Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Terr1
Bruger
Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
|
Emne: Reperation af Panasonic 50PX70E Sendt: 26-Maj-2008 kl. 17:08 |
Hejsa..
Jeg fik afhentet mit TV d. 10 april (Uge 15) for at få lavet en HDMI port som ikke virkede..
Jeg har efterfølgende kontaktet powermillservice via. mails og kun fået standard svar tilbage at mit tv manglede dele som er i restordre... De er åbenbart ikke meget for at oplyse en præcis dato for hvornår de FORVENTER at få mine reserve dele på lager.
Det er jo efterhånden en 7-8 uger siden.. Jeg er ved at være pænt træt af at skulle undvære mit TV, i så lang en periode.. Hvornår kan man kræve pengene tilbage?
Redigeret af Terr1 - 26-Maj-2008 kl. 17:26
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
jessmoeller
Junior bruger
Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
|
Sendt: 26-Maj-2008 kl. 19:26 |
Hvis det er d. 10. april, så er det "kun" 6 uger, da vi er i uge 21.
Så er det stadig indenfor rimelig tid. Er vi nået uge 8, vil jeg sige at nu er det ved at være der
Er aftale for afhentning sket via forhandleren? Hvis ja, så kontakt forhandleren og giv ham en frist en uge til at få løst problemet, altså tv'et tilbage mandag.
Hvis dette ikke er muligt, så forlang handlen hævet.
Start en dialog med forhandleren og hør om han ikke kan rykke, og hør hva dine muligheder er.
Redigeret af jessmoeller - 26-Maj-2008 kl. 19:39
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Sendt: 26-Maj-2008 kl. 19:39 |
Terr1 skrev:
Hvornår kan man kræve pengene tilbage? |
Du kan kræve købet hævet og dine penge tilbage, når forhandleren ikke har afhjulpet manglen inden rimelig tid. Købeloven foreskriver ikke, hvor lang tid rimelig tid er, men det antages almindeligvis, at dette 3-4 uger, muligvis 4-5 uger for advancerede produkter. Men forhandleren kan købe sig mere tid, hvis du har mulighed for at låne et tilsvarende produkt under afhjælpningen.
Jeg vil mene, at du godt kan hæve købet på nuværende tidspunkt, også selvom du har lånt en skærm.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Terr1
Bruger
Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 22:36 |
Jeg venter stadig på mit tv... piv
har nu snakket med forhandleren som har snakket med en eller anden chef hos panasonic danmark som vil forsøge at fremskynde sagen..
jeg giver dem en uges tid mere.. og hvis jeg intet hører vil jeg forsøge at kræve pengene tilbage..
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Christian H
Guld medlem
Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
|
Sendt: 06-Juni-2008 kl. 17:43 |
Terr1 skrev:
Jeg venter stadig på mit tv... piv
har nu snakket med forhandleren som har snakket med en eller anden chef hos panasonic danmark som vil forsøge at fremskynde sagen..
jeg giver dem en uges tid mere.. og hvis jeg intet hører vil jeg forsøge at kræve pengene tilbage..
|
Jeg beundrer din tålmodighed! Jeg tror ikke at jeg ville acceptere op til 8 ugers rep.tid, men når nu du har fået deres ord på at de vil fremskynde sagen, så kan jeg godt forstå at du lige giver dem den sidste uges tid, men jeg ville gøre dem meget opmærksom på at du ikke er helt tilfreds med den MEGET lange behandlingstid.
Held og lykke med det...
|
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Terr1
Bruger
Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 16:40 |
jojo.. jeg venter stadigvæk..
Bad om at få pengene tilbage i Mandags.. det skulle de lige tygge lidt på og have fat i panasonic danmark for at høre om..
Det tager sin tid.. er godt nok ved at være træt af at skulle undvære mit TV GRRR
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
jessmoeller
Junior bruger
Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 18:35 |
Terr1 skrev:
jojo.. jeg venter stadigvæk..
Bad om at få pengene tilbage i Mandags.. det skulle de lige tygge lidt på og have fat i panasonic danmark for at høre om..
Det tager sin tid.. er godt nok ved at være træt af at skulle undvære mit TV GRRR
|
Jeg må indrømme, jeg havde ikke ventet så længe.
At de først skal have fat i Panasonic Danmark er ikke dit problem, nu har du vente længe nok. Forlang pengene tilbage nu og så må forhandleren klare problemet selv med producenten.
Hvem er forhandleren?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 09:50 |
Ja, jeg ville nok også stå fast og kræve pengene nu...
T
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Terr1
Bruger
Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 16:38 |
MM-Vision i Roskilde.. (købt igennem fælleskøbet herinde i sin tid)
Men MM-Vision har kun kendt problemet i 1½ uge.. da det har være InfoCare/PowerMill service jeg primært har ringet til..
De kan ikke give noget som helst svar på at få pengene tilbage før de har fået fat i deres kontaktperson hos panasonic... herligt... tager åbenbart flere år.. :)
Redigeret af Terr1 - 11-Juni-2008 kl. 16:50
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Radiomand
Super bruger
Branchemedlem
Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 489
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 17:09 |
Hej Terr1
Har Du ikke fejlmeldt dit tv til MM-Vission da fejlen opstod ?
Eller har Du henvent dig directe til InfoCare/PowerMill ?
|
Jess Poulsen
P&P radio
Din Panasonic specialist i Aarhus C
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Terr1
Bruger
Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 17:55 |
Hej Radiomand,
Jo jeg ringede selvfølgelig til MM-Vision som gav mig telefonnummeret på Infocare og sagde jeg skulle kontakte dem. Så de havde vel registreret at mit tv var sendt til reperation eller lign.. ved ikke hvad de gør :)
Tror ikke de har meget med selve reperationen at gøre.. de henviser bare..
Redigeret af Terr1 - 11-Juni-2008 kl. 18:09
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Radiomand
Super bruger
Branchemedlem
Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 489
|
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 18:23 |
Hej igen Terr1
Dvs. at MM-Vision har kendt til dit problem fra start, og ikke bare de sidste 1½ uge,og det er MM-Vision´s problem, det er dem du skal henvende dig til og ikke Infocare, der er heller ikke Panasonic Danmarks problem.
Der er kun mellem dig som kunde og MM-Vision som Sælger.
|
Jess Poulsen
P&P radio
Din Panasonic specialist i Aarhus C
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |