recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamationer hos Dans TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReklamationer hos Dans TV ?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Reklamationer hos Dans TV ?
    Sendt: 14-April-2008 kl. 14:49

Hey alle..

Jeg har en Harman/Kardon AVR 7300 fra Danstv.dk ... Som imidlertidigt igennem utrolig lang tid har brummet, endelig fik jeg så taget mig sammen til at køre ude med den.

Men her kommer problemet så.: De vil ikke tage i mod den grundet jeg ikke har medbragt org. embalagen? Forventer de virkelig man gemmer enhver for for embalage.. ? Nej sq.. jeg gider sq ikke bruge min plads i lejligheden til at gemme embalage fra køleskab, tv, borde, stole, lyd mv.. Jeg ville jo blive oversvømmet af det så ?

Men.. Regner med at Forbrugerstyrelsen kommer til at hjælpe mig i denne sag.. Da jeg står rimelig stærkt på at en butik ikke kan kræve man gemmer embalagen..

Men er der andre der har haft lign sager ?



Redigeret af And.- - 14-April-2008 kl. 14:51
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:00
Øh ........... du skal have den repareret, right? Ikke noget med pengene tilbage endnu. Så kan man da ikke forlange at få emballagen med. En kvittering så man kan se den er købt der er rigeligt.
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:08

Jeg skal bare have den repareret .. Ja.. Ingen penge.. Og kvitteringen så de..

Deres aggument var at de så ikke kunne sende den til nordsjælland .. Fordi de ikke havde noget at sende i.. Men .. at hvis jeg ville.. Kunne de fralægge deres ansvar og sende den i en uorg. kasse.. (dvs blev den smadret undervejs.. to bad for me) Det nægter jeg selvf.

Dog foreslår de jeg selv køre de 50 km hver vej op og aflevere den selv, som jeg dog også afslår da jeg ikke mener de bare kan fraskrive sig ansvaret. Og jeg virkelig ikke gider bruge 200km + tiden i sidste ende på denne sag.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:14

Hej And

Du kan bare henvise dem til dette emne:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:17

1000 Tak Lars

Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:26

Nå har lige snakket med Danstv..

Nu ville han pluselig godt tage den ind.. "men så blev den kørt til Helsinge når han lige tilfældigt kørte derop" (pga mine "trusler" som han formulerede det) Hvilket.. Så kan være om 1 måned ?

Jeg spurgte så til, hvorfor han ikke gav mig denne mulighed da jeg stod i hans butik, hvilket han nægtede at svare på.

Jeg spurgte så til.. Om det var grundet at officentlig tilgængelig kritik af hans butik der gjorde udslaget..

Hvorefter han smed på..

P.S Han oplyste mig også at han havde sin holdning til mig, som han kun ville tænke inde i sit hoved.. Hva mon dog det kan være :)?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Hvilket.. Så kan være om 1 måned?

Hvis dette bliver tilfældet, er du berettiget til at hæve handlen og kræve dine penge tilbage. Desværre lyder det til, at den pågældende forhandler ikke kender til lovreglerne og nok også er rimelig ligeglad med disse, så du skal nok ikke forvente, at han vil give dig pengene tilbage. I så fald er forbrugerklagenævnet nok din eneste mulighed.


Redigeret af Sandal - 14-April-2008 kl. 15:34
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Hvilket.. Så kan være om 1 måned?

Hvis dette bliver tilfældet, er du berettiget til at hæve handlen og kræve dine penge tilbage. Desværre lyder det til, at man den pågældende forhandler ikke kender til lovreglerne og nok også er rimelig ligeglad med disse, så du skal nok ikke forvente, at han vil give dig pengene tilbage. I så fald er forbrugerklagenævnet nok din eneste mulighed.

Jeg vil også sige det sådan, jeg tør næsten ikke indlevere den nu ? De virker utrolig hævnagtige.. Fordi jeg posterede min oplevelse her. Men ja jeg tager en tur om forbrugerstyrelsen :)

Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:55
Der sker ting og sager nu..

Jeg ved dog ikke om det er inde fra dem af... Men har modtaget 2 opkald nu, hvor der er forholdsvis stille og bliver smidt på.. Ikke noget jeg ligefrem normalt modtager
Til top
Dans TV & HiFi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 16:19

Nu er det på sin plads, at få sat sagen i det rette perspektiv.

 

Kunden kommer ind med sin receiver og har korrekt ret til at få sin receiver repareret som en garanti reparation. Da vi spørger til, om han har original emballage, svarer han meget agressivt, at det behøves så sandelig ikke.  Årsagen til, at det er hensigtsmæssigt med original emballagen er, at såfremt den bliver beskadiget under transporten, pga. uorginal emballage, kan han risikere, at han skal vente endnu længere på sin receiver, såfremt den også skal repareres pga. en transportskade, og det er vel ikke hensigtsmæssigt. Derfor er det bedst for alle parter, såfremt man har original emballagen, når den skal sendes til importørens garanti værksted.

 

Vi foreslår, at vi selv kan tage den med, når vi skal op i området omkring værkstedet, men at vi først skal derop i løbet af ca. 14 dage, og det afslår kunden at ville vente på, og tager sin receiver med igen, og opfører sig under hele forløbet meget agressivt, hvilket kan bekræftes af folk som var her i butikken.

 

Kunden har selvfølgelig krav på sin garanti reparation, og vi skal nok sørge for, at garantireparationen kommer frem værkstedet, med en hensigtsmæssig emballage, men de kommentarer som vedkommende fremkommer med her på tråden er simpelthen useriøst og det er slet ikke vores måde at drive forretning.

 

Det er vores princip her i forretningen, at vi altid så vidt muligt ønsker en ordentlig og konstruktiv dialog med vores kunder, men det har denne kunde desværre ikke ønsket at deltage i, men uanset hvad, så har kunden selvfølgelig krav på sin garantireparation, hvilket vi ikke har benægtet på noget tidspunkt.

 

Så vi har lidt vanskeligt ved at se, hvad det er for en sag, som han vil gå i forbrugerstyrelsen med.

 

 

 

Med venlig hilsen

 

 

Dans TV & HiFi Center

 

 

Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Dans TV & HiFi Dans TV & HiFi skrev:

Vi foreslår, at vi selv kan tage den med, når vi skal op i området omkring værkstedet, men at vi først skal derop i løbet af ca. 14 dage, og det afslår kunden at ville vente på, og tager sin receiver med igen, og opfører sig under hele forløbet meget agressivt, hvilket kan bekræftes af folk som var her i butikken.

 

Nu skal du ikke lyve.. ? Den her deal gav du mig da vi snakkede i telefon sammen efterfølgende.. Du nægtede i butikken.. Jeg er også ret ligeglad hvad dine kollegaer kan bekræfte.. jeg har ik været en skid aggressiv i den butik, men ja jeg har efter i ALLE påstod at det stod i div betingelser, købelove og andet løgn og bedrag. sagt at med 100% sikkerhed ikke skulle have org. emballage..

 

Det her giver mig kun et endnu værre syn på jer, at i lige nu står og lyver folk direkte op i hovedet.. 

 

Jeg kommer ind i jeres butik, sætter den tunge forstærker fra mig, og fortæller jer den skal til rep. da den har en brummen igennem højtalerne.. Hvorfra DU efter spørger til den org. emballage.. Hvilket jeg svare til.. At den har jeg selvfølgelig ikke.. Da jeg ikke gemmer alt den emballage..

 

Så siger du .. at det har jeg pligt til, ellers kan kan i ikke stå til ansvar for forsendelsen videre..

Du hiver 2 andre hovedere der glade nikker ja med det samme.. Uden at kende sagens kerne.. Så derfor hvad dine kære kollegaer / nikkedukker kan bekræfte er jeg ligelad med

 

Sagens kerne er.. at da jeg kom i butikken, nægtede du at modtage den pga manglende org. emballage..


At du så senere hen med en vis hævn i stemmen gerne vil tage den med.. Når du en dag dumpede forbi. Over telefonen.. Efter min historie er blevet publisheret på et forum.. Er sandt nok

 

P.S Jeg har også optaget den samtale.. Så jeg har blot endnu et bevis på du er fuld af løgn!

 



Redigeret af And.- - 14-April-2008 kl. 17:04
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 16:45
Rolig nu !!
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu