recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital spejlreflekskamera  4-6000kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital spejlreflekskamera 4-6000kr.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
cklopp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital spejlreflekskamera 4-6000kr.
    Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:13

Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig et digitalt spejlreflekskamera, men kan ikke lige finde ud af, hvilket et jeg skal vælge. Prisen skal max være 6000 og gerne mindre. Har haft kigget lidt på Canon EOS 400d, eller den nyeste udgave 450d, men ville høre om i kan anbefale det eller noget andet tilsvarende til en pris mellem 4-6000 kr.

Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:48

Jeg har selv et 350D og et 40D.

Hvis du skal bruge et kamera som kan det meste om som er rigtig godt skal du vælge 450D

Bruger du meget tid på foto og har brug for ekstra indstillinger og funktioner skal du vælge 40D

Jeg startede med mit 350D og har brugt det i 2,5 år derefter fik jeg behovet og lysten til at kunne noget mere og har derfor købt mit 40D.

Mange vil nok anbefale dig Nikon eller Sony. Da de som udgangspunkt er billigere, mange vil også sige du skal vælge dem da de har image stabilizer indbygget i huset, hvilket da også er rigtig godt hvis du ikke har et stører zoom optik på dit hus. Canon har derimod deres IS i deres optiker, ja de er dyrere men det er der en grund til. Canons IS fungerer ved 3 optiske glas inde i optiken som stabiliserer billedet ved rysten.

Og til slut. der er en grund til at 80% af verdens sports fotografer bruger Canon :) 

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af ilu-dazed ilu-dazed skrev:

Og til slut. der er en grund til at 80% af verdens sports fotografer bruger Canon :) 

Det er så ovre nu ! Canon er i den grad blevet overhalet i det segment, af Nikon D3 og D300. Faktisk har 2 af de største presseburoer bekendtgjort ( AP og Reuters mener jeg), - at deres journalister skifter fra Canon til Nikon.

Men det er vist i et andet leje end vi befinder os   

Jeg vil anbefale enten Canon eller Nikon bla pga det enorme objektiv- brugtmarked.

Men prøv www.fotostart.dk

Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 21:58
Du kan også prøve sitet:

www.digitalmagasinet.dk

Her vil du se, at mange også anbefaler Olympus E-510. Det er et lidt mindre, men meget lækkert kamera, der som standard leveres med to meget skarptegnende objektiver (imodsætning til Canons kit-objektiv). Til gengæld er det svært at købe brugte linser til, men hvad skal man også bruge det til, hvis man har både normalt zoom og tele-zoom.

Jeg har selv et (nu ældre) Nikon D70, som jeg er meget glad for, men mine to svogere, der ikke går helt så meget op i fotografering som jeg, har begge valgt Olympus efter meget grundige undersøgelser, da de valgte at gå i gang med digital spejlrefleks.

God fornøjelse med jagten og glæd dig til de første billeder: Spejlrefleks er bare så meget skarpere end normale digital fotos!

vh. Thomas

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 23:24

Nikon D80 er et super kamera som pt sælges meget billigt visse steder,da der måske snart er en afløser på vej.

Ellers prøv dette link,som jeg tilfældigt kom forbi :

http://www.tek.no/finn/kamera

Meget sjovt, husk at gange m ca 10%, som kameraer typisk er dyrere i Norge ?

Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 13:10
Hej - jeg står for at skifte mit Pentax K10D til K20D.
Det er 9 måneder gammelt - og står som nyt.

Efter min mening er der mere camera i det end canon / nikon til 4-6 K.

Det var måske noget - jeg tror vi kunne finde en pris på 4500.

Hilsen Lars
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 13:32

Har du overvejet et Nikon D60? Det er det mindste Nikon DSLR du kan få (dog kan du købe D40 og D40x, men D60 er afløseren for dem).

Det har fået super anmeldelser på bl.a. dpreview.com

I forhold til et Canon får du mere for pengene - det (D60) sammenlignes typisk med et Eos 450D som er ca. 1200-1500 dyrere.

Jeg har selv lige erhvervet mig et D60 hos Bingo foto. Den står til 4699 dernede, men da de giver prisgaranti fik jeg den for 4310, og det er inklusiv et Nikkor 18-55mm VR objektiv. Min personlige mening om kameraet er at det tager super billeder. Jeg havde faktisk længe (årevis) villet købe et EOS, men da pengene endelig var til det begyndte jeg at sidde og læse på nettet hvad anbefalingerne var, og det var det som resulterede i at det blev Nikon.

Her er anmeldelsen af D60 på dpreview og EOS 450D

Håber at ovenstående hjælper en lille smule!

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 13:43
Har lige invisteret i et Sony A300.. Det kan jeg varmt anbefale...

evt søg på youtube på reviews af de diverse kamera
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 07:23

Der et langt større brugtmarkede for Canon eller Nikon, frem for Sony og Olympus, det er jo en fordel da behovet for nye objektiver ret hurtigt melder sig.
Tilgengæld har Sony og Olympus indbygget billedestabilisator i huset, men jeg synes bare ikke deres objektiver er billigere selvom de er uden IS/VR. Der er desuden også bred enighed om det er bedre med det i objektivet, da man bla. kan se resultatet direkte i søgeren.

EOS 450D vs. D60: Jeg mener altså 450eren har noget nyere hardware. D60eren har vist ikke liveview bla. Desuden har 18-55mm IS kit-objektivet til Canon, fået utrolig god kritik.

[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
cklopp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juli-2008
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 10:43

Okay mange tak for svarene. Jeg vil prøve at kigge lidt på de forskellige nævnte modeller, selvom jeg nok stadig hælder mest til Canon, men Nikon og Sony kunne da også være en mulighed..............

Mht. til det brugte Pentax kamera, så er jeg desværre ikke interesseret, men tak for tilbuddet..........

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af jcoop jcoop skrev:

EOS 450D vs. D60: Jeg mener altså 450eren har noget nyere hardware. D60eren har vist ikke liveview bla. Desuden har 18-55mm IS kit-objektivet til Canon, fået utrolig god kritik.

Nej, D60 har ikke liveview. Men hvad vil du også bruge det til. Der er jo ikke en fotograf med respekt for sig selv som bruger liveview på et DSLR!

Til CKLOPP - endelig ikke tag liveview med i vægtningen når du kigger kamera på et DSLR.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 11:11

Hejsa

Jeg har selv et D40. Er super glad for det: billigt (pt vist omkring 3.500dkr), super let at bruge, stort udvalg i objektiver, 'kompakt'. (Kompakt i gåseøjne, da et spejlreflekskamera pr definition jo ikke er kompakt )

Ang D60; ja, det er et nyere kamera, men brug hellere pengene på et D40 og brug de penge, der er sparet, på noget mere objektiv. Se her: http://www.kenrockwell.com/nikon/d60.htm. Hvad angår, at D40 "kun" er 6MP vs D60's 10MP, så kig her: http://www.kenrockwell.com/tech/mpmyth.htm. Det er kun interessant, hvis du skal printe billboard reklamer (og skal du det, er du nok mere prof og skal have noget andet grej )

Generelt kan Ken Rockwells site anbefales på det varmeste, hvis du ender med et Nikon! Det er super godt og dybdegående, uden det er for anmelder-agtigt. Meget nede på jorden og alligevel hele vejen rundt!

Men personligt vil jeg anbefale Nikon, jeg er i hvert fald glad for mit!

/Martin

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu