|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() Sendt: 04-Juni-2008 kl. 23:26 |
Hej Jeg har måske et lidt pinligt spørgsmål. Redigeret af -claus- - 04-Juni-2008 kl. 23:28 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja, O db er fuld skrue. db skalaen er logaritmisk, dvs den er ikke ligefrem proportional. F.eks skal der kun 6 db til en fordobling af lydtrykket.
|
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
0 plejer at være = fuld skrue. Forstærkeren går sikkert til mellem -10 og -15. Du kan vel sige, at - (minus) repræsenterer, hvor meget du dæmper lyden i forhold til fuld skrue. |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
De fleste surround receivere, inklusive din AVR-2808 har en volumen skala som går til mellem +12 og +18. Hvis du har opjusteret enkelte kanaler i forhold til nul, kan denne skala være en smule mindre. Hvis du eksempelvis har sat din venstre front til at spille +5 dB i forhold til referencen, vil den samlede volumenskala gå til 5 dB mindre end ellers. Der burde dog næppe være grund til at presse en 2808 op på over 0.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Jeg kan se at min Sony går fra -uendelig dB til +23 dB, normalt filmniveau er ml. -33 og -18 alt efter kilden. TV 2 er naturligvis -18 dB (bortset fra deres rekvalmer) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Lyder temmelig mystisk? Efter uendelig tegnet skulle den gerne starte med højeste værdi db for at slutte med et 0 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Det er ikke umuligt at den skulle have skrevet -100 dB, men det næstlaveste niveau er -92 dB og så går det ellers opad til +23 dB i 0,5 dB-intervaller. I realiteteten siger den ikke meget før -55 dB-niveauet. |
|
![]() |
|
hpetersen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
sony, fnis
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nej min gamle Pioneer har 80 db efter uendelig tegnet og slutter på 0. Men det er så påtrykt rundt om volumen knappen. Dengang var der ikke display. Jamen det der undrer mig er at det går over i + værdi. Fordi når 0 nåes spyttes fuld effekt ud på de fleste forstærkere. |
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
min kan også gå i +db
![]() |
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
|
Voodoodolphins ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 932 |
![]() |
Er dit uendelig tegn to nuller ved siden af hinanden eller er det et rigtigt uendelig tegn. Når jeg skruer helt ned på min NAD er trinet efter -72 to nuller ved siden af hianden "00".
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
De digitale forstærkere er som oftest angivet sådan at "0" er lig med fuld udstyring af effektforstærkeren forudsat at der er fuld udstyring fra digital-kredsløbene. Plus-niveauerne er således beregnet til "headroom", til f.eks. analoge kilder med lavere udstyrings-niveau. Det kan være en fordel at kalibrere lydtrykket af de enkelte højttalere sådan at "reference level" (typisk 75 dB, alt efter kilden der benyttes), er lig med 0, så har du - hvis forstærkerens niveau-inddeling er korrekt - altid styr på hvor højt du spiller i forhold til "reference level". Det kan være en god ting, hvis nu en film f.eks. starter meget lavt, så risikerer du ikke at du kommer til at skrue for højt op, så du risikerer at futte højttalerne af når der pludselig er en jumbojet der styrter ned i en atom-ubåd... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |