|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() Sendt: 06-Juni-2005 kl. 21:13 |
Jeg har lige fået besked om at min ellers afbestilte ordre hos Nierle nu er sendt. Har jeg mulighed for at slippe ud af det ved at nægte at modtage pakken da den indeholder falske varer (Hyundai-skiver solgt som Taiyo Yuden) og derefter få pengene retur via banken? Er der nogen der har erfaringer med at returnere produkter til Nierle eller forslag til håndtering af sagen? På forhånd tak Claus
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Hvis du har forudbetalt via banken kan du ikke gøre noget (de kan selv nægte hvis du i din netbank kommer til at skrive et forkert kontonummer). Det er Nierle du skal kontakte. |
|
![]() |
|
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
Tak for den hurtige respons. Jeg brugte mit VISA-kort. De skrev at beløbet (varer + fragt) er trukket på mit kreditkort. Hvordan står jeg her (med mulighederne for at få pengene retur)? Claus |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det Claes. Jeg har netop tænkt mig at snakke med banken samt rådgivningen hos forbrugerstyrelsen i morgen. Jeg håber at kunne få det fulde beløb retur inkl. de 100 i fragt men måske er det for meget. Claus Det stod i mailen: Vi takker for ordren og glæder os til at se dig igen på www.nierle.dk ! mon ikke det styrker min position at de henviser til en dansk hjemmeside?
Redigeret af clausewitz |
|
![]() |
|
2jur ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Du kan ikke få en kvitering af postbudet, hvis du nægter at modtage et brev eller pakke. Posten sætter en markat på bagsiden af forsendelsen med "Modtagelse nægtet", og sender forsendelsen retur. Det er også godt nok.
|
|
![]() |
|
Johnny37 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Hej clausewitz Jeg kan ikke se hvad dit problem er med de skiver?????? Jeg har selv købt mange DVD+/- Hyundai skiver fra Nierle, de har altid virket perfekt :-) Har også flere venner som bruger dem, som heller ingen problemmer har. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Johnny37 Når jeg vælger at gemme noget så vil jeg også gerne være rimelig sikker på at det også kan læses år ud i fremtiden. Dette skulle være muligt med kvalitetsmedier som Taiyo Yuden (hvis de ellers opbevares korrekt) hvilket Nierle (på deres hjemmeside) skriver at Hyundai-skiverne er. Jeg kan se at du har været forbi tråden http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5310&P N=1&TPN=100 men har du også læst DrageMester's links? Yderligere er jeg ikke sikker på at min brænder (BTC 1016UI) vil kunne brænde disse skiver da den ikke æder alt. Afslutningsvist: Desværre Claes og 2jur den hellige gral er ikke velbevaret når man bruger VISA. Banken har oplyst at de ikke kan stoppe en betaling kun hvis varen slet ikke dukker frem kan de tage affære. Har talt med forbrugerstyrelsen og de kan måske køre sagen. Det er ikke særligt klare svar man får. Spm. Nierle har en dansk hjemmeside www.Nierle.dk som er identisk med www.Nierle.com (når man vælger dansk) har de også en dansk afdeling? Det ville klart styrke min position! På forhånd tak. Claus Nu forstår jeg ikke fransk men tal har jeg da lidt forstand på. Prøv at se den vurdering skiverne får af flere brugere på fransk ved opstartssiden www.Nierle.com. 3 ud 5 brugere giver skiverne mellem 2-2,5 ud af 5 mulige. Det tyder sku ikke godt! Redigeret af clausewitz |
|
![]() |
|
Johnny37 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Nierle er kun i Tyskland..... Jeg har selv valgt Hyundai når jeg gemmer film, tror deres kvalitet er perfekt. Ang. din BTC brænder, som jeg vil kalde en nomane brænder er måske mere problemmet...... men har du prøvet med ny firmware?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Johnny37 Jeg vil stadig stå med frygten for at skiverne kun har en begrænset levetid - men det er jo nok et spm. om tro jf. ...."tror deres kvalitet er perfekt". Claus |
|
![]() |
|
Dan1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Har du overhovedet snakket med Nierle? Det var da værd at prøve om man kunne nå frem til en fredelig løsning om returnering af pakken, eller evt et prisafslag. En "fjendtlig" handling som visa chargeback skal være absolut sidste løsning. Forbrugerstyrelsen vil helt sikkert også kræve at du har prøvet at løse problemet med virksomheden, hvis de overhovedet vil behandle sagen, da det vel egentlig er en tysk virksomhed. I den forbindelse bør du gemme al skriftlig korrespondance med Nierle, så du kan dokumentere de ikke har været samarbejdsvillige.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nok sendt dem 4-5 mails på både dansk og engelsk uden at få svar. Jeg er ikke imponeret over firmaet. Claus |
|
![]() |
|
![]() |
Update: En del tyder på at Claes og 2jur alligevel har ret. Talte med en jurist fra forbrugerstyrelsen der kunne tilslutte sig de herres synspunkt. Banken og hvad der viste sig at være jurastuderende hos forbrugerstyrelsen som jeg talte med først har vist taget fejl. En afvisning af modtagelse falder ind under de 14 dages returret hvorefter betalingen skal refunderes af banken som så må klare resten. Claus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |