|
B&O debatten raser |
Besvar | Side 123 27> |
Forfatter | |
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Emne: B&O debatten raser Sendt: 06-April-2008 kl. 11:17 |
B&O debatten raser på de Danske avis sider. Her en af mange.
»David Lewis’ design er smukt og sikkert. Men der er et generationsskifte på vej
i hans virksomhed, hvor yngre kræfter er på vej til at tage over. B&O vil også bruge flere yngre designere fra andre designfirmaer,« siger Flemming Møller Pedersen. |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 11:22 |
Redigeret af Peter Pan - 06-April-2008 kl. 11:23 |
|
|
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 11:29 |
Det er vist ikke helt ved siden af.. det er også den eneste grund til jeg ikke har fyldt hjemmet med B&O. Vil frygtelig gerne have B&O.. pga. designet og pga. funktionalitet samt den kvalitet jeg mener det besidder. Men så længe det koster spidsen af en jetjager så nej tak. Og nej jeg gider ikke opgradere løbende for så når jeg aldrig at blive færdig før jeg dør |
|
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 11:52 |
Tydeligvis delte meninger.
Indlæg fra en debattør:
|
|
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 11:54 |
Prisen må også være det store problem, samt at de andre billig mærker, sony, philips, panasonic, samsung, pioneer osv gør en stor del ud af designet på deres produkter...
|
|
MJ (udmeldt)
Sendt: 06-April-2008 kl. 11:56 |
Som tidligere B&O sælger kommer jeg lige i tanke om en påstånd jeg tit stødte på blandt kunderne... "Jamen B&O er jo bare Philips i smart indpakning - jeg får samme kvalitet i et Philips". .......... |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 12:02 |
Mente nu ikke du fik samme kvalitet i Philips som i B&O.
Men Philips, sony osv er ikke grimme æsker som de var i gamle dage, derfor er design forskellen ikke så stor mere.... Måske burde B&O kikker lidt på Apples produkter, hvis de ønsker et yngere marked. |
|
MJ (udmeldt)
Sendt: 06-April-2008 kl. 12:12 |
Nej troede heller ikke det var det du mente - kom bare lige i tanke om det. |
|
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 12:18 |
Min personlige mening.
Jeg tror et flertal kun har behov for en pæn radio for at kunne afvikle nyheder og baggrunds musik. Det må også være derfor at supermarked radioer og mono DAB radioer går som varmt brød.
Mange danskere bakker op om Bang & Olufsen i disse, for dem krise tider, selv de unge som normalt kritisere B&O syntes det vil være trist hvis de pludselig ikke var her mere, og jeg tror ikke at det kun er fordi at de så ikke havde nogen at skælde ud på, men mere noget med nationalitet.
Mit ønske er at der bliver tilført den kapital til Bang & Olufsen, der gør det muligt at videre udvikle avancerede og kunstneriske løsninger uden kompromiser, så B&O af økonomiske omstændigheder ikke nødt til at hopper over hvor gæret er lavest. Et eks. HDMI version 1.3 er ny, men B&O bruger stadig version 1.1.
Sideløbende burde B&O producere en folkevogns RADIO-DVD-CD med passive højttaler til Danskerne, som et flertal syntes er pæn at have stående, og kan betale.
Jeg har rigtigt mange gange fået at vide at Bang & Olufsen gamle design bare var det flotteste, så det tager jeg som udgangspunkt.
Her mit forslag, og udviklings pengene er jo næsten allerede betalt. Pris: Skal vi sige 6000 kr, med radio FM+DAB-dvd-cd-80 Watt-2 højttaler- Beo1000. 0 MasterLink. 0 PowerLink. Så bliver den ikke en konkurrent til B&O's øvrige produkter. Passive højttalerne kan B&O købe billigt hos Audio Pro. |
|
|
|
MJ (udmeldt)
Sendt: 06-April-2008 kl. 12:23 |
Hov.. det falder måske udenfor debatten.. men hvorfor er det B&O har valgt at satse på aktive højttalere når 99% af markedet vælger passive? Og hvorfor benytter B&O så tynde ledninger at man næsten er bange for at røre ved dem i frygt for de skal knække..? Jeg tænker det er pga. det er nemmere, at føre rundt i huset men der må vel være en grænse for hvor nemt folk skal have det... IMHO er det ihvertfald på bekostning af noget ret så vigtigt IMHO. |
|
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 12:47 |
MartinJohansen
Fabrikken der producere PowerLink kabler ligger i Italien. Ingen andre end Bang & Olufsen kan købe dette kabel. Det speciale er at plus og minus signal ledere har omviklet to skærm som samles på pin 2. Det medføre at man kan lave de lange træk til baghøjttalerne uden der trænger elektrisk støj ind på kablet.
Jeg har lavet mange forsøg med bla. kabler fra Supra , men må erkende at B&O virkeligt har opnået et støjtrit kabel, hvor det ikke går udover lyden, sålænge der er tale om rent B&O setup. At de så også er tynde er så bare alletiders.
PowerLink MK III. Cable connection.
|
|
|
|
MJ (udmeldt)
Sendt: 06-April-2008 kl. 12:53 |
Tak for svar :)
|
|
Besvar | Side 123 27> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |