recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Denon afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af Denon afspiller

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Denon afspiller
    Sendt: 21-Juni-2008 kl. 14:11
Mit første valg ville være 2930 modellen (Mon ikke den også kommer i nyt design?), men prisen er temlig høj for "kun" en afspiller. Ikke at jeg ikke ville give det  hehe. Alle de anmeldelser jeg har læst, har jo rost den langt op i skyerne. Derfor meget fristende

Men men men..  1940  roser i  andre jo rigtig meget, og så koster den jo kun 1/3  af 2930
Men hvordan klarer den sig i forhold? Der må jo være noget der retfærdiggører de 4000 ekstra. Og hvad med korrekt deinterlacing af pal, som man også hører en del om?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 14:47
1930/1940 klarer korrekt de-interlacing af PAL, så derfra og opefter er det i vinkel. Panasonic S100 klarer også dette.

Hvor 1940'eren er en fornuftig dvd-afspiller, så nærmer vi os med 2930 efter sigende det man kan kalde 'high end'; der skulle altså være en MÆRKBAR forskel mellem de to maskiner. Jeg har sågar hørt sige at den skulle være ligaer bedre end ALLE Denons ældre afspillere og noget af det allerbedste der kan fås i dag. 3930 er selvfølgelig bedre, men koster så også lige 4-5k mere. Byggekvaliteten på en 2930 er også markant bedre end på en 1940. Fra 2910 til 2930 blev maskinen lige pludselig to kilo tungere; der er altså noget gods i den afspiller



Redigeret af Naiera - 29-Juni-2008 kl. 14:13
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 19:40

Måske er dine beskedne 40" for lidt til at du for alvor vil kunne se forskel på 1940 og 2930.

Kuro
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 20:09

Hvist du står mellem valget af en 1940 og 2930 og pengene ikke er en med spiller så ville jeg helt klart gå efter en 2930. Har selv en 1940 som jeg på ingen måder kan anbefale vist man vil have bare lidt mere ud af sin afspiller. købte den kun pga at jeg viste at jeg ville gå HD vejen og vendter derfor på endten Denons stor BD eller Marantz.

Så helt klart 2930 og nej dine 40" er ikke for lidt til at se forskel på de to modeller.

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 14:10
Nu har jeg så fået en Denon 2930 , og den er dælme i orden  Det må næsten være det lækreste stykke hardware jeg har stående, med en vejledende udsalgspris der ligger langt over selv min lille AV-receiver 

Forskellen fra den Denon 1920 jeg prøvede for et stykke tid siden til 2930'eren er enorm (altså vurderet med alt taget i betragtning, og ikke bare billedkvalitet), men det burde den vel også være når vejledende udsalgspris er mere end dobbelt så høj. Hvis pengene ikke er i vejen bør man KLART snuppe en 2930'er. Jeg køber stadig tonsvis af dvd'er (anime har lang udsigt på Blu-ray...), så jeg synes bestemt at det for mig giver mening at opgradere dvd-afspilleren.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu har jeg så fået en Denon 2930 , og den er dælme i orden  Det må næsten være det lækreste stykke hardware jeg har stående, med en vejledende udsalgspris der ligger langt over selv min lille AV-receiver 

Forskellen fra den Denon 1920 jeg prøvede for et stykke tid siden til 2930'eren er enorm (altså vurderet med alt taget i betragtning, og ikke bare billedkvalitet), men det burde den vel også være når vejledende udsalgspris er mere end dobbelt så høj. Hvis pengene ikke er i vejen bør man KLART snuppe en 2930'er. Jeg køber stadig tonsvis af dvd'er (anime har lang udsigt på Blu-ray...), så jeg synes bestemt at det for mig giver mening at opgradere dvd-afspilleren.


Det er sgu strengt, sådan en vil jeg også have...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 17:53
Er grøn af misundelse.. 
Skal lige have en kamerats bryllup overstået først. Der ryger et par tusind på det; men derefter hedder det nok Denon 2500BR og så Denon 2930
Glæder mig til at læse nogle reviews af den BR afspiller. Især SD delen. Kunne jo være man var så heldig at den er glimrende!

Forresten nogen der ved om 2930 kommer i en ny version (2940) der matcher de nye recievere??
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 00:32

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu har jeg så fået en Denon 2930

Hvordan vurderer du billedkvaliteten i forhold til PS3?

Kuro
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu har jeg så fået en Denon 2930 , og den er dælme i orden  Det må næsten være det lækreste stykke hardware jeg har stående, med en vejledende udsalgspris der ligger langt over selv min lille AV-receiver 

Oh, du lykkens pamfilius. Sådan én gad jeg altså godt ha' tilsluttet min projektor. Har du så købt den brugt - eller er den til at anskaffe for menneskepenge?

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:30
Jeg købte den brugt. Prisen var mildest talt fordelagtig  Ellers havde jeg ikke haft pengene til det, da jeg bruger for mange af de relativt få jeg har på at købe dvd'er og Blu-ray-film  Det billigste jeg har set den til 'rundt omkring' er vist 5,5k i das Vaterland. At betale næsten 7k for den i HFK virker lidt ærgerligt nu, da man jo i et stykke tid kunne få en 3930'er for samme pris

Min samling bugner i øvrigt ikke ligefrem af japanske dvd'er, så jeg har altså ikke lige fået testet hvordan den klarer sig i forhold til PS3'en.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg købte den brugt. Prisen var mildest talt fordelagtig  Ellers havde jeg ikke haft pengene til det, da jeg bruger for mange af de relativt få jeg har på at købe dvd'er og Blu-ray-film  Det billigste jeg har set den til 'rundt omkring' er vist 5,5k i das Vaterland. At betale næsten 7k for den i HFK virker lidt ærgerligt nu, da man jo i et stykke tid kunne få en 3930'er for samme pris

Min samling bugner i øvrigt ikke ligefrem af japanske dvd'er, så jeg har altså ikke lige fået testet hvordan den klarer sig i forhold til PS3'en.


Det var næsten til en anmeldelse til politi, på grund af den pris du købte 2930 for - hvis jeg husker rigtigt så var der 1.5K ikke?. Men jeg er da også meget nysgerrig efter at høre, hvordan den klarer SD-afspilning, kontra PS3?


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:41

Var faktisk en tur i HIFI Klubben her til formiddag.

Denon 1940 er faktisk ret god. Jeg har set den før, men bliver lidt overrasket hver gang. Og denne gang havde jeg selv en DVD med - flot 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu