recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af ny blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
Motor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af ny blu-ray afspiller
    Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:11

Jeg er nu ved at tage springet og for første gang købe et HD TV (Panasonic PX-80) og skal derfor naturligvis også have anskaffet mig en blu-ray afspiller. Dens primære formål bliver at afspille min dvd samling (ca. 200 stk) og kun engang imellem afspille de blu-rays jeg får anskaffet mig. Jeg har kigget på Samsung bd-p1400, som netop skulle være god til at opskalere. BD-P1400 er profile 1.0. Hvad betyder det i praksis? Vil jeg ikke kunne afspille alle blu-ray film? Og er der nogen der har praktisk erfaring med at afspille dvd'er på denne model?

Mvh

/John    



Redigeret af Motor - 02-Juni-2008 kl. 22:12
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:15

Hej John,

Er i præcis den samme situation, og oprettede for et par dage siden en tråd med (næsten samme spørgsmål) - dog er Samsungen ikke på min liste, men du kan måske bruge nogle af de svar jeg har fået:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41794& PN=0&TPN=1

/erla

Til top
Zuma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Motor Motor skrev:

Jeg er nu ved at tage springet og for første gang købe et HD TV (Panasonic PX-80) og skal derfor naturligvis også have anskaffet mig en blu-ray afspiller. Dens primære formål bliver at afspille min dvd samling (ca. 200 stk) og kun engang imellem afspille de blu-rays jeg får anskaffet mig. Jeg har kigget på Samsung bd-p1400, som netop skulle være god til at opskalere. BD-P1400 er profile 1.0. Hvad betyder det i praksis? Vil jeg ikke kunne afspille alle blu-ray film? Og er der nogen der har praktisk erfaring med at afspille dvd'er på denne model?

Mvh

/John    

Der er for ca. et halvt år siden lavet en fin anmeldelse her på sitet.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1379&zoneid=1



Redigeret af Zuma - 02-Juni-2008 kl. 22:19
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:19

Hej Motor, og velkommen til recordere.dk.

Jo du vil kunne afspille alle BD Disc. Det du ikke kan afspille er visse fremtidige interaktive funktioner.

P1400 er en glimrende afspiller, jeg har selv haft den.

Måske bør du også kigge på Panasonic BD 30 (profile 1,1), og måske den kommende Panasonic BD50 (profile 2.0).

Der kommer et fælleskøb på Pana BD 50 arrangeret af recordere.dk, ligesom der pt kører et medlemsarrangeret køb af denne afspiller.

God fornøjelse med dit nye TV, og valget af din BD afspiller   

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Motor Motor skrev:

Jeg har kigget på Samsung bd-p1400, som netop skulle være god til at opskalere. BD-P1400 er profile 1.0. Hvad betyder det i praksis? Vil jeg ikke kunne afspille alle blu-ray film? Og er der nogen der har praktisk erfaring med at afspille dvd'er på denne model?


Samsung BD-P1400 er ikke god til at opskalere. Den bruger meget billig og dårlig de-interlacing og skalering, og kan ikke engang de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det er der i det hele taget meget få Blu-ray afspillere der kan, hvilket i mine øjne er sørgeligt.

Er den ikke profil 1.1? Uanset hvad, så kan du afspille alle Blu-ray film, alt efter profilen er der bare forskellige ekstra features du ikke vil kunne bruge.

I stedet for en af de billigere, dedikerede Blu-ray afspillere derude, vil jeg foreslå at du køber en PS3. Den er bedre end langt de fleste Blu-ray afspillere til dvd-afspilning, har profil 2.0 og dekoder både DTS-HD MA og TrueHD. Ydermere er den også ekstremt hurtig til opstart og loading, ulig de dedikerede afspillere. Og så er det også en god spillekonsol

(de fleste Blu-ray afspillere derude har lige god billedkvalitet, idet de har korrekt 1080p output. Det gælder for både PS3'en, Samsung BD-P1400 og f.eks. Panasonic BD30)



Redigeret af Naiera - 02-Juni-2008 kl. 22:21
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:20

hej john. og velkommen til recordere.

du skal da have en panasonic bd50.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39295& PN=1&TPN=500

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:37
Nu er der ingen der har spurgt hvilken reciever du har, eller vil købe. For det har også indflydelse på hvad du skal kigge på af afspiller.
Til top
Motor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:43

Hej allesammen og tak for de mange svar. Jeg glæder mig til at læse dem igennem.

Lige et svar på det sidste: Jeg har en gammel Yamaha RX-V640 surround Receiver, som jeg ikke lige vil skifte ud som det første. Jeg vil hellere have et ordentligt 5.1 højtaler system før jeg skifter receiveren ud og så køre med DTS via optical. Med mindre andre kan overbevise mig om noget andet. Dog vil jeg ikke have mere end 5.1 lyd, da jeg synes det fylder for meget med flere højtalere.



Redigeret af Motor - 02-Juni-2008 kl. 22:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:43

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu er der ingen der har spurgt hvilken reciever du har, eller vil købe. For det har også indflydelse på hvad du skal kigge på af afspiller.

Det var også min tanke efter at have skrevet mit indlæg. Så Motor fortæl lige hvilken Receiver du har?

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Motor Motor skrev:

Jeg har en gammel Yamaha RX-V640 surround Receiver, som jeg ikke lige vil skifte ud som det første. Jeg vil hellere have et ordentligt 5.1 højtaler system før jeg skifter receiveren ud og så køre med DTS via optical. Med mindre andre kan overbevise mig om noget andet. Dog vil jeg ikke have mere end 5.1 lyd, da jeg synes det fylder for meget med flere højtalere.

Så kunne Samsungen eller den kommende Pana BD50 være et godt valg

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:47
Hvad baserer du det på?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:51
Så er det vel oplagt at pege på en afspiller som PS3, der afkoder al HD lyd og sender det via HDMI til din reciever.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu