recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD.dk

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD.dk
    Sendt: 08-April-2008 kl. 13:22

Hej

LCD.dk kom jo som sikkert bekendt af mange i noget modvind fornyeligt i forummet. Umiddelbart virker det som om, at de har rettet i deres handelsbetingelser. Virker det som at de har fået styr på det nu? Et er at de har haft noget stående som ikke var iorden, det er jeg klar over, jeg ønsker bare at vide om det ser ud som om det er i orden nu? Overvejer køb hos dem.

Redigeret af fhansen - 08-April-2008 kl. 13:23
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 13:27
Hvad er det du mener de har rettet? Hvorvidt de overholder købeloven skal jeg ikke kunne sige, men de overholde ikke markedsføringslovens regler om brug af ordet garanti (§ 12).
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 15:27

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvad er det du mener de har rettet? Hvorvidt de overholder købeloven skal jeg ikke kunne sige, men de overholde ikke markedsføringslovens regler om brug af ordet garanti (§ 12).

Der var noget med levering/afhentning i forbindelse med garantirep. Jeg sammenligner med indlæg fra (nye)gamle tråde og så den tekst de har stående nu. Kan du forklare mig hvad det er de gør galt, med hensyn til garanti. Forstår det ikke selv, og vil gerne være helt sikker på alt er i orden hos dem. Hvis de ikke er korrekt på den, så skal de jo også have en chance for at rette deres fejl, og det syntes jeg at det virkede som om at de havde gjort. Men da jeg troede at det kun omhandlede levering/afhentning, troede jeg at det var ordnet.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Der var noget med levering/afhentning i forbindelse med garantirep.

Det er korrekt, at de har rettet lidt i deres levering/afhentning i forbindelse med en reklamationssag, men du skal selvfølgelig være opmærksom på, at en ting er hvad de skriver, en anden ting er hvad de faktisk gør. Det er (desværre) sjældent det samme.

Kan du forklare mig hvad det er de gør galt, med hensyn til garanti.

Det fremgår af markedsføringslovens § 12, at det kun er tillladt at bruge ordet garanti, hvis:

Stk. 1: "...såfremt erklæringen giver modtageren en væsentlig bedre retsstilling end den, modtageren har efter lovgivningen."

Stk. 2: "Ydes der garanti, skal den erhvervsdrivende på klar og tydelig måde informere forbrugeren om dens indhold og give de oplysninger, der er nødvendige for at gøre garantien gældende."

LCD.dk overholder ikke overstående, da et garantitilsagn på 2 år ikke er en væsentlig bedre retstilling end den forbrugeren har efter købeloven (de 2 års reklamationsret), jf. forbrugerombudsmandens retningslinjer herom. Endvidere angiver LCD.dk ikke hvad indholdet er af den pågældende garanti.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 16:22

Okay. Tak. I teorien: Hvis jeg købte et produkt og tog en kopi af den ved købet daværende handelsbetingelse, vil det så være den gældende hvis der skulle opstå problemer, eller kan forhandleren ændre på teksten/forhold som de ønsker, når de ønsker?

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 09:10

Jeg bad LCD.dk om at specificere deres "Garanti":

LCD.dk giver dig 2 års fuld garanti på alle produkter købt hos LCD.dk, uden forbehold!

Fik mail:

Hej Frank.

Tak for din mail.

De 2 års garanti følger vi 100% i henhold til købeloven, hvor vi ombytter produktet
hvis det er defekt ved levering, vi sender det til reparation hvis det får en defekt
indenfor de to år osv.

Kort sagt så er du dækket af købeloven ved køb hos os også selvom produktet er
parralelle importeret, så står vi stadig inde for garantien.

Dette lyder for mig som at det er den alm. reklamationsret de hentyder til. Er dette korrekt.

Mvh

Frank

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 09:26

Dette lyder for mig som at det er den alm. reklamationsret de hentyder til. Er dette korrekt?

Ja. Det tyder på, at LCD.dk har misforstået forskellen mellem garanti og reklamationsret. De må ikke bruge betegnelsen garanti, når de blot følger købeloven.

Redigeret af Sandal - 09-April-2008 kl. 09:27
Til top
champen1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:01

Jeg har handlet en del med www.lcd.dk og de holder hvad de lover.

De giver dig altid 2 års fuld garanti og du er dermed bedre stillet end normalt.

Der er ikke noget forkert i at handle hos dem.

Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:22

Sandal skriver ikke, at der er noget forkert i at handle hos dem, han skriver, at der er noget forkert i deres markedsføring.

De misbruger ordet garanti, når det de mener er reklamationsret. De får det dermed til at lyde som om du er væsentligt bedre stillet ved at handle hos dem, end du er ved enhver anden forhandler, og det er du ikke.

Det er dét Sandal anfægter.

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af champen1 champen1 skrev:

De giver dig altid 2 års fuld garanti og du er dermed bedre stillet end normalt.

Hvordan er du bedre stillet end normalt? Jeg har meget svært ved at se forskellen på deres "garanti" og den almindelige reklamationsret og det fremgår heller ikke, hvad der er omfattet af deres garantiordning...

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:28

Som Sandal skriver, de bidrager faktisk til at folk slet ikke forstår hvad garanti er.

De tilbyder jo ikke mere end købeloven og det hedder så reklamationsret og IKKE garanti (ud fra den mail der er vist her).

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:05

Skrev dette til LCD.dk:

Tak for det hurtige svar. Det vil sige at I ikke tilbyder noget ud over
den alm. reklamationsret?

De svarede:

Hej Frank.

Jeg vil bare lige påpege at der jo er forskel på reklamationsret og garanti, og for dig som kunde er det er garantien der bedst at have i forhold til
reklamationsretten, så derfor er de 2 års fuld garanti bedre end det købeloven forskriver.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu