Der er intet til hindre for at det kan gøres, og endda rimelig simpelt, hvils blot codec´s er der. Til gengæld er jeg i tvivl om processorkraften. En BD film med et Tru HD lydpor, det har jeg en mistanke om virkelig kommer til at trække tåre ud på selv kraftige processorer, medmindre det kan hardcodes.
|
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Hej
Firmaet Auzentech skulle komme med svaret på vores drømme i andet kvartal 2008
Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Og det bliver endnu mere vanskeligt på grund af beskyttelse, se bare her |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |