recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DVD-S100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic DVD-S100

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lars C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DVD-S100
    Sendt: 02-Januar-2008 kl. 17:03
Hej

Jeg har den senere tid fuldt med på sidelinjen, men efter at have erhvervet mig et Panasonic TH-42PX70EA vil jeg nu ind på banen.

Jeg skal nemlig til at købe mig en DVD afspiller og valgt faldt hurtigt på en Panasonic s99, men da fruen sagde: ”nej” grundet at den ikke fås i sort er jeg nu tilbage ved udgangspunktet.

Jeg har kunnet læse mig til at Denon 1940 og Panasonic s100 også er gode afspillere.
Jeg har fundet sidstnævnte her: http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&i d=4804&menu=Multi&menuid=249&catid=267
Jeg er dog i tvivl om hvad de sidste tre bogstaver i navnet Panasonic DVD-S100EG-K betyder?
Altså er det den samme maskine som ”s100” eller er der nogle tekniske forskelle?

Er prisen hos easyshopping i øvrigt helt skæv og er de fornuftige at handle med?

På forhånd tak
Mvh Lars C           ;    
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 18:27
Det kan anbefales at finde en anden butik end Easyshopping.

Men i øvrigt er der ingen videre grund til at kigge nærmere på Panasonic S100; køb Denon 1940!
Til top
Lars C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 18:38
Naiera--> Tak for rådet vedr. easyshopping. Jeg har selv handlet en del online men aldrig ved dem og butikkerne varierer jo del service mæssigt...

I forbindelse med din anbefaling af Denon 1940 er det så noget du vil uddybe?
Så vidt jeg kan se er begge maskiner udstyret med Faroudja's DCDI chip, som jeg har læst mig til skulle være sagen når man ønsker at opskalere sine DVD film. For mit vedkommende bliver det så til 720p da det vist er det mit tv kan.

Mvh Lars C
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 21:32
Denons dvd-afspillere er normalt de mest gennemførte på markedet, og 1940'eren er en kosmetisk opgradering af 1930'eren, som nok er (eller var) den bedste overall dvd-afspiller i prisklassen. Andre (Oppo) har 'stærkere' ydelse, men så får man også en omgang plastic bambus-afspiller med verdens mest elendige fjernbetjening.

I øvrigt kan det anbefales at du bare indstiller dit tv til 576p; så få skaleringer som muligt er normalt det bedste for billedkvaliteten. Det vigtigste din afspiller skal stå for er de-interlacingen; skalering skal bare foretages så få gange som muligt, og hvis du indstiller afspilleren til 720p sker det altså to gange.



Redigeret af Naiera - 02-Januar-2008 kl. 21:32
Til top
Lars C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:11
Naiera-->
Nu går der vist lidt koks i mine begreber
Vil det sige at DVD afspilleren skal stå på 720p og tv'et på 576p så at skaleringen bliver ordnet i DVD maskinen?

Eller vil det sige at det bedste er at både tv og dvd indstilles så der kun skaleres til 576p for at undgå en extra omgang skalering op til 720p?

Jeg troede at det ønskværdige iforhold til mit tv og billede kvalitet ville være at ende med 720p?

Jeg har iøvrigt brugt 2 dåse cola'er og en special øl på at finde en online butik, udover hifi klubben, som forhandler Denon 1940 men det er endnu ikke lykkedes... Kan det virkelig passe?

Mvh Lars C

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Lars C Lars C skrev:


Vil det sige at DVD afspilleren skal stå på 720p og tv'et på 576p så at skaleringen bliver ordnet i DVD maskinen?


Nej, det er slet ikke muligt. ALT du sender til tv'et bliver vist i 1024*768, som er panelets opløsning. Dvd-afspilleren indstilles til at køre 576p, og så klarer tv'et skaleringen derfra.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Lars C Lars C skrev:



Jeg har iøvrigt brugt 2 dåse cola'er og en special øl på at finde en online butik, udover hifi klubben, som forhandler Denon 1940 men det er endnu ikke lykkedes... Kan det virkelig passe?


Ja. Såvidt jeg ved er HFK importør af Denon her i landet, og det er tilsyneladende ikke et monopol de har tænkt sig at give slip på.
Til top
Lars C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 15:22
Naiera--> ok Så faldt det på plads med skaleringen.

Jeg har netop været i HFK og se på Denon 1940. Gutten derinde roste den også, men talte meget for Denon 2930...
Jeg synes umiddelbart at små 7 k er meget at bruge på et "døende" format. Jeg stille mig også tvivlende overfor om man vil kunne se forskel på 1940 og 2930 på mit Panasonic TH-42PX70EA?

Jeg er istedet kommet til at tænke på om der findes en HD DVD masikine eller en Blu ray masikne der kan afspille DVD på højde med 1940?
På den måde kunne man få en af fremtidens maskiner til et relativt billige penge forstået på den måde at en sådan maskine måske lå mellem 4-6 k?

Gutten i HFK snakkede om at en sådan maskine kunne være en TOSHIBA HD-EP35. Jeg synes nu den så lidt plastik agtig ud, men det er naturligvis indholdet som er interessant. Har det noget på sig mht en TOSHIBA HD-EP35?


Mvh Lars C

Redigeret af Lars C - 03-Januar-2008 kl. 15:24
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Lars C Lars C skrev:

Jeg stiller mig også tvivlende overfor om man vil kunne se forskel på 1940 og 2930 på mit Panasonic TH-42PX70EA?


Det er et meget godt spørgsmål. Jeg har et TH-42PX60, og kunne egentlig godt tænke mig at se, om der er en forskel at spotte. Mit umiddelbare gæt er nej; skærmene er relativt små og når afspillerne ikke skalerer, hvilket vel må være 2930'erens største styrke over 1940'eren, så tror jeg at forskellene vil være små.

Men hvis jeg havde r*ven fuld af penge, så købte jeg en 3930'er
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Lars C Lars C skrev:


Gutten i HFK snakkede om at en sådan maskine kunne være en TOSHIBA HD-EP35. Jeg synes nu den så lidt plastik agtig ud, men det er naturligvis indholdet som er interessant. Har det noget på sig mht en TOSHIBA HD-EP35?


Hvis softwaren ikke er meget bedre, end den der er i HD-E1'eren, så ville jeg helt sikkert foretrække en Denon 1940'er (eller den Panasonic S97 jeg selv har), over en Toshiba HD DVD-afspiller til også at se dvd-film med.

Og hvis man skal bruge en regionsfri dvd-afspiller er der ingen garantier med Toshiba HD DVD-afspillerne på den front...

Redigeret af Naiera - 03-Januar-2008 kl. 16:36
Til top
Lars C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 22:17
Naiera--> Jeg har igen været igang med at studere tingene lidt nærmere og jeg vil da påstå at jeg efterhånden begynder at fatte lidt
En HD-XE1 fra Toshiba har en reon chip som skulle være tilsvarende en Faroudja's DCDI chip?
Hvis det er tilfældet var det måske en maskine der var værd at sparer lidt op til?

Jeg er dog ikke klar over om det er et bedre alternativ i en Bluray afspiller?
Det vigtigste for mig er fortsat at DVD afspilningen bliver god. Jeg tror nemlig at der kommer til at gå en rum tid inden der er en vinder af det format cirkus så om det er det ene eller det andet er mig lidt ligegyldigt...

Mvh Lars C
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 17:30

Oprindeligt skrevet af Lars C Lars C skrev:

Jeg stille mig også tvivlende overfor om man vil kunne se forskel på 1940 og 2930 på mit Panasonic TH-42PX70EA?

På mit Pioneer 427XD kunne jeg se forskel på DVD3930 og DVD2930, så mit umiddelbare gæt er at du vil opleve forskel på DVD1940 og DVD2930.

Men overvejer du DVD2930 bør du klart overveje en sølvfarvet DVD3930 til 7k i stedet. Det er en latterlig lav pris for en DVD-afspiller i den kaliber.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu