recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny DVD-afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy DVD-afspiller?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny DVD-afspiller?
    Sendt: 05-August-2008 kl. 13:12
Har skiftet fra 25" CTR til et Pana PX80-42, som jeg (ligesom mange andre) er glad for. Og nu melder sig så spørgsmålet om familiens DVD-afspiller. Vi har henholdsvis en Sony 720HX (som også er recorder) og en Denver DVD-438, som begge er tilsluttet via RGB. Begge giver et OK billede, synes vi, men vi er jo heller ikke vant til andet.

Vil en anden DVD-afspiller give en væsentlig større filmoplevelse? Og vil den forskel være så synlig, at hustruen vil acceptere endnu en investering?

Bør jeg istedet vente lidt og købe BlueRay?

vh. ThomasP
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 13:18
Du får ikke specielt god dvd-afspilning ved at købe en Blu-ray-afspiller. På nær PS3'en er samtlige afspillere på markedet særdeles mangelfulde når det kommer an på afspilning af helt normale dvd-film.

En god dvd-afspiller med HDMI udgang og korrekt de-interlacing af PAL dvd-film ville helt sikkert give et væsentligt løft til dvd-filmene over de to maskiner I har nu. Vil I ikke bruge for mange penge kunne man eventuelt købe brugt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 17:13

Du vil nok, som vi andre, begynde at ønske en bedre billedkvalitet fra dvd. Så vejen frem er Blu-ray!

Og så kan du jo lige så godt købe en afspiller der både er god til dvd og BD. Og det er, som Naierea siger, en PS3. Der fåes sikkert andre, men de er væsentlig dyrere.

Til top
mougai Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 17:42
PS3 et rigtig godt bud som kan det hele
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 21:54
Ja, det lyder jo som en enkelt løsning med en PS3. En løsning, som min yngste søn nok også vil være meget begejstret for! 

Jeg tror, at jeg vil prøve at låne en af nogle venner, så familien ved selvsyn kan se forskellen.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu