Kunne du ikke være lidt mere specifik?
Jeg checkede et par TV boxe (Prison Break S01, Miami Vice S01+S02, Charlies Angels S01).
En sæson er typisk 22 afsnit @ 42-43 minutter ("en time" er med rekvalmer). PB og Miami Vice var på 6 DVD disce, mens Charlies Angels var 5. Afhængig af mængden af ekstramateriale giver det 2,5 - 3 timer per DVD9, hvilket er ok. Charlies Angels S01 er dog synligt ringere end de to andre, men det virker også som et transfer der er lavet med et minimum af arbejde fra disc udgiverens side. For eksempel er Charlies Angels hard telecined (30fps encodning), mens de to andre kører med pulldown flags (24fps encodning).
Jeg har også et par engelske TV serier fra starten/midten af 1980'erne, blandt andet Dempsey og Makepeace. Sammenlignet med Miami Vice ser det ud som l*rt, og det er ikke på grund af antal disce. Transfer er formentlig lavet fra bånd uden videre digital restaurering, mens de amerikanske TV serier er skudt på film (hvilket koster kassen, så det har man ikke råd til i UK eller hos DR).
Jeg ved ikke helt hvor jura-sammenhængen kommer ind? Ovennævnte eksempler er de originale disce, som jeg dog har tilladt mig at købe i udlandet uden at spørge FDV og APG om lov.