|
Yousee betaler ikke mine penge tilbage |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
s.hundahl
Ny bruger Oprettet: 26-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Emne: Yousee betaler ikke mine penge tilbage Sendt: 28-Maj-2008 kl. 11:38 |
|
I forbindelse med mit køb af digital HD box kom Yousee til at tage for 2 boxe og med almindelig Yousee-regne-plus-minus var regningen på min Betalingservice-regning ca 4700,- for stor..... Jeg kontaktede Yousee 3 dage før betalingen gik igennem og de fortalte mig at jeg bare skulle forholde mig rolig, der var tale om en generel fejl og pengene ville ikke blive trukket. Pengene blev alligevel trukket og nu har jeg ringet 5 gange på 3 måneder til Yousee for at klage og hver gang fortæller de at de kan se at der sket en fejl og de skylder mig penge. Checken er bestilt... Først og fremmest vil jeg gerne have mine penge men hvis det var omvendt var der tillagt både renter, morarenter, gebyrer og advokatsalær. Det kan ikke passe at Yousee skal have dækket deres kassekredit ureglementeret hos kunderne Er der andre der har ligende oplevelser eller løsninger på problemet... |
||
joern.loenborg
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 11:54 | |
Nej, det har jeg ikke, men ingen skal være i tvivl om, at var det sket hos mig, havde jeg afvist betalingen. |
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
popcorn
Super bruger Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 12:09 | |
Jeg har et par gange oplevet lignende scenaria, hvor TDC/Yousee har fejlagtigt har trukket mig via PBS dobbelt for ADSL abonnement eller lignende så der var trukket nogle tusinde for meget. Det kan jo ske - fred være med det Men når jeg så har kontaktet dem og gjort opmærksom på fejlen, har jeg begge gange fået responsen fra kontoret "at det skulle jeg ikke bekymre mig om, det ville bare blive modregnet ved næste kvartalsregning - helt automatisk" !!! Jeg skulle altså "ikke bekymre mig om" at de lige ville låne nogle tusinde kroner fra min konto i 3 mdr.'s tid ? Hvad nu hvis der kun lige var nok til huslejen - før TDC hævede for meget ?? Så har jeg forklaret at jeg altså ikke sådan uden videre havde nogen trang til at låne TDC penge i 3 mdrs. tid og meget bestemt bedt dem returnere det for meget trukkede beløb øjeblikkeligt. Hvilket så også er sket - men jeg kan ikke lige huske om der gik en uge eller 2 før jeg modtog pengene. Men jeg har mange gange grint af medarbejderens forsøg på et berolige mig med at beløbet ville blive modregnet ved næste afregning. Jeg har ikke rigtig nogen løsning til dig som sådan, andet end at du må holde kontakten til dem og forlange action på sagen hvis pengene ikke dukker op meget snart. |
||
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
||
norbert
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 12:16 | |
Man kan vel også få banken til at trække beløbet tilbage?
|
||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4802 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:18 | |
Send et anbefalet brev til økonomidirektøren hos TDC, hvori du skriver, at du giver dem 8 dage til at tilbagebetale beløbet, da du ellers vil overdrage sagen til retslig inkasso med yderligere omkostninger (for dem) til følge. Samtidig vil du opkræve renter af beløbet fra og med den dato de fejlagtigt blev trukket, som beskrevet i loven. Det er nemlig ikke kun firmaer, der har ret til at opkræve renter og/eller sende til inkasso. Det kan private også. Og det er TDC, der kommer til at hænge på omkostningerne i den forbindelse... |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:33 | |
Nemlig - haar prøvet og det virker |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8595 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:34 | |
...
Redigeret af lunddal - 28-Maj-2008 kl. 13:37 |
||
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1747 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 17:52 | |
Ja, de stjæler med arme og ben gør de. Det nemlig måden de tjener deres millioner på. Det da klart... det ikke sket for mig endnu, men nøjser for en farlig en, den skal jeg nok holde øje med. Så kan vi få lukket YouSee en gang for alle når de glipper de par hundered kr! Tænk de har lagt sådan en _snedig_ plan! ... |
||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
||
Macbom
Bruger Oprettet: 03-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 239 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 18:13 | |
HEHE ... tak for dagens smil |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 21:49 | |
Når betalingsfristen på 8 dage er overskredet, kan man desuden fremsende en rykker, og man kan opkræve 100 kr per rykker. Brevene behøver ikke at være anbefalede. Der må fremsendes i alt 3 rykkere inden sagen skal overgå til retslig inkasso. Den sag kan man selv køre som "småsag". Her er et eksempel på en person som endte med at hive 800 kr ud af et teleselskab. Han fik sit oprindelige tilgodehavende, men ikke rykkergebyret. Men.. så slæbte han firmaet i retten, og de kom til at betale 3x100 kr + sagsomkostninger. YouSee's kundeservice er ekstremt langsom, så der er en god chance for at de kommer til at overskride en frist. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 09:03 | |
Så kan de lærer det
|
||
|
||
Lars N
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 12:02 | |
Har selv prøvet noget lignende.. Du skulle have afvist betalingen.. Det skal man altid hvis noget er galt, og man har opdaget det i tide. I en periode på over 6 måneder betalte jeg ikke min Yousee regning, fordi den ikke var korrekt. Sagen endte med at jeg fik en måneds gratis TV, som kompensation, og fejlen blev rettet. Du skal kontakte Yousee klageservice via klage formularen på siden, det virker som regel. Kundesservice består umiddelbart af nogle 14 årige skole elever der er ansat til at holde folk hen.. Det er ihvertfald min opfattelse. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |