Hej "nørder"
Kan en halvgammel pige, som prøver at følge lidt med, evt få svar på et par spørgsmål.
Har kabel-tv (yousee) og Pioneer DVR 530 Harddiskoptager og er glad for dette. Har aftenarbejde og optager jævnligt 2-3-4 forskellige kanaler mens jeg ikke er hjemme. Ser stort set aldrig direkte tv. Skal desværre have nyt tv og det afføder en del tanker om HD og digital tv.
Jeg vil jo gerne kunne bibeholde mit frie kanalvalg, men hvis jeg skal have HD eller digital skal jeg jo have diverse bokse, som kun kan vise een kanal, medmindre der manuelt bliver skiftet. Hvis de overhovedet viser noget. Er det rigtigt opfattet?
Er der nogen muligheder i fremtidens supersmarte teknologi, der vil kunne give mig en kombination af dette? Vil jeg, når engang harddisk optagere kommer med DVB-C kunne optage 2-3-4 kanaler digital tv uden bokse eller diverse programpakker? Vil jeg kunne det med en HD-DVD optager? Skal jeg have 3-4 harddisk optagere med hver deres HD og/eller digitale boks? Eller vil jeg skulle leve analogt de næste mange år? Og er det så næsten ikke lige meget, hvilket fladskærms tv jeg investerer i lige nu? Det hele skal vel skiftes om en 5 års tid når kanaludbyderne har fået teknikken ordentlig på plads.
på forhånd tak