|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() Sendt: 08-Juli-2008 kl. 15:02 |
||
Jeg har lige købt et TV med DVB-C og kan modtage de 4 gratis digitale kanaler fra DR og TV2. På trods af diverse MPEG-fnuller m.m. er billedet samlet set en del pænere end i den analoge udgave, og jeg overvejer derfor at anskaffe CA-modul og kort, så jeg kan modtage alle kanaler digitalt.
Hvad er jeres erfaringer generelt med billedkvaliteten på øvrige digitale kanaler, sammenlignet med de 4 gratis? Som jeg har forstået det, sendes de 4 gratis kanaler digitalt hele vejen fra TV-stationen til mig. Gælder det også for alle de andre kanaler i den fulde digitale pakke, eller modtager Stofa nogle af dem i analog udgave og digitaliserer dem, inden de sendes ud til mig? Når jeg spørger, skyldes det blandt andet, at der er en forbløffende forskel i kvaliteten på Stofas analoge kanaler i mit område. Dette kunne måske tyde på, at Stofa ikke modtager alle kanaler i lige god kvalitet - og derfor er jeg ikke sikker på, at jeg vil være tilfreds med resultatet, hvis det viser sig, at Stofa selv foretager konvertering fra analog til digitalt. F.eks. er SBSnet ulideligt at kigge på i analog udgave. Cirka hver 3. eller 4. billedlinie lyser meget kraftigere op end de mellemliggende, næsten som om to linier er lagt oven i hinanden i forbindelse med en dårlig skalering af billedet. Jeg kunne forestille mig, at det opstår hos Stofa, eller endda før signalet når frem til Stofa. |
|||
![]() |
|||
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
||
Stofa får alle kanalerne digitalt - og vidersende dem digitalt hele vejen. Men nogle kanaler er bare i dårlig kvalitet helt fra starten af.
Har du ikke en lokal stofa butik hvor du kan se kanalerne? |
|||
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Iøvrigt sendes SBS-Net kun analogt, så den vil ikke være at finde på de digitale kanaler.
|
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Jeg har ikke været i Stofa-butikken endnu. Jeg ville lige høre andres erfaringer først. Hvordan er kvaliteten af TV2 Zulu, TV2 Film, TV3 og TV3+ i digital udgave? Det er nok dem, jeg ser mest.
Øv. Jeg havde lige håbet, at jeg kunne komme helt væk fra de analoge kanaler, så familien kunne slippe for forvirringen med at skifte mellem digital og analog, afhængigt af hvilket program man vil se. ...hvorefter jeg bevæger mig off-topic i min egen tråd: Det er i øvrigt lidt underligt, at man overhovedet skal tænke på den slags, når man sidder og zapper på et helt ny Sony-TV. Jeg havde da troet, at man for hver fastindstillet kanal kunne angive, om den skulle findes blandt de analoge eller digitale, sådan at man ikke til dagligt skal skifte mellem to sæt kanaler. I gamle dage sad vi jo heller ikke og skiftede manuelt mellem VHF og UHF, når vi skiftede program. |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Der er jo 2 tunere i TVet, så det er jo nødvendigt at skifte mellem dem, når man vil se Analogt hhv Digitalt. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Undskyld, jeg siger det, men det er altså et typisk teknikersvar. Naturligvis er det nødvendigt at skifte mellem dem. Men der er absolut ingen naturlove, der siger, at brugeren skal gøre det. Det kunne TV'et lige så godt selv tage sig af. |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Nu er jeg så YouSee kunde, men det er ganske givet det samme digitale signal Stofa modtager på disse kanaler. Du vil kun opleve at det analoge fnidder i baggrunden forsvinder, og det vil stadigvæk være 4:3 på alle kanalerne.
Det sker nok ikke før slutningen af 2009, hvor det analoge sendenet forsvinder. Det bliver så spændende om SBS-Net kommer på det digitale net, da YouSee f.eks. har udmeldt til TV2, at der kommer ikke flere SD kanaler på netværket. Alle nye kanaler skal være i HD. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Nej det kan det ikke, da det jo netop er 2 forskellige Tunere, og ikke kun en til begge dele, men det løse sig jo når der ikke længere sendes Analogt, for så skal der kun anvendes en tuner, og det er den Digitale når der anvendes egen antenne. KabelTV vil være både Analogt og Digitalt i nogle år endnu. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Enig - Hele tunersektionen er jo computerstyret, så det burde ikke være noget problem at gøre kanalsorteringen helt sømløs for brugeren. Dårligt udviklingsarbejde, men det er Sony ikke ene om. Det samme problem eksisterer stort set på alle TV med flere tunere. ![]() |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg tror, din forestillingsevne med hensyn til brugerinterfaces er begrænset af din viden om, hvordan tingene fungerer under overfladen. For meget af den slags viden fører til vanetænkning. Automatisk skift af tuner kræver kun, at udviklerne af TV'et har tænkt sig om og lavet et brugerinterface for kanalskift, som kan gøre brug af begge tunere. Så skal man bare for hver af de faste programpladser angive, hvilken tuner, der skal anvendes. Det skulle endda ikke undre mig, hvis det med vore dages TV er et rent softwarespørgsmål. |
|||
![]() |
|||
mr_keep_smiling ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
||
Har lige investeret i skidtet selv, cam+kortafgift 1år ca.900.- umiddelbart var det det værd, Ville da bestemt kunne være bedre, men ser vi det ud fra den analoge del, Så er der bestemt en kvalitetsforskel, Men det fungere vist ikke helt gnidningsløst deres 16:9 |
|||
![]() |
|||
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() |
||
Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Fra http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_40a1_ 40_lcd_tv_sort_uht_og_beslag.htm
Simpelthen for tåbeligt at andre ikke har fundet ud af at det er sådan det skal gøres... |
|||
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |