recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S-VHS kabel på Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS-VHS kabel på Projektor

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mr.Nobody Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: S-VHS kabel på Projektor
    Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:42

Hej

Har sat min dvd til min Projektor med et S-VHS kabel fra Aldi det kostede så godt som ingen ting,nu er det så jeg vil høre om en dyre kabel giver et bedre billede og om i kan anbefale et godt et af slagsen.

Mvh Jesper  

Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 02:53

Hvor langt er dit kabel?

--

Otto vil sikkert gerne sælge dig et mega-dyrt HDMI kabel...  Så kan du drøne i HiFiKlubben bagefter og købe nogle højttalerkabler til 18000.- stykket bagefter, af en 19-årig sælger der *sagtens* selv kan høre forskel på high-end højttalerkablers evne til at transportere elektroner igenne kobber. Men hvad. Han har jo nok gyldne ører... ;-)

Spøg til side, jeg ved ikke så frygteligt meget om S-VHS kabler, men længden betyder garanteret en masse. Jeg tænker bare, hvorfor S-VHS? Din projektor har vel stort set alle typer indgange?

Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 02:57

Sjovt egentligt...

Hvis jeg producerede og solgte et kabel (eller flere kabler), som jeg virkeligt mente gjorde en stor forskel - så tror jeg at jeg ville låne disse gratis ud til folk at prøve på deres setup, så de kunne vælge det bedste. Jeg taler digitale kabler og højttalerkabler! Well, underligt at fabrikanterne/butikkerne ikke arbejder på denne måde? Eller er det? He he, det kan man jo tænke over.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 05:55
Et s-video kabel kan have forskellig kvalitet. De billigste er for det meste blot et par ledere men en fælles skærm og giver ikke et særlig godt resultat. Skygger eller uro fx. Det er i sagens natur på grund af opbygningen tyndt at se på.  Så man kan næsten se kvaliteten.

Mens et bedre s-video kabel har separat afskærmning af de inderste ledere, foruden en ydre fælles skærm, og den kunne måske endda være dobbelt. Det er også lavet af bedre kobber, såkaldt OFC. Renere end det der almindeligt anvendes. Og så er der anvendt et metalhus.

I det gode kabel er der altså en ekstra beskyttelse, mod at signaler i een leder påvirker en anden. Det giver et klarere billede og kan absolut betale sig. 5 meter koster nok minimum 100 kr.

Men s-video er ikke det bedste kabel hvis der er alternativer, det er måden det arbejder på .  Det har sin begrænsning  fx ved HD hvor båndbredden ikke er god nok.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Hooks Hooks skrev:

Otto vil sikkert gerne sælge dig et mega-dyrt HDMI kabel...  Så kan du drøne i HiFiKlubben bagefter og købe nogle højttalerkabler til 18000.- stykket bagefter, af en 19-årig sælger der *sagtens* selv kan høre forskel på high-end højttalerkablers evne til at transportere elektroner igenne kobber. Men hvad. Han har jo nok gyldne ører... ;-)

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg skal trækkes ind i en tråd om S-video kabler (som de iøvrigt hedder, og ikke S-VHS), men for det første er der en væsentlig forskel på S-video og HDMI, som intet har med kvaliteten af kablerne at gøre, men en hel del med forskellen i overførselsstandard at gøre (så hvis udstyret har HDMI, skal man da så afgjort bruge det!). Men  nok så væsentligt, så har jeg netop i flere tråde gjort mig til talsmand for at det IKKE kan betale sig at købe "mega-dyre" HDMI-kabler, når bare kvaliteten af kablerne er fornuftig, og tilstrækkelig til opgaven. Så jeg tillader mig at blive en lille smule fornærmet, når der bliver gjort grin med dyre HDMI-kabler på min konto.

Analoge kabler, som eksempelvis S-video kabler, er imidlertid en anden snak end HDMI-kabler. Her ER der en påvislig forskel på billedkvaliteten alt efter kvaliteten af kablerne. Det kan bare i dag sjældent betale sig at bruge en masse penge på et godt analogt kabel, i forhold til at skifte til en helt anden type kabel.

Så nej, jeg vil ikke sælge nogen et "mega-dyrt" HDMI-kabel (medmindre man insisterer på at det er dét jeg skal levere, så skal jeg da nok rende med folks penge).

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Hooks Hooks skrev:

Hvis jeg producerede og solgte et kabel (eller flere kabler), som jeg virkeligt mente gjorde en stor forskel - så tror jeg at jeg ville låne disse gratis ud til folk at prøve på deres setup, så de kunne vælge det bedste. Jeg taler digitale kabler og højttalerkabler! Well, underligt at fabrikanterne/butikkerne ikke arbejder på denne måde? Eller er det? He he, det kan man jo tænke over.

Det gør nogle butikker også. Eksempelvis ved jeg at du kan låne demo-kabler hos Tape Connection, og lytte dig frem, og bortset fra højttalerkabler i metermål, så er der mig bekendt også returret på kablerne. Så jeg synes ærligt talt du skulle pakke dine spydigheder sammen. Det er fint at du ikke synes der er forskel på kablerne, det har jeg fuld respekt for. Men det betyder altså ikke at alle der sælger kabler, er nogle svindlerka'le der fupper folk til at bruge penge på noget de ikke selv mener de har brug for. De findes sikkert også, men de fleste er heldigvis meget reelle mennesker der hellere end gerne giver dig muligheden for selv at bedømme kvaliteten af det du køber.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Mr.Nobody Mr.Nobody skrev:

Hej

Har sat min dvd til min Projektor med et S-VHS kabel fra Aldi det kostede så godt som ingen ting,nu er det så jeg vil høre om en dyre kabel giver et bedre billede og om i kan anbefale et godt et af slagsen.

Mvh Jesper  

Hej igen

Jeg kan forstå der er forskæld at  se vis der bruges dyre eller billige kabler så jeg vil købe et dyre og bedre kabel.

Jeg har en Sanyo PLV Z1

Jeg kan vel kun køre billedet fra dvden ind i phone kablet eller S VHS kablet ikke ?

Ps mit kabel er 10m

Jesper

Redigeret af Mr.Nobody - 31-Marts-2008 kl. 11:01
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:14

Hej igen

Jeg kan forstå der er forskæld at  se vis der bruges dyre eller billige kabler så jeg vil købe et dyre og bedre kabel.

Jeg har en Sanyo PLV Z1

Jeg kan vel kun køre billedet fra dvden ind i phone kablet eller S VHS kablet ikke ?

Nu ingen stress... Hvilken afspiller har du?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hej igen

Jeg har en Sanyo PLV Z1

Nu ingen stress... Hvilken afspiller har du?

Jeg har en Eltax dvd recoder DVR-555HD

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:30

Jeg har en Sanyo PLV Z1

Så ville jeg nok vælge at bruge Component stikkene...

-Kent
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Nemli'.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:35

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Jeg har en Sanyo PLV Z1

-Kent

Ok tak for svarene.

Det er godt nok en dyr løsning næsten 900kr

Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu