recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En idé til producenter af medier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn idé til producenter af medier

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Emne: En idé til producenter af medier
    Sendt: 03-Maj-2004 kl. 07:23
En idé til producenterne af medier: Hvorfor ikke lave alle typer medier i et lukket cartridge i stil med MiniDisc og DVD-Ram - for forbedret holdbarhed - og så behøver man ikke at fumle med de almindelige "kasser" til pladerne.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2004 kl. 11:51

Hej Thorvald

Jeg syntes ikke om ideen. Confused

Så skal man jo have skiverne ind/ud af plastic-husene hvergang de skal ind i computeren eller DVD-afspilleren.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2004 kl. 11:57
Nej, nej  - DVD-afspillere/optagere og pc-drev skal selvfølgelig kunne håndtere medierne med cartridge! Jeg troede iøvrigt at DVD-optagerne og måske også pc-drevene allerede kunne håndtere dette!? Men ellers er det jo ikke vanskeligt at lave skufferne, således at man kan lægge cartridge-medier i!

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2004 kl. 12:20

Hej Thorvald

Nej, cartridges understøttes i dag kun på Panasonic DVD-afspillere og optagere beregnet til DVD-RAM. Men skal DVD-RAM skiven over i computeren, skal den normalt ud af cartridge.

Og tænk på at det er flere hundrede millioner DVD-afspillere og PC drev derude allerede som ikke understøtter cartridges.. Dead

Risikoen for at skade skiverne ved at tage dem ind/ud af cartridges hele tiden overstiger langt risikoen for almindelig daglig behersket omgang med skiverne. Det eneste sted hvor jeg kan se en vis fornuft i cartridges, er når skiven kan skrives på begge sider - samt når de overdrages til mindre børn.

Men igen, det er min helt personlige holdning Smile

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2004 kl. 12:56
Nå, ok så kan jeg bedre forstå det   - det er nok også i forbindelse med Panasonic at jeg har set det. Men jeg synes stadig ideen er god nok til fremtidens afspillere/optagere/pc-drev  Jeg synes heller ikke der er nogen ide i det, hvis man skal åbne cartridgtet for at anvende pladen et andet sted, så kan man lige så godt bruge almindelige plader i almindelige boxe.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu