recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One + Pana PX80 - [Problem Løst!]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony One + Pana PX80 - [Problem Løst!]

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony One + Pana PX80 - [Problem Løst!]
    Sendt: 10-August-2008 kl. 20:54
Hej har nettop erhvervet mig en Logitech Harmony One fjernbetjening - Som jeg synes virker meget lovende...

MEN kan dog ikke få den til at virke sammen med mit Panasonic PX80.. Eller dvs. den virker delvist!

problemet er at jeg ikke kan tænde tv'et med den :(

Når tv'et tændes, fungerer det ved at holde tænd knappen (På den oprindelige fjernbetjening) Inde i ca. 1½ Sek, hvorefter tv'et starter op.

Problemet er bare at Logitech Fjernbetjeningen ikke sender dette "tænd-signal" lang tid nok.. Altså den sender det bare hurtigt -Som den gør med alle andre kommendoer. Men det hjælper ligesom ikke ret meget når signalet skal sendes i ca. 1½ sek :(

Hvad gør jeg?

Redigeret af rasmuskarlsen - 10-August-2008 kl. 23:42
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 21:01

 

 Jeg mener, at have læst i anden tråd, at man kan forlænge signalet, men spørg ikke hvordan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 21:07

Ellers kan du sætte + eller E forneden på Harmonyen til sende tænd/sluk kommandoen, det virker på mit PX70.

Men problemet er jo så at få det til at virke i Activities også.

Mvh

Lars

Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 21:14
Hmm... Lyder mystisk!

Ja okay kunne selvfølgelig sætte den til det..
Og så bare holde knappen inde i de 1½ sek?

Men det er sq ikk særlig smart... Så kan jeg ikk bruge Activities til noget som helst...
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 21:56
Min Harmony virker udemærket, jeg har nu altid tændt fjernsynet ved at holde et af tallene nede, når jeg brugte den originale fjernbetjening. 
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 22:02
Jamen hvordan har du så sat tv'et op til Harmony nu?
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 23:40
Har fundet en løsning på problemet.
Løsningen er lidt speciel, men den virker 100%

Løsning hvis du ejer et PX80, eller lignende med problemer:
------------------------------------

>Tryk på Indstillinger for dit tv

>Vælg overfør infarøde kommandoer

>Vælg brugerdefineret i bunden af skærmen

>Vælg at overføre Power toggle ubehandlet!

>Nu gælder det om at holde power knappen fra din
originale fjernbetjening inde så lang tid som muligt (Uden at programmet melder om fejl med signalet var dårligt)
Du skal med andre ord ikke bare trykke en enkelt gang som under normal lærringsprocess. Men holde knappen inde så lang tid som overhovedt muligt, og slippe lige inden den melder fejl (Tog mig ca. 5 gange at ramme det)

>Nu færdiggører du bare det igangværende, og opdaterer fjernbetjeningen -Og wolla. Signallængden kan nu tænde og slukke dit PX80 (Eller lignende) :D

Redigeret af rasmuskarlsen - 10-August-2008 kl. 23:41
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 23:50

  

Mange tak fra en PX70-ejer

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 05:36

Er forholdsvis nybagt ejer af et PX80, og vant til en Sony fjernbetjening der bare virker lige meget hvor man sidder, hvilken vej den peger samt hvor mange forhindringer og vægreflekteringer man udsætter den for.

Med den originale PX80 remote skal man pege temmelig nøjagtig lige på TV'et i en lige linie før det virker...  er Harmony One bedre (mindre følsom), hvad angår retningsbestemthed af signalet?

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Er forholdsvis nybagt ejer af et PX80, og vant til en Sony fjernbetjening der bare virker lige meget hvor man sidder, hvilken vej den peger samt hvor mange forhindringer og vægreflekteringer man udsætter den for.

Med den originale PX80 remote skal man pege temmelig nøjagtig lige på TV'et i en lige linie før det virker...  er Harmony One bedre (mindre følsom), hvad angår retningsbestemthed af signalet?

Min erfaring med Harmony One, er at den udsender kraftige signaler, således at der ikke er problemer med retningsbestemtheden.

Dette konstaterede jeg især i forbindelse med YouSee's Samsung HD-boks hvor original fjernbetjeningen skulle pege MEGET præcist og direkte mod boksen. Ved skift til Harmony One er følsomheden langt mindre - og uden dette irriterende problem.



Redigeret af JørgenR - 11-August-2008 kl. 08:50
/ Jørgen
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 20:21
en anden løsning kunne være at kontakte logitech support igennem harmony programmet. Min personlige erfaring er at de reagerer utroligt hurtigt, og de laver løsningen til din remote så du bare skal connecte til PC'en og trykke på 'opdater fjernbetjeningen'.
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

 ..er Harmony One bedre (mindre følsom), hvad angår retningsbestemthed af signalet?

Min erfaring med Harmony One, er at den udsender kraftige signaler, således at der ikke er problemer med retningsbestemtheden.

Dette konstaterede jeg især i forbindelse med YouSee's Samsung HD-boks hvor original fjernbetjeningen skulle pege MEGET præcist og direkte mod boksen. Ved skift til Harmony One er følsomheden langt mindre - og uden dette irriterende problem.

Jørgen, tusind tak for svaret - det lyder umiddelbart lovende  

Dog kunne jeg stadig godt - inden et evt. køb - tænke mig konkrete erfaringer fra ejere af PX80 der bruger Harmony One, for det kan vel i princippet også være modtageren på TV'et der sætter begrænsningerne...?

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu