recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErstatning.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning.
    Sendt: 27-April-2008 kl. 22:17

Fik stjålet mit 3 mdr. gammelt LCD tv for ca. 1 md. siden. Det er sikkert også sket for mange af jer.

Mine skader er gjort op til 26.000 for dør og tv.

Så sender forsikringsselskabet en check på 20.300.  Er det rimeligt ?. Skal man altid skrive mere på for at få dækket det hele ind.

Har I prøvet noget lign. Jeg havde ellers kontaktet dem og fået at vide at jeg ingen selvrisiko havde.

Men det hænger bare ikke sammen.

Har en svigersøn der har venner i gråzonen. Han siger at et tv som mit udbydet til max.2500 kr. der hvor han bor. Det er godt nok dyrt for samfundet at folk ikke kan kende forskel på dit og mit.

MVH

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 08:02
Kender en kollega, som havde indbrud for nylig. De fik en erstatning, som svarede til, hvad forsikringsselskabet kunne få deres stjålne varer til på en speciel hjemmeside. Kollegaen fik så adgang til hjemmesiden og kunne købe ind til en speciel lav pris.
+ 70 positive handler!
Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 08:05

går ud fra at der fulgte en slags opgørelse med fra dem som anslår en genanskaffelsespris på tv samt rep af dør. passer den ikke så er det vel bare at klage!

med hensyn til den samfundsbyrde der ligger i folks mangel på at kende forskel på dit og mit, så ja lidt koster det jo at have politiet beskæftiget, men jeg har bestemt ikke indtryk af at de bruger ret meget tid på indbrud af den størrelse i forhold til andre forbrydelser. og da de flest jo er forsikret så er det vel i bund og grund forsikringsselskaberne\forbrugerne selv som betaler regningen og ikke så meget samfundet.

men jeg har selv prøvet at have indbrud og det er sgu ganske let et blive rasende over når fremmede mennesker har lusket rundt i ens hjem og rodet rundt og bestjålet en 

panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af van the man van the man skrev:

og da de flest jo er forsikret så er det vel i bund og grund forsikringsselskaberne\forbrugerne selv som betaler regningen og ikke så meget samfundet.

Hvem er det lige du tror "samfundet" er?

Til top
Dulciana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 08:58

Jeg ville tage det roligt og ringe til forsikringsselskabet og spørge hvordan det hænger sammen.

Vi har aldrig haft problemer med vores forsikringsselskab med at få penge retur. Har aldrig haft indbrud i Jylland, men her i Kbh. er folk vilde med at bryde ind i bilen - det forklarer hvorfor vores forsikring steg til det dobbelte..

Du skal selvfølgelig have dækket dit indbrud, og hvis forsikringen skriver 20k så har de nok ne forklaring (ja, jeg tror det bedste om folk indtil det modsatte er bevist).

-Dulc

TV: Phillips 42PF5320 Optager: Phillips 3330H
Kamera: Canon MV830i (video) & Nicon 5000, Canon 960
Anlæg: Denon 2106 reciver + Dali højtalere & ProJect med Ortofon pickup
Computer: for mange
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 11:43

Ideen med en forsikring er, at når skaden sker, så skal du ikke stå ringere end lige inden skaden skete.

Er du utilfreds med deres vurdering, så klag. Hvis de evt. bliver ved med at insistere på, at det er prisen, så lad DEM om at skaffe dig dit/tilsvarende tv tilbage, (så kan de slås med det).. De er forpligtiget til enten at skaffe dig tilsvarende tv igen, eller at betale dig et beløb, så du selv kan anskaffe det.

Men hvis dit problem er, at du vil have dækket dine penge (26000) ind, selvom du reelt kan få et tv magen til det stjålet for mindre pris, ja så er det reelt dig der har et moralsk problem. Og det er bestemt ikke sådan almindelige forsikringer fungere.

Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvem er det lige du tror "samfundet" er?

det ka du self ha ret i ...

Redigeret af van the man - 28-April-2008 kl. 15:19
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 15:07

Samfundet er resourcer der skal bruges på sådan noget lort.

Hmm, det er vist mig den er helt gal med. Jeg har været rigtig uheldig med model sony 40D3500 fra www.bbec.dk. HF Forsikring har bare fulgt mit link og konstateret at det er faldet fra 13.600 i november til 8.100 i april. Sådan noget møg. For jeg har købt på fødelsdagstilbud til 9999 for 14 dage siden.

MVH

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:35

Ja sådan er det desværre.. Men forsikringen er i deres ret til at betale dig det som du har mistet.. Og se på den lyse siden, du får jo netop det du har mistet, og endda en sprit ny model. Du er ikke ringere stillet, selvom tvét kun koster 8.100,- nu.

Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 12:06
Muligvis kan du få et problem med at få det tv - det står som ikke på lager - desuden er prisen 8199,- lig med internetprisen (minus fragt?) - ved afhentning i butik er prisen 8499,-. Jeg vil råde dig til at finde en reel pris det sted, du gerne vil handle med, og som har tvet på lager. Hvis den pris afviger fra de 8100,- skal du kontakte forsikringsselskabet, som normalt ville være lydhør i sådanne tilfælde.

Redigeret af DonSilicone - 29-April-2008 kl. 12:07
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 13:55

Klart nok, han skal huske at tage alle omkostninger med. Og hvis der er tale om, at forsikringen har valgt et sted, hvor de ikke kan levere, ja så er det bare ud og finde et andet sted, hvor de KAN levere. Uanset om det så er i en "rigtig" forretning eller ej.

Alternativet er at bede forsikringen om, at de må leverer det til dig.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 15:22

Jeg havde jo sendt regnigen med fra www.bbec.dk til den lille dame hs forsikringen, dette med 200 kr. i forsendelse.

Da jeg så så beløbet i lørdags kikkede jeg ikke ind i bbec butikken og så dagsprisen. Så jeg brokkede mig til hende, men hun blev ved med at påstå at at det koster 8200 der inde. Jeg købte for 9999 for 3 uger siden på tilbud hvor man sparede 2000 - 3000, og syntes jeg gjorde et fornuftigt køb. Det var den dag 1000 kr. under den billigste internet butik (uden parallel import).

Men hun havde ret. Og hvad var der på smørresedlen fra de store formiddagsaviser den dag........ Fladskærme styrtdykker............

Ja i har ret, jeg fik samme vare, og blev yderligere straffet fordi jeg ikke ventede på checken, men hoppede til da tilbuddet var der.....

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu