Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
claus_d_p
Junior bruger
Oprettet: 09-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: LCD og TDC Selector - bedre signal? Sendt: 21-Juli-2005 kl. 09:20 |
Jeg har TDC kabeltv (fuldpakke) og overvejer at tilslutte en Selector og købe et kort (200 kr. om året), for derved at få et digitalt signal til LCD. TDC siger, at det forbedrer signalet væsenligt. Hvad er jeres erfaringer - og kan man se alle kanaler i fuldpakken digitalt på Selctoren?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
claus64
Guld medlem
Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 09:34 |
Hej
Det er en K_Æ_M_P_E forbedring af signalet du vil opleve ved at tilslutte en selector til dit lcd. Hos mig går signalet fra at være "ikke-se-værdigt" til "nææsten perfekt" Husk at brug et fuldt monteret scart kabel og vælg rgb forbindelsen.
Har tit undret mig over folk der køber et LCD/plasma til 10-15K + og så sparer 200 om året for at få et digitalt signal
Dog skal det siges at der er stor forskel på TDC's analoge signal de forkellige steder, men hos mig er det dybest set elendigt.
ALle kanaler i fuldpakken er vidstnok digitale (eller pseudo-digitale) i dag. Måske lige foruden Anal København. TV2 er ikke digital, men bliver fusk-konverteret til et digitalt signal.
Husk at du kun får de kanaler med Selectoren som du har i din analog pakke. Du kan desværre ikke købe en Selector og få alle kanalerne fra fuld pakke, hvis du fx kun har abb. på mellem pakken.
VH Claus
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 09:51 |
Hej Claus,
Prøv at se i tråden "TDC selector". Der har været en del om, hvordan vi har det med vores Selectorer. Jeg har selv beskrevet, hvad der sker med opløsningen på DR-film i digital 16:9. Og ja, alle kanaler (med få undtagelser - se ovenfor og i den nævnte tråd) ses digitalt. Selve udgangene er dog analoge, Scart, RGB.
Søgetip: Af en eller anden ukendt grund virker søg her på siderne ikke med ordet "Selector", men "selec" gør.
Efter overgang til Webspeed fik vi ombygget vores KabelTV-anlæg, så der nu er bedre billede/kraftigere signal på og det ses. Alligevel og trods et velfungerende digitalt støjfilter i mit 100 Hz tv, der nok har en bedre tuner end langt de fleste LCD-tv, bruger jeg Selector til film og optagelser på HDD/DVD. Fordi billedet er bedre. Lyden er også udmærket og der er også digital radio i. Jeg giver TDC ret!
Især hvis du har en god og lidt større skærm og er glad for film: Just do it!
Redigeret af Carser
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
claus_d_p
Junior bruger
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 10:36 |
Tusind tak for svarene!
For ikke at poste spørgsmål, der allerede er besvaret, startede jeg selvfølgelig med at søge efter selector-emner, og undrede mig også over, at der ikke var nogen. Men det har altså sin forklaring ![Smile](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley1.gif)
Det eneste minus ved at køre gennem Selector synes jeg bare er, at man skal køre med to fjernbetjeninger, programswitch-hastigheden er lidt langsom osv. Jeg er ikke så vild med Selector og dens brugervenlighed og det at man skal skifte kilde på tv'et, når man vil bruge Selector. Men det er nok eneste mulighed i øjeblikket, hvis man vil have et bedre signal.
|
Carser
--
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 13:17 |
Velbekomme.
Fornuftigt alt sammen, du skriver.
Kommentarer: Jeg har 6 remotes + nogle, der bruges sjældnere. Den gamle model kan desuden betjenes på fronten pånær mute, nu&næste og tekst-tv. Så får man jo lidt motion og kan gemme remoten. De ældste modeller med TELEDANMARK-logo på er iflg. min TDC Kabel-mand de mest driftssikre.
Tv med SCART skifter selv kilde, no problem. Og du behøver ikke bruge den i hverdagen, så viser den bare klokken. Til film er den alletiders. Jeg fik optaget alle James Bond film fra DR på VHS (vistnok alle endda i ægte 16:9) og anede ikke, at de var så flotte. Selv på VHS i LP kan forbedringen med Selector klart ses.
Efter webspeed bruger jeg oftere nettet for at se programoversigt med aftenens film. Før med modem var min gamle Selector og dens guide alligevel det hurtigste. Den nye lille Sagem 60 skulle være en del hurtigere.
Hvis du allerede har en Selector og du bare skal have "åbnet for pakken" = købt et kort: Minusserne er forsvindende i forhold til plusserne.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
claus_d_p
Junior bruger
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 15:13 |
Hej Carser
Nu er jeg ikke helt med. Du skriver, at til hverdag kan jeg bare slukke den. Jeg troede da netop at jeg også med fordel kunne bruge den, når jeg ser "almindelige programmer" og ikke kun til film.
Hvis ja, så skal jeg vel skifte mellem feks. DR1 og TV2 via Selector fjernbetjening og ikke LCD fjernbetjening, og det er det, der er lidt besværligt. Eller tager jeg fejl?
|
filmfreak
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 15:50 |
Hvis jeg havde et LCD-tv, ville jeg udelukkende bruge en Selector (eller anden digital modtager) til TV-kigning, da LCD-tv ikke er så glade for et signal, der indeholder bare den mindste smule støj/sne !
filmfreak
Redigeret af filmfreak
|
claus64
Guld medlem
Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 16:14 |
Som i tidligere tråde er jeg helt enig med filmfreak.
Selectoren skal du da bruge hele tiden. Du skal hellere vænne dig til at tænde tvet med tvets remote og så bruge Selectoren og dens remote til alt hvad der hedder tv-kigning.
Nu ved jeg ikke hvordan carser har opsat sin PC og sit tv, men for mig er det klart nemmest at blive i sofaen, trykke på "Guide" funktionen på Selectorens remote og vente de 15-25 sek. det tager for tv-programmet at komme frem, fremfor at rejse mig og gå på nettet. Men smag og behag.
Køb du trygt en selector med kort, og nyd den væsentlig bedre kvalitet.
Hvor bor du forresten claus_d_p? Jeg har vidst en selector du kan afprøve med hvis du er i tvivl. (placeret på Frederiksberg)
|
Carser
--
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 16:46 |
claus_d_p skrev:
Hej Carser
Nu er jeg ikke helt med. Du skriver, at til hverdag kan jeg bare slukke den. Jeg troede da netop at jeg også med fordel kunne bruge den, når jeg ser "almindelige programmer" og ikke kun til film.
Hvis ja, så skal jeg vel skifte mellem feks. DR1 og TV2 via Selector fjernbetjening og ikke LCD fjernbetjening, og det er det, der er lidt besværligt. Eller tager jeg fejl?
|
Der er ikke nogen konflikt. Hvis du ikke synes, Selector er brugervenlig, kan du fx nøjes med at bruge den til film. Ser jeg nyheder med et halvt øje og Tour de France som netop nu, kan jeg godt følge med uden superbillede og også spare lidt strøm. Men det er da dig, der bestemmer - jeg påpeger bare, at du ikke altid behøver bruge den, hvis dens remote og langsomhed generer dig. Er du nu med?
Jeg vil også gerne være helt med: Har du allerede en Selector eller ej?
I øvrigt er jeg (igen) helt enig med filmfreak og claus64.
PS: Jeg har en laptop lige ved hånden, så det er bare at åbne dens låg, så er jeg på.
|
M.v.h. Carser
|
claus_d_p
Junior bruger
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 17:14 |
Tak for svarene.
Jamen så er jeg med på hvad du siger, Carser ![](smileys/smiley1.gif)
Jeps, jeg har en gammel Selector fra den gang der var p**** tv. Så det er bare at købe et kort hos TDC til 200,-
|
Carser
--
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 17:48 |
Godt så, Claus, du er helt med.
Og det er jeg også - du behøver ikke at investere mere end i kortet. Fedest.
For at bruge en kliché: "Jeg tror s'**' du bliver glad for det i længden."
|
M.v.h. Carser
|
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
|
Sendt: 21-Juli-2005 kl. 19:23 |
Lige på dette område er jeg uvidende, derfor kan i vel komme med lidt input. Jeg har i dag Kabel TV - og det i hele huset. Hvis jeg ville købe mig en selector betyder det vel at det kun er det ene TV der får adgang til programmerne - eller hva ? Beholder man stadig det analoge signal i kablet (de programmer man har i dag) ?
|